20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38555, W.38556, W.39709 (3 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Ogólne zasady kształtowania się więzi emocjonalnych w rodzinie i ich zaburzenia: 1. Przywiązanie dziecka do matki i skutki tego procesu; 2. Zróżnicowane skutki zakłóceń w tworzeniu się przywiązania; 3. Trudności w tworzeniu się przywiązania u dzieci autystycznych; 4. Rodzina jako źródło pozytywnych doświadczeń i jej znaczenie dla rozwoju dziecka; 5. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie; 6. Rodzice dzieci autystycznych w roli " kozłów ofiarnych "; 7. Współczesne koncepcje psychoanalityczne dotyczące autyzmu; 8. Depresja u dzieci i jej psychoanalityczne interpretacje; Rozdział 2. Rodzina wychowująca dziecko autystyczne: 1. Pierwsze próby psychogennych interpretacji; 2. Ekologia i etologia a funkcjonowanie rodziny; 3. Stresy rodzinne związane z niepełnosprawnością dziecka; 4. Czynniki warunkujące zaakceptowanie dziecka niepełnosprawnego w rodzinie; Rozdział 3. Rodzice świadkami patologicznego rozwoju dziecka: 1. Ograniczenia poznawcze i społeczne charakteryzujące autyzm w ujęciu psychoanalizy; 2. Formy komunikowania się rodziców z profesjonalistami w sprawach dotyczących pomocy dziecka; 3. Dostosowanie pomocy specjalistycznej do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny; 4. Nowe idee, sprzeczne zalecenia i sytuacja rodziców; 5. Podstawowe potrzeby rodziców w wymianie informacji z profesjonalistami; Rozdział 4. Charakterystyka zespołu wypalania się sił: 1. Czynniki wpływające na powstanie zespołu wypalania się sił; 2. Badania własne nad zespołem wypalania się sił; 3. Wsparcie społeczne a wypalanie się sił u rodziców; 4. Formy pomocy rodzicom w wychowaniu dzieci autystycznych; Rozdział 5. Wychowanie i opieka a nowe jakości życia: 1. Priorytety wychowawcze a oddziaływanie rodziny; 2. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej jako jeden z celów wychowawczych; 3. Budowanie zaufania do siebie i do innych; 4. Prawo do szacunku i do inności; 5. Zmiany w dotychczasowych funkcjach i strukturach wychowania i usprawniania; 6. Model rehabilitacji oparty na społeczności lokalnej; Rozdział 6. Ogólne zasady opieki szkolnej przeznaczonej dla dzieci autystycznych: 1. Specyficzne aspekty procesu dydaktycznego; 2. Metoda ułatwiania komunikacji w procesie wychowania i nauczania dzieci autystycznych; 3. Zróżnicowane potrzeby wychowawcze i dostosowanie do nich oddziaływania; 4. Niektóre uwarunkowania postępów w nauce w zależności od cech indywidualnych i realizowanego programu zajęć; 5. Dzieci dotknięte autyzmem o wyższym poziomie intelektualnym; Rozdział 7. Zasady dotyczące ustrukturowanego podejścia w programach szkolnych: 1. Uwagi wstępne; 2. Z doświadczeń ośrodków amerykańskich; 3. Deficyt w uspołecznieniu a strategie wychowawcze; 4. Podstawowe etapy w realizacji programu wychowania i nauczania grupowego; 5. Stymulowanie aktywności psychoruchowej w interakcji społecznej; 6. Badania nad zdolnością klasyfikowania prostego układu bodźców wzrokowych ( kolorów i kształtów ); Rozdział 8. Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole specjalnej: 1. Założenia ogólne; 2. Teoretyczne podstawy badań i pojawiające się pytania; 3. Charakterystyka dzieci objętych badaniami; 4. Metody badań i rejestrowania wyników; 5. Analiza i interpretacja ocen dotyczących postępowania usprawniającego; 6. Programy postępowania usprawniającego; 7. Efekty procesu usprawniającego; 8. Podsumowanie wyników; Zakończenie; Aneks: Karta rejestrowania postępów w rozwoju dziecka; Program nauczania przeznaczony dla dzieci autystycznych ( kl. I-IV ); Karta Praw osób autystycznych; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej