20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej