20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38681, W.38678, W.38677, W.38680, W.38679 (5 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wewnętrzne uwarunkowania funkcjonalności rodzin wychowujących dzieci z ograniczeniami sprawności fizycznej bądź umysłowej: 1. Sękowska Z.: Znaczenie rodziny w rewalidacji dziecka niepełnosprawnego; 2. Pilecka W.: Choroba przewlekła dziecka, jego rozwój i interakcje rodzinne - model transakcyjny; 3. Rola J.: Niepełnosprawność dziecka jako czynniki ryzyka depresji u matki - uwarunkowania osobowe i środowiskowe; 4. Kozubska A.: Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez rodzinę z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 5. Minczakiewicz E.: Dziecko upośledzone umysłowo i jego pozycja w rodzinie; 6. Kornas-Biela D.: Retrospektywny obraz własnej sytuacji życiowej rodziców i ich stosunku do dziecka z upośledzeniem umysłowym; 7. Olszak A.: Rola rodziny w życiu dziecka głębiej upośledzonego umysłowo; 8. Łaś H.: Udział ojców w rewalidacji dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 9. Łęczycka J., Bracha A.: Efekty terapii rodzinnej dziecka autystycznego; 10. Pilecki A.: Wiedza o starości i stosunek do osób starych dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 11. Tkaczyk G.: Nauka czytania metodą Domana ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziców; 12. Karwowska M., Sudar-Malukiewicz J.: Rodzinne uwarunkowania umieszczeń dzieci upośledzonych w internacie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pile; 13. Kawka J., Kazanowski.: Postawy wychowawcze rodziców z inwalidztwem wzroku. Komunikat z badań; 14. Palak Z.: Percepcja rodziców przez młodzież niewidomą; 15. Skrzetuska E., Pilecki A.: Rola rodziców w przygotowaniu dziecka niedowidzącego do szkoły; 16. Osik D.: Więzi uczuciowe w rodzinach dzieci niedowidzących; 17. Zubrzycka R., Szymczyk K.: Samorealizacja niewidomej i szczątkowowidzącej młodzieży a wychowanie w rodzinie; 18. Gindrich P.: Różnice w stanie zdrowia sześcioletnich dzieci niedowidzących i widzących wychowywanych w rodzinach miejskich i wiejskich; 19. Wojnarska A.: Poczucie kontroli dzieci z zezem; 20. Gunia G.: Wpływ postaw rodzicielskich na proces adaptacji dzieci z wadą słuchu do warunków szkoły; 21. Kirenko J.: Psychospołeczne wyznaczniki rehabilitacji domowej młodych osób z ciężkim inwalidztwem narządu ruchu; Część 2. Środowiskowe i instytucjonalne wspomaganie rodzin wychowujących niepełnosprawne dzieci. Potrzeby i stan faktyczny: 22. Borzyszkowska H.: Izolacja społeczna rodzin dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 23. Wojciechowski A.: Odrzucony niepełnosprawny, odrzucona rodzina; 24. Sołtysiak T., Łabuć-Kryska I., Budrewicz I.: Postawy młodzieży szkół ponadpodstawowych wyrażana w opiniach i poglądach wobec dzieci odbiegających od normy; 25. Ossowski R.: Szkoła uspołeczniona a sytuacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie i szkole; 26. Kwaśniewska G.: Zaniedbania diagnostyczne i terapeutyczne wobec dzieci z grup podwyższonego ryzyka; 27. Pilecki J., Kościółek M., Gruntkowski Z.: Czynniki determinujące postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci specjalnej troski; 28. Pasternak E.: Interakcje pomiędzy rodziną dziecka upośledzonego umysłowo a placówkami specjalnymi i ich znaczenie w procesie rewalidacji; 29. Walczak G.: Czynniki warunkujące wczesną rehabilitację dzieci słabowidzących z udziałem rodziny; 30. Nowak S.: Hipoterapia w programie rewalidacji dzieci głuchoniewidomych; 31. Targańska J.: Intensyfikacja procesu rehabilitacji dziecka upośledzonego umysłowo w aspekcie współpracy z jego rodziną; 32. Bartkowicz Z.: Konfliktowość upośledzonych umysłowo jako przedmiot oddziaływań terapeutycznych; 33. Markiewicz K.: Znaczenie pokonywania kryzysu w terapii rodziny dziecka autystycznego; 34. Lizoń-Szłapowska D., Kucyper K., Dziuba D.: Stan informacji na temat rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych a oczekiwania rodziców ( doniesienie z badań ); 35. Maurer A.: Problemy rodziców dzieci o różnych specyficznych potrzebach rozwojowych i sposoby radzenia sobie z nimi - implikacje dla poradnictwa rodzinnego; 36. Zuberek-Moskal U.: Rodzina w sytuacji zagrożenia śmiercią dziecka; 37. Gennep van A.: Opieka nad osobami upośledzonymi umysłowo w Holandii; 38. Kawczyńska-Butrym Z.: Pomoc dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzinom; 39. Chodkowska M.: Funkcje metody pamiętnikarskiej w zwiększaniu efektywności rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej