20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36693, W.36692, W.37102, W.36691, W.37101 (5 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; I. Potrzeby i możliwości wczesnej rewalidacji dzieci z wadą słuchu:1. Znaczenie wczesnej diagnozy i rewalidacji; 1.1. Sprawy terminologii; 1.2. Co to jest " rewalidacja "?; 1.3. Znaczenie wczesnej rewalidacji; 1.4. Potrzeba racjonalnego udziału rodziców w rewalidacji; 1.5. Współdziałające w rewalidacji organizacje społeczne i instytucje; 2. Dziecko z wadą słuchu w przedszkolu; 2.1. Przedszkole specjalne; 2.2. Grupy przedszkolne w zakładach specjalnych i przedszkolach masowych; 2.3. Pojedyncze dzieci z wadą słuchu w przedszkolach masowych; 2.4. Organizacja opieki przedszkolnej w wybranych krajach; II. Próby diagnozowania dzieci podejmujących naukę szkolną: 1. Koncepcja dojrzałości szkolnej w aspekcie historycznym; 2. Uzasadnienie, zakres i strategia badań własnych nad przygotowanie, dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej; 2.1. Potrzeba badań w szkolnictwie specjalnym; 2.2. Zakres, przygotowanie i przeprowadzenie badań; 3. Wyniki badań nad sytuacją dziecka z wadą słuchu w wieku od 0 do 7 roku życia: 1. Sytuacja życiowa uczniów szkół dla dzieci z wadą słuchu; 1.1. Warunki środowiskowe; 1.2. Stopień świadomości rodziców w zakresie postępowania z dzieckiem mającym wadę słuchu. Stwierdzenie uszkodzenia; 1.3. Kontakty z poradnią specjalistyczną; 1.4. Znajomość literatury fachowej; 1.5. Wykorzystywanie aparatów w przystosowaniu dziecka z wadą słuchu do kontaktów społecznych; 2. Sytuacja uczniów z wadą słuchu podejmujących naukę w szkołach powszechnych; 4. Wyniki badań poziomu przygotowania dzieci z wadą słuchu do nauki szkolnej: 1. Warunki fizyczne i psychiczne badanych; 2. Poziom procesów poznawczych uczniów szkół specjalnych; 3. Poziom przygotowania w zakresie arytmetyki; 4. Poziom rewalidacji; 5. Poziom przystosowania do życia w środowisku szkolnym; 6. Czynniki istotne w przygotowaniu dziecka do szkoły; 7. Przygotowanie do nauki a osiągnięcia szkolne; 5. Warunki i metody wczesnej rewalidacji: 1. Doradztwo rodzicom; 2. Rozbudzanie zainteresowania mową ustną; 3. Uwrażliwianie słuchu; 4. Pobudzanie dziecka do mówienia; 5. Troska o ogólny rozwój dziecka z wadą słuchu; 6. Podsumowanie; Bibliografia; Załączniki ( Ankieta - o środowisku i funkcjonowaniu dziecka niesłyszącego; Próby - ćwiczenia graficzno-opisowe w celu rozróżniania i porównywania rzeczy; Liczenie - graficznie; Bibliograficzne odniesienia do ćwiczeń na zrozumienie słów i poleceń; Badanie wrażliwości słuchu - poziomy dźwięków - MK )
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej