20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36938, W.36937 (2 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; I. Poznawanie ucznia niesłyszącego; 1. Niesłyszący w Polsce w liczbach; 2. Budowa ucha; 3. Słyszenie dźwięków mowy; 4. Przyczyny uszkodzenia słuchu; 5. Stopnie uszkodzenia słuchu; 6. Ogólne konsekwencje uszkodzenia słuchu; 7. Swoistość procesów poznawczych u niesłyszących; 8. Charakterystyczne cechy psychospołeczne niesłyszących; 9. Sposoby porozumiewania się niesłyszących; 10. Kształcenie percepcji słuchowej; 11. Porozumiewanie się z niesłyszącymi; 12. Dobór zawodu dla nieśłyszących; II. Zasady nauczania w surdopedagogice zawodowej; 1. Zasada akceptacji emocjonalnej niesłyszącego ucznia; 2. Zasada indywidualizacji oddziaływań pedagogicznych; 3. Zasada kontaktu społecznego niesłyszącego uczna ze słyszącymi; 4. Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania-uczenia się; 5. Zasada ukierunkowanego rozwoju w nauczaniu mowy i w pracy poznawczej; 6. Zasada poglądowości i analogii w pracy poznawczej; 7. Zasada ekonomii w pracy poznawczej; 8. Zasada operatywności wiedzy uczniów; 9. Zasada trwałości wyników nauczania; 10. Zasada wiązania teorii z praktyką; III. Organizacja praktycznego nauczania zawodu; 1. Ochrona słuchu i wzroku niesłyszących; 2. Tłumaczenie języka migowego; 3. Nauczanie niesłyszących ze słyszącymi; 4. System Szwajdlera; IV. Metody w nauczaniu niesłyszących zawodu; 1. Metoda słowno-poglądowa i metoda problemowa; 2. Instruktaż; 2.1. Instruktaż wstępny ustny i pisemny; 2.2. Instruktaż bieżący; 2.3. Instruktaż końcowy; 3. Pokaz; 4. Ćwiczenia; 5. Doświadczenie; 6. Ćwiczenia słowne; 7. Wyjaśnienie; 8. Opis; 9. Opowiadanie; 10. Pogadanka; 11. Dyskusja; 12. Wykład praksyjny; 13. Metoda inscenizacji; 14. Metoda odkryć; 15. Metoda przypadków; V. Czynności poznawcze niesłyszących w procesie zdobywania wiedzy; 1. " Słuchanie " - odczytywanie z ust - analiza, zapamiętywanie; 2. Obserwacja; 3. Naśladowanie; 4. Ćwiczenia w umiejętnościach zawodowych; 5. Analiza sytuacji praktycznych - rozumowanie; 6. Praca ucznia z książką; VI. Kontrola wiadomości i umiejętności motorycznych niesłyszących; 1. Obserwacja z oceną ucznia w toku wykonywania czynności; 2. Kontrola wykonywanych prac; 3. Kontrola wiadomości i umiejętności; 3.1. Kontrola wiadomości i umiejętności za pomocą pytań; 3.2. Kontrola wiadomości i umiejętności za pomocą wypowiedzi pisemnych; 3.3. Kontrola wiedzy i umiejętności za pomocą sprawdzianów; 3.4. Ocenianie umiejętności praktycznych i wiadomości uczniów; VII. Sprawdzanie własnych wyników pracy przez ucznia; 1. Samokontrola wykonywanych czynności i prac; 2. Rozwiązanie zadań teoretycznych; Zakończenie; Piśmiennictwo
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej