20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36935, W.36936, W.37824, W.37826, W.37825 (5 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp - Tadeusz Gałkowski; Rozdział 1. Psychologiczna charakterystyka dziecka głuchego w wieku przedszkolnym ( ze szczególnym uwzględnieniem okresu od 0 do 3 lat ) - Tadeusz Gałkowski: 1. Ogólne zasady rozwoju w pierwszych dwóch latach życia; 2. Prawidłowości rozwoju sfery spostrzeżeniowej i ruchowej; 3. Więź emocjonalna niemowlęcia z matką i najbliższymi osobami; 4. Kształtowanie się aktywności zmysłowo-ruchowej; 5. Zdolności uczenia się u niemowląt i ich rozwijanie; 6. Rozwój zdolności porozumiewania się i jego ograniczenia; 7. Wrażliwość słuchowa i jej rozwój u najmłodszych dzieci; 8. Uczenie się przez dziecko kodu językowego; 9. Trudności i opóźnienia rozwoju mowy; 10. Charakterystyka życia emocjonalnego i uspołecznienia; 11. Rola zabawy w rozwoju poznawczym i aktywności umysłowej; 12. Znaczenie oddziaływań wychowawczych w wieku przedszkolnym dla późniejszego rozwoju dziecka; Bibliografia; Rozdział 2. Wychowanie w rodzinie dziecka głuchego w wieku 0-3 lat - Tadeusz Gałkowski: 1. Cele i struktura oddziaływań wychowawczych na małe dziecko; 2. Rozwijanie funkcji spostrzeżeniowo-ruchowych; 3. Rozwijanie zdolności porozumiewania się i oddziaływania na funkcje intelektualne; 4. Rozwijanie skojarzeń słowno-słuchowych i wykorzystywanie resztek słuchu; 5. Środowisko rodzinne jako źródło wpływów wychowawczych; Bibliografia; Rozdział 3. Ogólne uwagi o wychowaniu dziecka głuchego w wieku przedszkolnym - Irena Stawowy-Wojnarowska; Rozdział 4. Wychowanie dzieci głuchych w wieku od 3 do 7 lat - Irena Stawowy-Wojnarowska: 1. Metody i formy pracy; 2. Ćwiczenia słownikowe; 3. Ćwiczenia ułatwiające dzieciom tworzenie dłuższych wypowiedzi; 4. Ćwiczenia usprawniające odczytywanie wypowiedzi z ust; 5. Ćwiczenia słuchowe; 6. Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne; 7. Gry i zabawy ruchowe; 8. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne; 9. Kształtowanie pojęć matematycznych; Rozdział 5. Organizacja procesów wychowania dziecka głuchego nie uczęszczającego do przedszkola - Irena Stawowy-Wojnarowska: ;Rozdział 6. Wychowanie dziecka głuchego uczęszczającego do przedszkola dla dzieci słyszących - Irena Stawowy-Wojnarowska; Rozdział 7. Wychowanie w przedszkolu dla dzieci głuchych - Irena Stawowy-Wojnarowska: 1. Organizacja pracy w przedszkolu dla dzieci głuchych; 2. Rewalidacja indywidualna; Bibliografia; Aneks 1. Klasyfikacja audiometryczna Międzynarodowego Biura Audiofonologii; Aneks 2. Integracja ( koedukacja ) przedszkolna i szkolna dzieci z uszkodzeniem słuchu w klasach dla słyszących ( Rekomendacja międzynarodowego Biura Audiologii ); Aneks 3. Alternatywne rozwiązania w edukacji głuchych ( Raport UNESCO )
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej