20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33300, 33294, W.33292, 33295, W.33293, 33298, W.33291, 33299, 33296 (9 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Wprowadzenie: 1.Właściwości mowy i myślenia dzieci wstępujących do szkoły; 2.Poziom techniki czytania i rozumienia tekstu; 2.1.Analiza i synteza słuchowo-dźwiękowa; 2.2.Analiza słuchowo-wzrokowa; 2.3.Sprawdzenie umiejętności słuchowo-dźwiękowej analizy i syntezy; 3.Środki do nauczania języka polskiego; 3.1.Środki dydaktyczne jako narzędzie pracy w ręku nauczyciela-organizatora procesu nauczania; 3.2.Znajomość treści podręczników jako warunek skuteczności ich wykorzystania; 3.3.Sposoby wykorzystania różnorodnych środków do nauczania języka polskiego: a)Sytuacje życiowe zaobserwowane przez uczniów oraz specjalnie organizowane; b)Filmy oraz obrazy jako pomoc w wypowiadaniu się uczniów; Część druga. Metodyka nauczania w poszczególnych działach programowych języka polskiego:1.Funkcja ćwiczeń w procesie nauczania; 2.Mówienie; 2.1.Mówienie oparte na wzorach języka dorosłych; 2.2.Ćwiczenia w mówieniu kształtujące umiejętności logicznego myślenia; 2.3.Ćwiczenia w mówieniu oparte na wzorach literackich; 2.4.Mówienie przygotowujące do wypowiedzi pisemnej; 3.Czytanie; 3.1.Ćwiczenia w opanowaniu techniki czytania; 3.2.Praca nad tekstem: a)Problematyka treściowa utworu; b)Opracowywanie czytanek; c)Utwory wierszowane; 4.Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne; 4.1.Powiększanie zasobu słownictwa poprzez bezpośrednie doświadczenie; 4.2.Analiza tekstów; 4.3.Wdrażanie do operowania wyrazem czy wyrażeniem poprzez celowe wprowadzenieich do wypowiedzi uczniów; 5.Pisanie; 5.1.Psychofizjologiczne podstawy nauki pisania; 5.2.Opanowanie techniki pisania; 5.3.Charakterystyka podstawowych i przejściowych form w stopniowaniu ćwiczeń w pisaniu; 5.4.Pisanie samodzielnie: a)Redagowanie wypowiedzi pisemnej w procesie nauczania; b)Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na piśmie; 6.Podstawy nauczania gramatyki; 6.1.Nauczanie gramatyki w klasie I; 6.2.Nauczanie gramatyki w klasie II; 6.3.Nauczanie gramatyki w klasie III; 7.Nauczanie ortografii; 7.1.Kształtowanie nawyków ortograficznych; 7.2.Formułowanie zasad pisowni; 8.Planowanie i organizacja pracy; 8.1.Dobór i układ materiału w cyklu lekcji; 8.2.Planowanie pracy w zakresie samodzielnych wypowiedzi pisemnych; 8.3.Organizacja pracy na lekcji; Załączniki:1.Przykładowy cykl lekcji dla klasy I; 2.Program ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej