20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38008, W.38006, W.38007 (3 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmowa do polskiego wydania; Przedmowa do wydania pierwszego; Rozdział 1. Wskazówki ogólne: 1. Pierwszy wywiad; 2. Podejście do usprawniania; 3. Wspomaganie w czynnościach życia codziennego; 4. Wady wzroku; 5. Wady słuchu; 6. Mowa; 7. Pobyt w szpitalu; 8. Wypożyczalnia zabawek; 9. Pływanie i jazda konna; 10. Służby społeczne; Rozdział 2. Problemy rodziców: 1. Problem akceptacji; 2. Przystosowanie się; 3. Wstyd, zakłopotanie i społeczna izolacja; 4. Przyjmowanie pomocy; 5. Akceptacja społeczna; 6. Pierwsze zależności; 7. Zmiana stosunku; 8. Matka jako nauczyciel; 9. Zabawa; 10. Umiejętność samoobsługi; 11. Podstawowe zasady nauczania dziecka; 12. Nie odkładaj pomocy na później!; 13. Dyscyplina; 14. Upór i napady złego humoru; 15. Kapryszenie przy jedzeniu, ćwiczenie czynności fizjologicznych, negatywizm; 16. Inne problemy zachowania; 17. Nadmierne przywiązanie; 18. Raczej zachowanie społeczne niż pouczająca rozrywka; 19. Wnioski; Rozdział 3. Ruch: 1. Podstawowe różnice między prawidłowym a nieprawidłowym rozwojem wzorców ruchowych; 2. Odchylenia od normy podczas wykonywania ruchów naturalnych; 3. Nieprawidłowe sposoby poruszania się; 4. Niezalecane metody pielęgnacji; Rozdział 4. Podstawowe zasady pielęgnacji; Rozdział 5. Spanie; Rozdział 6. Ćwiczenie czynności fizjologicznych; Rozdział 7. Kąpanie; Rozdział 8. Ubieranie; 1. Rozwój umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania dziecka zdrowego; 2. Ubieranie i rozbieranie się dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja leżąca na boku; 4. Pozycja siedząca na kolanach matki; 5. Rady, które pozwolą pokonać trudności; 6. Rady dotyczące pomocy w ubieraniu, gdy dziecko zaczyna współpracować i ubierać się samo; 7. Trudności fizyczne przy ubieraniu się i rozbieraniu; 8. Ubieranie; 9. Materiały; 10. Odpowiedni typ odzieży dla dziecka z porażeniem mózgowym; Rozdział 9. Karmienie: 1. Etapy prawidłowego rozwoju umiejętności jedzenia; 2. Karmienie dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja karmienia; 4. Kontrolowanie funkcji ust; 5. Nadwrażliwość; 6. Ślinienie i otwarte usta; 7. Picie z butelki; 8. Karmienie łyżką; 9. Żucie; 10. Picie; 11. Picie przez rurkę; 12. Pierwsze kroki w samodzielnym jedzeniu; 13. Leczenie dentystyczne; Rozdział 10. Mowa; Rozdział 11. Sposób noszenia; Rozdział 12. Wózki i krzesła: 1. Wózki; 2. Krzesła; Rozdział 13. Hamaki, kliny i stoły pionizacyjne: 1. Hamaki; 2. Kołyska sprężynująca; 3. Kliny; 4. Stoły pionizacyjne do leżenia przodem; 5. Pomoce zewnętrzne; Rozdział 14. Pomoce do poruszania się; Rozdział 15. Podstawy chwytów i manipulacji; Rozdział 16. Zabawa: 1. Dziecko o prawidłowym rozwoju; 2. Dziecko z porażeniem mózgowym; 3. Ciężko porażone lub bardzo małe dziecko z porażeniem mózgowym; 4. Pierwsze kroki w ułatwianiu dziecku zabawy; 5. Pomaganie dziecku w używaniu rąk; 6. Dziecko średnio porażone lub taki, które zaczyna bawić się samodzielnie; 7. Małe dziecko z porażeniem mózgowym, które może poruszać się i utrzymywać równowagę; 8. Wybór zabawek; 9. Proste gry z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku; 10. Zabawa z dzieckiem; 11. Zabawa z dwuletnim zdrowym dzieckiem z porażeniem mózgowym; Dodatek. Wczesne stadia prawidłowego rozwoju dziecka: a) Etap pierwszy; b) Etap drugi; c) Etap trzecia; d) Etap czwarty; e) Etap piąty; Objaśnienia specjalistycznych określeń dla rodziców
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej