20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38130, W.38009, W.38010, W.38129, W.38369, W.38368, W.38011 (7 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Przedmowa do niemieckiego wydania; 1. Znaczenie słuchu, pojęcie wychowania słuchowego; 2. Najważniejsze etapy w historii wychowania słuchowego; 3. Najważniejsze konsekwencje utraty słuchu; 3.1. Pojęcie uszkodzenia słuchu; 3.2. Krzywe zysku z aparatem; 3.3. Odbieranie głosek i mowy; 4. Wczesne wykrywanie uszkodzenia słuchu i wczesne zaopatrywanie w aparat słuchowy; 4.1. Wczesne rozpoznanie; 4.2. Wczesne zaopatrzenie w aparat słuchowy; 5. Wczesne wychowanie słuchowo-werbalne; 5.1. Rozwój niemowląt; 5.1.1. Mowa matki; 5.1.2. Śpiew, muzyka; 5.1.3. Odgłosy; 5.2. Pomiędzy 1 a 2 rokiem życia; 5.2.1. Rozmowa; 5.2.2. Śpiew, muzyka; 5.2.3. Odgłosy, hałas; 5.3. Między 2 a 3 (4) rokiem życia; 5.3.1. Podstawy rozmowy; 5.3.2. Sytuacje powtarzające się na co dzień; 5.3.3. Pamiętnik; 5.3.4. Kalendarz; 5.3.5. Celowe zajęcia w rozwoju słuchowo-werbalnym; 6. Najważniejsze założenia nauczania języka macierzystego w grupach dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu; 6.1. Najważniejsze zasady wychowania słuchowego; 6.1.1. Optymalne wzmacnianie dźwięku; 6.1.2. Unisensoryczny charakter wychowania słuchowego; 6.1.3. Częste momenty uwagi słuchowej; 6.1.4. Włączanie wszystkich członków grupy; 6.1.5. Motywacja; 6.1.6. Postępowanie całościowe; 6.1.7. Wiodąca rola mowy; 6.1.8. Stopniowe likwidowanie treściowych punktów orientacyjnych; 6.2. Zależności pomiędzy słyszeniem a odczytywaniem z ust; 6.3. Krąg zadań w nauce języka macierzystego; 7. Typy lekcji języka macierzystego; 7.1. Rozmowy swobodne i tematyczne; 7.1.1. Istota metody; 7.1.2. Tematy rozmów; 7.1.3. Kroki metodyczne; 7.2. Mowa sytuacyjna w działaniu; 7.2.1. Istota metody; 7.2.2. Przygotowanie prostych potraw, napojów; 7.2.3. Czynności codzienne; 7.2.4. Zabawa; 7.3. Zabawy rozwijające mowę; 7.3.1. Istota typu lekcji; 7.3.2. Warianty zajęć zabawowych; 7.4. Odgrywanie ról; 7.4.1. Najważniejsze cechy metody; 7.4.2. Warianty lekcji w 2 klasie; 7.4.3. Sposób przygotowania scenek do odegrania na role od 3 klasy szkolnej; 7.4.4. Druga lekcja odgrywania ról; 7.5. Scenki pantomimiczne; 7.5.1. Metoda; 7.5.2. Rodzaje scenki pantomimicznej stosowanej w 2 klasie; 7.5.3. Kroki metodyczne w scenkach pantomimicznych przeprowadzanych w klasach od 2 do 107.6. Technika czytania i pisania; 7.6.1. Technika czytania; 7.6.2. Technika pisania; 7.7. Rozwijanie czytania ze zrozumieniem; 7.7.1. Poziom czytania i rodzaj lektury; 7.7.2. Prace z historyjkami obrazkowymi; 7.7.3. Teatrzyk kukiełkowy; 7.7.4. Czytanki ułożone na podstawie rozmów; 7.7.5. Opracowanie czytanek z podręcznika; 7.8. Rozwijanie struktur językowych; 7.8.1. Czynniki hamujące rozwój kompetencji i realizacji językowej; 7.8.2. Transformacja językowa, zaimki pytajne; 7.8.3. Zabawy gramatyczne; 7.8.4. Automatyzacja form gramatycznych; 7.8.5. Gramatyka i ortografia; 7.9. Stymulacja wypowiedzi ustnych i pisemnych; 7.9.1. Przygotowanie do wypowiedzi pisemnych; 7.9.2. Wypowiedź pisemna; 8. Rozwijanie mowy poprzez metodę przedmiotowego praktycznego działania; 8.1. Najważniejsze cechy przedmiotu; 8.2. Możliwości organizacji; 8.3. Szczegóły metodyczne; 8.3.1. Określenie celu; 8.3.2. Wykonywanie pracy; 8.3.3. Przegląd materiałów i narzędzi; 8.3.4. Planowanie; 8.3.5. Zwracanie się z prośbą o coś; 8.3.6. Rozdzielenie materiałów i narzędzi do pracy; 8.3.7. Wykonanie; 8.3.8. Analiza gotowych prac i ocena; 8.3.9. Sprawozdanie; 8.3.10. Zajęcia z gotowymi pracami; Zakończenie; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej