20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37510, W.37509, W.37261, W.37099 (4 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo wstępne; Część 1. O co chodzi w wychowywaniu dziecka głuchoniewidomego: 1. Przegląd problematyki; 2. Problemy wychowawcze. Dyscyplina. Strukturyzacja; 3. Wychowanie do samodzielności i samowystarczalności; 3.1. Rodzice, dziecko i jego samodzielność; 3.2. Samowystarczalność; 4. Zabawa; 4.1. Bawienie się; 4.2. Społeczne znaczenie zabawy w rodzinie; 5. Czynności twórcze; 6. Upośledzenie wzroku; 6.1. Badania okulistyczne i kontrola wzroku; 6.2. Nauczyć się widzieć; 6.3. Szczególne sposoby zachowań dzieci niewidomych; 6.4. Postulaty związane z bezpieczeństwem w gospodarstwie domowym; 7. Uszkodzenie słuchu; 7.1. Znaczenie upośledzenia słuchu; 7.2. Badania lekarskie (foniatryczne) i kontrola słuchu; 7.3. Nauczyć się słyszeć; 8. Pomoce słuchowe dla dzieci z upośledzeniem słuchu i wzroku; 8.1. Kieszonkowe aparaty słuchowe; 8.2. Aparaty słuchowe do noszone za uchem; 8.3. Aparaty słuchowe okularowe; 8.4. Aparaty słuchowe noszone w uchu; 8.5. Aparaty z przewodzeniem powietrznym i kostnym; 8.6. Wkładki do uszu; 8.7. Słuchawka z przewodzeniem kostnym; 8.8. Sprawdzanie aparatów słuchowych; 8.9. Prawidłowe użytkowanie aparatu; 9. Nauczyć się słyszeć - krok ku ludzkiej społeczności; 9.1. Jak można zacząć?; 9.2. Dźwięk i jego znaczenie; 9.3. Przykłady zabaw słuchowych; 10. Ćwiczenia zmysłów (TWA) - etap integracji; 11. Rozwój mowy; 11.1. Rodzice "nadają" - dziecko "odbiera"; 11.2. Jednostronna komunikacja - wzajemna komunikacja; 11.3. Zmysł dotyku: metoda TADOMA; 11.4. Wzmacniajmy i ulepszajmy mówienie; 11.5. O czym można rozmawiać z dzieckiem?; 11.6. Zasób słów dziecka powinien się powiększać; 12. Jakiej pomocy mogą oczekiwać rodzice?; 12.1 Badania lekarskie; 12.2. Osobiste problemy rodziców; 12.3. Inne dzieci w rodzinie; 12.4. Pomoc dla rodziców; 12.5. Możliwości kształcenia dzieci upośledzonych; Część 2. Różne dziedziny rozwoju dziecka: 1. Rozwój ruchowy; 2. Ćwiczenia precyzji ruchów; 3. Wychowanie do samodzielności; 3.1. Pory snu; 3.2. Higiena osobista; `3.3. Ćwiczenia związane z toaletą dziecka; 3.4. Jedzenie; 3.5. Ubieranie i rozbieranie; 4. Porozumiewanie się; 4.1. Specyficzny rozwój komunikacji u dziecka głuchoniewodomego; 4.2. Rozważanie ogólne; 4.3. Język ciała; 4.4. Mówienie towarzyszące; 4.5. TADOMA - metoda wibracyjna; 4.6. Przyswajanie pojęć; 4.7. Środki nauczania mowy; 4.8. Wykaz naturalnych gestów; 4.9. Amerykański alfabet palcowy; 4.10. Alfabet punktowy do dłoni w wersji Grzegorza Kozłowskiego; 4.11. Pismo niewidomych - system Braille'a; 4.12. Komunikator; Literatura
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej