20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39861, W.39558 (2 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej