20256
Brak okładki
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41324, W.41503, W.41502 (3 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1.1. Weronika Sherborne - twórczyni Metody Ruchu Rozwijającego; 1.2. Kontynuatorzy dzieła Weroniki Sherborne; 1.3. Podstawy teoretyczne - teoria ruchu Rudolfa Labana; Rozdział 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki: 2.1. Założenia Metody ruchu Rozwijającego; 2.2. Struktura zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 2.3. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego: 3.1. Założenia metodologiczne badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2. Metody badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2.1. Procedura Oceniania; 3.2.2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) M. Bogdanowicz; 3.2.3. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) M. Bogdanowicz; 3.2.4. Ankiety dla rodziców M. Bogdanowicz i A. Puchalskiej; 3.3. Przegląd badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii: 4.1. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym - badania P. Sharpe; 4.2. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w ocenie nauczycieli i studentów zaangażowanych w terapię - badania M. Kirby; 4.3. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie (z głębszym upośledzeniem) w klasie - badania C. Hill; Rozdział 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka: 5.1. Badania Ewy Lubianiec; 5.2. Badania Małgorzaty Parzybok; Rozdział 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Badania Małgorzaty Lisieckiej w przedszkolu specjalnym; 6.2. Badania Małgorzaty Masalskiej w przedszkolu integracyjnym; 6.3. Badania Katarzyny Nowickiej-Pikuły w grupie przedszkolnej "szkoły życia"; 6.4. Badania Janiny Tłustochowicz w "szkole życia"; 6.5. Badania Agaty Winiarz w domu opieki społeczne; 6.6. Badania Dominiki Jarmołowicz w środowiskowym domu samopomocy; 6.7. Badania Aliny Czapigi w zakładzie leczniczo-wychowawczym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim; 6.8. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju: 7.1. Badania Jacka Błeszczyńskiego w grupie dzieci z autyzmem; 7.2. Badania Urszuli Chudoby i Marianny Krawiec w grupie dzieci z wadą słuchu; 7.3. Badania Anny Kolasy w przedszkolu dla dzieci z porażeniem mózgowym; 7.4. Badania Aliny Zakrzewskiej w Ośrodku Wczesnej Interwencji; 7.5. Efektywność MRR w stymulowaniu rozwoju dzieci w kontekście wypowiedzi rodziców i terapeutów - badania Magdaleny Łapszów i Ewy Starzyk; Rozdział 8. Korzyści z udziału w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci: 8.1. Badania Anny Puchalskiej i Grażyny Tarasewicz wśród rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 8.2. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 9. Doświadczenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków: 9.1. Joanna Iwańska, Monika Karwacka: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w terapii z zaburzeniami lękowymi i z nadpobudliwościami psychoruchową; 9.2. Magdalena Kołodzieczyk: Wykorzystywanie metody Weroniki Sherborna w pracy z niemowlętami i małymi dziećmi z zespołem Downa oraz ich rodzicami podczas turnusów terapeutycznych; 9.3. Beata Depczyńska: Metoda Ruchu Rozwijającego w szkole dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i głębokim; 9.4. Marzena Konwińska: Doświadczenia z pracy metodą Weroniki Sherborne w zajęciach edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych; 9.5. Dariusz Okrzesik: Ruch Rozwijający także dla dorosłych; 9.6. Ewa Galeja, Franciszek Sosna: Metoda Ruchu Rozwijającego w przedszkolu integracyjnym - dzieci, rodzice i my; Refleksje końcowe; Załącznik 1. Procedura Oceniania rezultatów uczestnictwa w sesjach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Fundacja Sherborne UK; Załącznik 2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców (SOZ-D i R) - Marta Bogdanowicz; Załącznik 3. Ankiety dla rodziców - Marta Bogdanowicz i Anna Puchalska; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej