20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41763 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okład.: Poradnik nauczyciela
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Prawidłowości procesu uczenia się - od autorki; Rozdział 1. Dlaczego uczenie się?; 1. Tradycyjny i nowoczesny model nauczania i uczenia się; 2. Efektywność procesu uczenia się; 3. Stadia w rpocesie uczenia się; 4. Jak rozpoznać style uczenia się, uwzględniając różnice między ludźmi?; 4.1. Sposób analizy tekstu; 4.2. Strategie uczenia się; 4.3. Style uczenia się; 4.4. Systemy reprezentacji poznawczej; 4.5. Style myślenia; 4.6. Typy inteligencji; 4.7. Typy temperamentu; Rozdział 2. Przyspieszone uczenie się; 1. Czynniki sprzyjające przyspieszonemu uczeniu się; 2. Pozytywne myślenie a sukces w uczeniu się; 2.1. Budowanie WSWS - wysokiej samoocony i wiary w siebie; 3. Zasady przyspieszonego uczenia się; 4. Cykl przyspieszonego uczenia się; 4.1. Środowisko dla procesu uczenia się; Rozdział 3. Uczenie się w klasie jako grupie społecznej; 1. Wybrane cechy grup; 2. Komunikacja społeczna w grupie; 3. Etapy rozwoju grupy; 4. Role społeczne w grupie; 5. Rola lidera grupy; Rozdział 4. Autorytet w procesie uczenia się; 1. Refleksje o autorytecie; 1.1. Rodzaje autorytetu; 2. Autorytet a władza; 3. Autorytet w oczach dzieci - aspekt rozwojowy; 3.1. Młodszy wiek szkolny; 3.2. Średni wiek szkolny; 3.3. Starszy wiek szkolny; 4. Budowanie autorytetu; 4.1. Procedura konstruktywnego utrzymywania autorytetu; 5. Strona dla Ciebie - arkusz samooceny; Część 2. Przegląd metod aktywizujących - od autorki; Rozdział 1. Metody i techniki aktywizujące; 1. Metoda aktywna czy aktywizująca; 2. Dlaczego metoda aktywizująca a nie tradycyjna?; 3. Istota metody aktywizującej; 4. Prezentacja wybranych metod i technik aktywizujących; 4.1. Techniki wspierające rozwój grupy; 4.1.1. Metafory; 4.1.2. " Niedokończone zdania "; 4.1.3. Wywiad - rzeka z samym sobą; 4.1.4. " Poszukaj kogoś, kto "; 4.1.5. " Pory roku "; 4.1.6. " Projekt Alfa "; 4.2. Techniki asertywne; 4.2.1. Technika " pięciu etapów "; 4.2.2. Technika " zdartej płyty "; 4.2.3. Technika " czas do namysłu "; 4.2.4. Technika " zmniejszanie napięcia "; 4.3. Metody i techniki uczenia się; 4.3.1. Mapa pamięci ( mind mapping ); 4.3.2. Projekt edukacyjny; 4.3.3. Metoda tekstu przewodniego ( MTP ); 4.3.4. " Karuzela "; 4.3.5. " Kawałki tortu "; 4.3.6. Checklist - lista kontrolna; 4.3.7. Planowanie z przyszłości; 4.3.8. Technika twórczego myślenia 635; 4.3.9. JIGSAW, czyli puzzle; 4.3.10. Mapa klanu Szkotów; 4.3.11. " Running dictation " - dyktando w biegu; 4.3.12. " Wąż "; 4.4. Metody i techniki rozwiązywania problemów; 4.4.1. " Burza mózgów "; 4.4.2. " Myślowe kapelusze "; 4.4.3. Analiza pola sił Kurta Lewina ( APS ); 4.4.4. Metoda kreatywnego rozwiązywania problemów ( KRP ); 4.4.5. Metoda rozwiązywania konfliktów bez porażek albo " dwóch zwycięzców "; 4.4.6. " Akwarium "; 4.4.7. Technika " kuli śniegowej "; 4.4.8. Dyskusja " Puste krzesło "; Część 3. Metody i techniki aktywizujące w praktyce - od autorki; Rozdział 1. Planowanie procesu uczenia się w klasie; 1. Planowanie procesu uczenia się przez ucznia; 2. Planowanie procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela; 3. Przykładowe scenariusze; 4. Strona dla Ciebie - miejsce na Twój scenariusz; Aneks: Teksty uzupełniające; Zamiast zakończenia; Bibliografia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej