20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38119, W.37382, W.38965, W.37384, W.38963, W.38964, W.38118, W.37383, W.37167 (9 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; 1. Warunki i specyfika wychowania w zakładach leczniczych; 1.1. Podstawy działalności pedagogicznej w zakładzie leczniczym; 1.2. Cele terapeutyczno-rewalidacyjne; 1.3. Warunki programowanie i realizacji oraz specyfika działalności wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej; 1.4. Kryteria i formy oceny wyników rewalidacyjno-wychowawczych; 1.5. Potrzeba i formy współpracy wychowawcy z personelem medycznym i innymi pracownikami zakładu leczniczego; 1.6. Współpraca z rodzicami dziecka i jego macierzystym środowiskiem społecznym; 2. Sprawowanie funkcji terapeutyczno-rewalidacyjnej; 2.1. Zadania i rodzaje czynności terapeutycznych wychowawcy przy uwzględnieniu specyfiki różnych schorzeń; 2.2. Stosowanie psychoterapii indywidualnej i zespołowej; 2.3. Prognozowanie przyszłości, przygotowanie wychowanka do świadomego wyboru zawodu; 3. Spracowanie funkcji wychowawczej; 3.1. Cele i zakresy wychowania oraz aktywność samowychowawcza; 3.2. Cele i zasady organizowania imprez i uroczystości; 3.3. Warunki i formy racjonalnego spędzania czasu wolnego; 3.4. Kryteria doboru treści, form i metod zajęć pozalekcyjnych; 3.5. Formy zajęć pozalekcyjnych: a) Gry i zabawy; b) Zajęcia plastyczne; c) Czytelnictwo i rozrywki umysłowe; d) Zajęcia z muzyką; e) Wycieczki i krajoznawstwo; f) Zajęcia politechniczne i terapia zajęciowa; g) Żywe słowo i teatralne formy pracy; h) Koła zainteresowań; i) Zajęcia fotograficzne; j) Załączniki do rozdziału III; 4. Sprawowanie funkcji opiekuńczej; 4.1. Potrzeby dziecka i ich zaspokajanie w zakładzie leczniczym; 4.2. Współorganizowanie z personelem medycznym racjonalnych warunków bytowania pacjentów; 4.3. Rozkład dnia, jego funkcja i uwarunkowania; 4.4. Czynności opiekuńcze wychowawcy we współdziałaniu z personelem medycznym; 5. Sprawowanie funkcji dydaktycznej; 5.1. Cele i zasady kształcenia; 5.2. Pomoc wychowawcy w nauce dziecka; 5.3. Wykorzystanie środków masowego przekazu informacji; 5.4. Nauka szkolna w życiu chorego dziecka; 6. Organizacja życia grupy wychowawczej; 6.1. Organizacja grupy wychowawczej w zakładzie leczniczym i samorządne formy działania zespołowego; 6.2. Swoistość grupy na tle społeczności oddziału leczniczego; 6.3. Dodatnie i ujemne wpływy grupy na jednostkę; 7. Regulamin pacjenta w zakładzie leczniczym; 7.1. Funkcje regulaminu i jego konstrukcja; 7.2. Tworzenie, wdrażanie i egzekwowanie regulaminu na zasadzie współpartnerstwa; 7.3. Stosowanie nagród i kar; 8. Samorządność dzieci i młodzieży; 8.1. Samorządność jako metoda wychowawcza; 8.2. Struktura samorządu w zakładzie leczniczym, formy pracy i uprawnienia; 8.3. Organizacje dziecięce i młodzieżowe; 8.4. Szczególne miejsce i rola drużyn "Nieprzetartego Szlaku" w realizacji zadań rewalidacyjnych; 9. Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawcy; 9.1. Dyrektor szkoły jako organizator działalności pedagogicznej; 9.2. Funkcje organizatorskie i kontrolne kierownika wychowania; 9.3. Założenia do opracowania planów i tryb ich sporządzania; 9.4. Dokumentacja pracy wychowawcy; 10. Status wychowawcy i jego doskonalenie się zawodowe; 10.1. Status wychowawcy w zakładzie leczniczym; 10.2. Kształcenie i praca nad sobą; 10.3. Samokształcenie i praca nad sobą; Zakończenie; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej