20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej