20256
Książka
W koszyku
Spis treści : Od Autorek Wprowadzenie Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce 1.Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka 1.1.Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu 1.2.Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu 2.Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego 2.1.Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) 2.2.Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) 2.3.Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) 2.4.Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) 3.Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym 3.1.Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) 3.2.Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) 3.3.Natalia Cicimirska (1881–1959) 3.4.Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) 3.5.Zofia Bogdanowicz (1897–1976) 3.6.Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej 3.7.Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego 1.Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego 1.1.Koncepcje wychowania przedszkolnego 1.2. Modele wychowania przedszkolnego 2.Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce 3.Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego 3.1.Funkcje przedszkola wobec dziecka 3.2.Zasady wychowania przedszkolnego 4.Istota programów wychowania przedszkolnego Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego 1.Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.Definicje zabawy 1.2.Funkcje zabawy 1.3.Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci 1.4.Zabawka w przestrzeni przedszkola 2.Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka 2.1.Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej 2.2.Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy 2.3.Klasyfikacja metod aktywizujących 2.4.Strategie rozwijające myślenie dzieci 2.5.Tutoring rówieśniczy w przedszkolu 3.Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci 3.1.Dydaktyka twórczości w przedszkolu 3.2.Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym 3.3.Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu 3.4.Przedszkolna edukacja matematyczna 3.5.Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu 3.5.1.Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu 3.5.2.Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna 3.6.Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu 3.7.Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu 3.8.Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu 3.9.Edukacja teatralna i drama w przedszkolu 3.10.Edukacja medialna w przedszkolu 3.11.Metodyka nauczania dzieci języka obcego 4.Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu 4.1.Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach 4.2.Przedszkola waldorfskie 4.3.Plan daltoński w przedszkolu 4.4.Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych 4.5.Przedszkola leśne 5.Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola 5.1.Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola 5.2.Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola 5.3.Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola 6.Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców 6.1.Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola 6.2.Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców 6.3.Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców 6.4.Zasady współpracy nauczycieli i rodziców 6.5.Formy współpracy przedszkola i rodziców Część IV. Diagnoza przedszkolna 1.Definicja i cel diagnozy przedszkolnej 2.Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym 3.Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej 4.Zasady w postępowaniu diagnostycznym 5.Etapy procesu diagnostycznego 6.Funkcje diagnozy 7.Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu 8.Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy 9.Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych 10.Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu 1.Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy 2.Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu 3.Zagospodarowanie czasu w przedszkolu 4.Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego 1.Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola 1.1.Kwalifikacje nauczycieli przedszkola 1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych 2.Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym 2.1.Planowanie własnego rozwoju zawodowego 2.2.Innowacyjność nauczyciela przedszkola 3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44127 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej