20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38685, W.38684 (2 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; I. Stan bezpieczeństwa dzieci w wieku 7-14 lat w Polsce i innych krajach; II. Psychiczne i fizyczne cechy i osobowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym a jego uczestnictwo w ruchu drogowym; III. Podstawowe założenia edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 1. Podstawowe nazwy i ich pojęcia; 2. Przesłanki edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 3. Cele edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 4. Zasady edukacji; 5. Treści edukacji komunikacyjno-drogowej w programach nauczania klas I-III korelacja międzyprzedmiotowa; IV. Środki realizacji treści edukacji komunikacyjno-drogowej w klasach I-III; 1. Formy edukacji; 1.1. Formy pracy nauczyciela i ucznia; A. Zabawy; A1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki stosowania; A2) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pieszego; A3) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pasażerów; A4) Zabawy ruchowe i ćwiczenia przygotowujące do jazdy rowerem; B. Spacer i wycieczka; B1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki; B2) Tematyka wycieczki i spacerów; B3) Przykłady zadań do rozwiązywania na wycieczkach lub spacerach; B4) Bezpieczeństwo dzieci w czasie wycieczek i spacerów; C. Spotkania; D. Inscenizacja; E. Konkurs; 1.2. Formy organizacyjne; 2. Metody edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 3. Środki edukacji; 3.1. Pojęcie i klasyfikacja; 3.2. Tekst literacki; A. Wiersze - znaczenie i wykorzystanie; B1) Tematyka wierszy; a) Jakie są drogi?; b) Jak i gdzie bezpiecznie przechodzić przez jezdnię?; c) Jak przechodzić przez skrzyżowanie dróg?; d) Jak chodzić po drodze bez chodników ( szosa )?; e) Jak zachować się na przystanku tramwajowym lub autobusowym?; f) Jak zachować się na przejeździe kolejowym?; g) Jak zachować się na drodze wobec jej użytkowników?; h) Jak jeździć na rowerze?; i) Jakie są przyczyny wypadków drogowych i jak ich uniknąć?; B. Teksty i opisy; B1) Świetlny sygnalizator drogowy; B2) Policjant kierujący ruchem drogowym; B3) Zachowanie się w tramwaju i autobusie; C. Zagadki; C1) Znaczenie i wykorzystanie; C2) Typy zagadek i ich tematyka; a) Zagadki - teksty z lukami; a1) Pionowe znaki drogowe; a2) Sygnały świetlne i osoby regulacja ruchem; a3) Poziome znaki drogowe; a4) Zasady zachowania się pieszych; b) Zagadki - teksty bez luk; b1) Pionowe znaki drogowe; b2) Zasady zachowania się pieszych; b3) Droga i jej urządzenia; b4) Pojazdy; D. Testy; D1) Testy do badania sprawności psychicznej dziecka jako uczestnika ruchu drogowego; D2) Testy - doświadczenia sprawdzające sprawność psychofizyczną dziecka; D3) Testy do badania wiadomości uczniów z zakresu przepisów o ruchu drogowym; D4) Testy do badania postaw uczniów; V. Planowanie zajęć edukacji komunikacyjno-drogowej; 1. Planowanie roczne; 2. Planowanie zajęć lekcyjnych; 3. Przykłady konspektów lekcyjnych - klasa III; 3.1. Język polski; 3.2. Środowisko społeczno-przyrodnicze; 3.3. Technika; 3.4. Kultura fizyczna; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej