20256
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.8)
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39579 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: A) Rozwój poszczególnych dyscyplin pedagogiki specjalnej; 1. A. Giryński. Rozwój szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce; 2. R. Janeczko. Metodologiczne problemy pedagogiki terapeutycznej w 75-lecie Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej; 3. J. Kuczyćska-Kwapisz. Dzieje kształcenia niewidomych na ziemiach polskich i perspektywy rozwoju współczesnej tyflopedagogiki; 4. B. Marcinkowska. Pedagogika korekcyjna w Polsce; 5. E. Minczakiewicz. Rozwój logopedii w Polsce; 6. K. Pospiszyl. Rozwój pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce; B) Pedagogika specjale w wybranych regionach kraju; 1. H. Borzyszkowska, H. Machel. Studia z zakresu pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim; 2. I. Chrzanowska. Akademicka pedagogika specjalna w Łodzi; 3. H. Łaś. Rozwój pedagogiki specjalnej w Szczecinie; 4. J. Łęczycka, E. Skrzetuska. Dwadzieścia lat kształcenia pedagogów specjalnych w UMCS w Lublinie; 5. B. Urban. Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego; C) Pozostałe prace przeglądowe; 1. K. Bieńkowska. Formy kształcenia surdopedagogów w PIPS, SNPS i WSPS; 2. A. Giryński. Główne kierunki badań w oligofrenopedagogice w Polsce; 3. A. Gromnicka, B. Szczupał. Hipoterapia jako jedna z metod wieloprofilowego usprawniania psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4. K. Grzegorzewska. Ustawodawstwo socjalne II Rzeczypospolitej; 5. L. Jurczyk. Problematyka pracy społecznej w polityce społecznej i pedagogice społecznej w okresie międzywojennym; 6. J. Kostrzewski. Ewolucja poglądów AAMR dotyczących niedorozwoju umysłowego. Od Ricka Heber (1959) do Ruth Luckasson i in. (1992); 7. J. Kostrzewski, E. Zasępa. Postawy religijne rodziców a postawy religijne dzieci i młodzieży lekko upośledzonej umysłowo; 8. M. Kupisiewicz. Publikacje Wydawnictwa WSPS z dziedziny surdopedagogiki; 9. M. Marek-Ruka. Rozój teorii w kształceniu upośledzonych umysłowo; 10. E. Nurowski. Kształcenie nauczycieli dla dzieci głuchych i niedosłyszących; 11. J. Pańczyk. Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; 12. A. Prożych. Absolwenci surdopedagogiki Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej oraz Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w latach 1922-1995; 13. E. Tomasik. Możliwości zastosowania biblioterapii względem osób starszych; 14. E. Wojtasiak. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych - założenia teoretyczne i działalność praktyczna; 15. M. Zaorska. Niewerbalne sygnały komunikacji u dzieci słabowidzących w młodszym wieku szkolnym; Część 2. Prace empiryczne: 1. A. Giryński. Nastawienie egocentryczne i prospołeczne a poczucie powinności moralnej dzieci przewlekle chorych; 2. A. Giryński. Wrażliwość moralna a poziom nastawień agresywnych młodzieży lekko upośledzonej umysłowo i jej rówieśników o prawidłowym rozwoju intelektualnym; 3. J. Głodkowska. Wrażliwość edukacyjna uczniów szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. S. Lipiński. Percepcja postaw rodzicielskich a atrybucje zdarzeń u chłopców dostosowanych i niedostosowanych społecznie; 5. A. Mikrut, P. Majewicz. Postawy rodzicielskie a poczucie umiejscowienia kontroli u uczniów szkoły podstawowej dla lekko upośledzonych umysłowo; 6. E. Minczakiewicz. Dzieci niepełnosprawne umysłowo w percepcji ich pełnosprawnych rówieśników; 7. M. Orłowska. Sposoby wykorzystywania czasu przez studentów szkół pedagogicznych; 8. M. Pecyna. Psychologiczne czynniki zagrożenia chorobami naczyń obwodowych w wieku średnim i starszym; 9. M. Pecyna. Czynniki psychologiczne modyfikujące subiektywny obraz własnej starości w świetle własnych badań; 10. S. Sadowska. Uczestnictwo dziecka upośledzonego umysłowo w życiu rodziny; 11. D. Skowrońska. Postawy moralno-społeczne młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim a postawy rodzicielskie jej matek; 12. D. Skowrońska. Zachowanie agresywne upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim a poziom ich wrażliwości moralnej; 13. J. Szałański. Poczucie bezpieczeństwa i jego podstawowa funkcja u mężczyzn i kobiet wykolejonych społecznie; 14. J. Szałański. Wstępna ocena przeobrażeń wybranych wymiarów osobowości u wychowanków zreformowanych zakładów resocjalizacyjnych; 15. D. Wolska, A. Wolski. Strukturyzacja świata wewnętrznego i zewnętrznego osoby autystycznej jako podstawa jej terapii; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; D) Kronika ważniejszych wydarzeń; E) Sylwetki pedagogów specjalnych: Zofia Sękowska ( Ewa Skrzetuska ); Leon Kaczmarek ( Elżbieta Minczakiewicz ); Sylwetki wybitnych surdopedagogów ( M. Słupek, K. Werszka ); F) Recenzja: Zdzisław Bartkowicz. Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych ( K. Ulman ); Krystian Bedyński. Duszpasterstwo więzienne w Polsce - zarys historyczny ( L. Malinowski ); Czesław Dziemidowicz. Dziecko głuche i język ojczysty ( D. Podgórska-Jachnik ); Marian Konopczyński. Twórcza resocjalizacja ( L. Malinowski ); Ryszard Kościelak. Integracja społeczna niepełnosprawnych umysłowo ( E. Zasępa ); G) Sprawozdania: Trwałe wartości dorobku Kazimierza Kirejczyka ( M. Marek-Ruka ); Wspólnoty Jeana Vaniera " Wiara i Światło " i ich współpraca z rodzinami osób upośledzonych umysłowo ( B. Matyjas ); H) Prace opublikowane w 1996 roku przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; I) Informacje dla autorów
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej