20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36734, W.36735 (2 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp - Stanisław Popek; Popek S.: Zdolności i uzdolnienia twórcze - podstawy teoretyczne; 1.Twórczość i jej istota; 2. Zdolności i uzdolnienia jako niezbędne warunki działalności twórczej; 3. Uzdolnienia twórcze; 4. Funkcje twórczości w rozwoju; 5. Dziedziny twórczej działalności dzieci i młodzieży; Popek R.: Zachowania ekspresyjne dzieci jako naturalny przejaw aktywności twórczej; 1. Ekspresja i jej istota; 2. Ekspresja dziecięca a twórczość; 3. Rodzaje ekspresji, jej dziedziny i warunki rozwoju; 4. Funkcje zabawy twórczej w rozwoju osobowości dziecka; 5. Przykłady zabaw twórczych; Kielar M.: Twórcze opanowywanie i używanie języka przez dziecko; 1. Twórczy charakter języka; 2. Opanowanie języka procesem twórczym; 3. Twórcze używanie języka; 4. Uwagi końcowe; Popek S.: Twórczość literacka dzieci i młodzieży; 1. Twórczość literacka dzieci i młodzieży jako przedmiot badań psychologicznych: a) Wstęp; b) Pojęcie i źródła twórczości; c) Dotychczasowy stan badań nad twórczością literacką dzieci i młodzieży; 2. Twórczość literacka jako wyraz kształtującej się osobowości dzieci i młodzieży: a) Rozważania w świetle literatury przedmiotu; b) Badania własne; 3. Twórczość literacka jako jedna z dróg rozwoju dzieci i młodzieży; 4. Refleksje końcowe; Popek S.: Twórczość plastyczna dzieci i młodzieży; 1. Charakterystyka badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży; 2. Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; 3. Stymulatory i hamulce rozwoju twórczości plastycznej. Zjawisko kryzysu; 4. Refleksje końcowe; Niziurski M.: Z zagadnień twórczości muzycznej dziecka; 1. Z kompozytorskiej "kuchni"; 2. Dziecko... kompozytorem?; 3. Dziecięca twórczość wielkich kompozytorów; 4. "Cudowne dzieci"; 5. Dziecięce wytwory wokalne; Danielewicz R., Koter Z.: Twórczość dziecka w procesie wychowania muzycznego; 1. Wprowadzenie; 2. Przykłady twórczości muzycznej dzieci z klas II i III szkoły podstawowej; 3. Bariery kształcenia twórczej postawy dziecka w procesie wychowania muzycznego; 4. Bariery końcowe; Dobrołowicz W.: O twórczości technicznej dzieci i młodzieży; 1. Wprowadzenie; 2. Specyfika twórczości technicznej; 3. Dziecko jako twórca w zakresie techniki; 4. Niektóre cechy psychiczne dzieci uzdolnionych twórczo w dziedzinie techniki; 5. O niektórych uwarunkowaniach rozwoju zdolności i postaw twórczych w zakresie techniki6. Zakończenie; Pałka S.: Innowacje dydaktyczne jako czynnik rozwoju aktywności twórczej uczniów; 1. Potrzeba przełamywania rutyny w pracy dydaktycznej; 2. Możliwości dydaktycznych działań innowacyjnych w zakresie celów, treści, strategii i metod kształcenia; 3. Uczenie się przez badanie; 4. Innowacje w zakresie form pracy dydaktycznej oraz kontroli i oceny uczniów; 5. Niektóre uwarunkowania innowacji dydaktycznych; Dobrołowicz W.: O badaniu zdolności i postaw twórczych uczniów; 1. Wprowadzenie; 2. O wartości obserwacji; 3. Prezentacja wybranych zadań testowych; 4. Zadania z tak zwanym kreatywnym polem; 5. Metoda badania plastyczności myślenia; 6. Kwestionariusz KANH Stanisława Popka; 7. Uwagi końcowe; Zakończenie
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej