20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40170, W.40052, W.40051, W.40169, W.40050 (5 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo od tłumacza; 1. Omawiana populacja; 1.1. Przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności; 1.2. Rodzaje i formy ekspresji głębokiej wielorakiej niepełnosprawności; 1.3. Cechy wspólne i specyficzne wyróżniające głęboką wieloraką niepełnosprawność1.4. Ewolucja demograficzna; 2. Dziecko głęboko wielorako niepełnosprawne; 2.1. Głęboka wieloraka niepełnosprawność - stałe zagrożenie życia; 2.2. Aspekty biograficzne; 2.3. Podstawowe potrzeby rozwojowe dziecka i ich odpowiednie zaspokajanie; 2.4. Rodzina dziecka głęboko wielorako niepełnosprawnego; 3. Zachowanie dziecka; 3.1. Stereotypie, autostymulacje i zachowania autodestrukcyjne; 3.2. Apatia i nadpobudliwość; 3.3. Percepcja; 3.4. Sprawności ruchowe; 3.5. Umiejętność porozumiewania się; 4. Pielęgnacja podstawowa; 4.1. Pielęgnacja ciała; 4.2. Pielęgnacja specyficzna; 4.3. Pomoce do przyjmowania różnych pozycji; 4.4. Problemy hospitalizacji; 4.5. Karmienie i pojenie; 5. Codzienna stymulacja; 5.1. Przyjemność okresów aktywności i wypoczynku; 5.2. Tworzenie odpowiedniej przestrzeni do życia i nauki; 5.3. Organizacja kontaktów i możliwości interakcji; 5.4. Uczestnictwo w codziennych czynnościach życiowych; 5.5. Kształtowanie stosunków interpersonalnych; 6. Stymulacja specjalna; 6.1. Podstawy organizacji percepcyjnej; 6.2. Podstawowe doświadczanie ciała; 6.3. Doświadczanie ruchowe; 6.3.1. Doświadczanie ruchowe i wibracje; 6.3.2. Doświadczanie nacisku i ruchu; 6.3.3. Doświadczanie mikroruchów; 6.3.4. Mobilizacja jako doświadczenie ruchowe; 6.3.5. Uelastycznianie w pozycji na boku; 6.3.6. Uelastycznianie długiej osi ciała poprzez rotację; 6.3.7. Inne przykłady doświadczeń ruchowych; 6.4. Stymulowanie porozumiewania się; 6.5. Poszerzanie doświadczeń i możliwości działania; 7. Organizowanie stymulacji; 7.1. Miejsce uczenia się ( grupa, klasa, szkoła, organizacja rodziców, placówka opiekuńcza ); 7.2. Czas trwania nauki i zajęć stymulacyjnych; 7.3. Pomoce do nauki i stymulacji ( specjalne pomoce do stymulacji, zabawy i zdobywania doświadczeń ); 7.4. Planowanie nauczania i rozwoju oraz diagnoza potrzeb w zakresie stymulacji; 7.5. Sprzymierzeńcy w procesie nauczania ( skład zespołu, zaangażowanie i współpraca personelu ); 8. Stymulacja dorosłej osoby głęboko wielorako niepełnosprawnej; 8.1. Uczenie się i rozwój w wieku dojrzałym; 8.2. Stymulacja osób dorosłych; 8.3. Uwagi praktyczne; 8.4. Aspekty organizacyjne; 8.5. Perspektywy pracy z osobami dorosłymi; 9. Nauczyciele, terapeuci i opiekunowie; 9.1. Kształcenie i przygotowanie specjalistyczne; 9.2. Współpraca wewnątrz zespołu, kompetencje i organizacja; 9.3. Współpraca z rodzicami i rodziną; 9.4. Indywidualna organizacja pracy; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej