20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37327, W.37326, W.38280, W.38281 (4 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: [Przedmowa]; Część 1: 1. Postawy rodziców - B. Hołyńska; 1.1. Rodzaje postaw; 1.2. Postawy rodziców wobec faktu kalectwa dziecka i wobec dziecka uszkodzonego; 1.3. Postawa najbardziej sprzyjająca rozwojowi dziecka głuchego; 1.4. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu; 2. Rozpoznanie wady słuchu u dziecka - M. Góralówna; 2.1. Od kiedy dziecko słyszy i jak to można stwierdzić?; 2.2. Reakcje słuchowe noworodka i niemowlęcia; 2.3. Dlaczego ważne jest wczesne wykrycie wady słuchu u dziecka?; 2.4. U jakich dzieci częściej w stosunku do ogółu niemowląt może występować upośledzenie słuchu?; 2.5. Kto zwykle pierwszy zauważa wadę słuchu u dziecka?; 2.6. W jaki sposób bada się słuch u małego dziecka?; 2.7. Badanie słuchu u dziecka w wieku przedszkolnym; 2.8. Jak odbywa się badanie słuchu u dziecka w wieku szkolnym?; 2.9. Co to jest obiektywne badanie słuchu?; 3. Wady słuchu, ich przyczyny, możliwości leczenia i zapobiegania - M. Góralówna; 3.1. Dziedziczne przekazywanie wady słuchu; 3.2. Jakie mogą być inne przyczyny wrodzonych wad słuchu?; 3.3. Najczęstsze przyczyny pourodzeniowych uszkodzeń słuchu; 3.4. Trudności w ustaleniu najbardziej prawdopodobnej przyczyny uszkodzenia słuchu w określonym przypadku; 3.5. Które zaburzenia słuchu nadają się do leczenia? Jakie są możliwości zapobiegania uszkodzeniom słuchu?; 3.6. Czy i w jakim stopniu istnieją możliwości zapobiegania głuchocie?; 3.7. Czy można myśleć o zapobieganiu głuchocie wrodzonej?; 3.8. Czy i w jaki sposób można ograniczyć częstość występowania głuchoty dziedzicznej?; 4. Wieloaspektowa ocena wady słuchu pod kątem dalszych perspektyw rozwojowych dziecka - M. Góralówna; 4.1. Zależność od czasu wystąpienia wady słuchu; 4.2. Zależność od rodzaju uszkodzenia słuchu; 4.3. Gdzie jest granica pomiędzy głuchotą a niedosłuchem?; 4.4. Czym różni się niedosłuch przewodzeniowy od niedosłuchu odbiorczego?; 4.5. Klasyfikacja według stopnia upośledzenia słuchu; 4.6. Ocena słuchu pod kątem jego wykorzystania dla przyswajania mowy; 4.7. Zależność od czasu podjęcia rehabilitacji i od oddziaływania środowisk; 5. Ogólny rozwój psychofizyczny dziecka - M. Góralówna; 5.1. Prawidła rozwoju ogólnego dziecka; 5.2. Prawa i potrzeby psychiczne każdego dziecka; 5.3. Potrzeby psychiczne każdego dziecka - znaczenie właściwego zaspokajania potrzeb dla prawidłowego rozwoju ogólnego; 5.4. Przyczyny opóźnienia ogólnego rozwoju dzieci z wadą słuchu; 5.5. Rehabilitacja mowy dzieci z wadą słuchu w oparciu o wszystkie zmysły; Część 2: 1. Zaopatrywanie dziecka z uszkodzonym słuchem w aparat słuchowy - M. Góralówna; 1.1. Rozwój poglądów na temat wczesnego zaopatrywania dziecka w aparat słuchowy; 1.2. Optymalny czas dla wykorzystania resztek słuchu u dziecka; 1.3. Jaka jest rola aparatu słuchowego?; 1.4. Co warto wiedzieć o aparatach wzmacniających dźwięki?; 1.5. Co oznacza określenie " aparat na przewodnictwo powietrzne " i " aparat na przewodnictwo kostne "?; 1.6. Aparaty jednoustne czy obuuszne?; 1.7. Aparaty specjalne; 1.8. Jakie znaczenie ma indywidualna wkładka uszna?; 1.9. Odbiór indukcyjny dźwięków i jego wykorzystanie przy posługiwaniu się aparatem słuchowym; 1.10. Uwagi na temat posługiwania się aparatem; 1.11. Awarie i zakłócenia w funkcjonowaniu aparatu; 1.12. Co robić, gdy aparat " nie działa "?; 2. Okres początkowy - możliwości rozwojowe dzieci do 24 miesiąca życia - B. Wołyńska; 2.1. Optymalny wiek rehabilitacji dziecka głuchego; 2.2. Przygotowanie i sposób przechowywania materiałów pomocniczych do rehabilitacji. Sposób prowadzenia ćwiczeń; 2.3. Zanim przystąpimy do zajęć; 2.4. Ćwiczenie ogólnorozwojowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na sferę emocjonalna i rozwój mowy; 2.4.1. Od 1 do 4 miesiąca życia - pobudzenie reakcji emocjonalnych; 2.4.2. Od 4 do 6 miesiąca życia - stymulacje reakcji emocjonalnych; ćwiczenie mowy; 2.4.3. Od 6 do 9 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.4. Od 9 do 12 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.5. Od 12 do 24 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.5. Ogólne wskazówki wychowawcze; 3. Wiek przedszkolny ( od 3 do 5 roku życia ) - B. Wołyńska; 3.1. Ogólne warunki prawidłowego prowadzenia rehabilitacji małego dziecka z uszkodzonym słuchem; 3.2. Przykłady ćwiczeń wszystkich zmysłów dla dzieci od 3 do 5 lat; 3.3. Rozwijanie mowy biernej ( rozumienie ) i mowy czynnej; 3.4. Ogólna wskazówki wychowawcze; 3.5. Wartość wychowawcza przedszkola; 4. Starszy wiek przedszkolny - przygotowania do szkoły - B. Wołyńska; 4.1. Ćwiczenia rozwijające mowę bierną i czynną dziecka; 4.2. Zabawy przygotowujące dziecko do nauki czytania; 4.3. Zabawy przygotowujące do nauki pisania; 4.4. Orientacja w odległościach i kierunkach; 4.5. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne dziecka z wadą słuchu; 4.6. Kilka słów o dojrzałości szkolnej; 5. Wykorzystywanie resztek słuchu podczas rehabilitacji dziecka z wadą słuchu - M. Góralówna; 5.1. Zapoznawanie małego dziecka z wadą słuchu ze światem dźwięków występujących w jego otoczeniu; 5.2. Rozwijanie wrażliwości na bodźce dzięki używaniu aparatu słuchowego; 6. Rozwijanie mowy na podstawie elementów słuchowych i pozasłuchowych - M. Góralówna; 6.1. Reakcja dziecka a swoje imię; 6.2. Jak zapewnić dziecku optymalne warunki odbioru mowy?; 6.3. Jak należy mówić do dziecka?; 6.4. Rozwój mowy czynnej i jej cechy charakterystyczne u dziecka z wadą słuchu; 6.5. Praca nad mową mającą na celu rozwijanie ekspresji słownej; 6.6. Jakie są cechy szczególne charakteryzujące mowę dziecka z wadą słuchu?; 6.7. Jak pracować nad rozwijaniem i udoskonalaniem ekspresji słownej dziecka z wadą słuchu?; 7. Perspektywy szkolne dziecka z trwałym uszkodzeniem słuchu - M. Górlówna
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej