20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24197 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Teoretyczne podstawy teleologii wychowania: I. Teleologia wychowania i jej miejsce w pedagogice; 1.Uwagi wstępne; 2. Sądy orzekające i wartościujące; 3. Cele wychowania jako przedmiot sądów wartościujących; 4. Cele wychowania jako wynik syntezy prognoz i postulatów; 5. Istota celów wychowania; 6. Ideał osobowości jako naczelny cel wychowania; 7. Struktura ideału wychowania; 8. Ideał i cele wychowania; 9. Język teleologii wychowania; 10. Ideał i zwory osobowe; 11. Uwagi końcowe; II. O stanowieniu cełów wychowania; 1. Uwagi wstępne; 2. Aktualność problematyki stanowienia celów wychowania w pedagogice socjalistycznej; 3. Niemarksistowskie koncepcje stanowienia celów wychowania i ich krytyka; 4. Marksistowska koncepcja stanowienia celów wychowania; 5. System wartosci naczelnych marksistowskiej teleologii pedagogicznej; 6. Ideał wychowania jako wartość; 7. Psychologiczne i socjologiczne przesłanki celów wychowania; 8. Uwagi końcowe; III. Geneza i treść socjalistycznego ideału wychowania; 1. Uwagi wstępne; 2. Miejsce aksjologii w filozofii marksistowskiej; 3. Naczelna wartość aksjologii marksistowskiej; 4. Socjalistyczny ideał człowieka jako konsekwencja założeń aksjologii marksistowskiej; 5. Społeczno-polityczne aspekty socjalistycznego ideału wychowania; 6. Socjologiczno-historyczne przesłanki ideału człowieka socjalistycznego; 7. Podstawowe społeczne zadania wychowania socjalistycznego; 8. Naczelne cechy socjalistycznego ideału wychowania; 9. Uwagi koncowe; Część 2. Cele socjalistycznego wychowania: I. Cele wychowania w zakresie stosunku do świata wartości; 1. Uwagi wstępne; 2. Klasyfikacja postaw ideowych; 3. Struktura postaw ideowych; 4. Kierunkowe cele wychowania w zakresie stosunku do naczelnych wartości; 4.1. Postawa humanizmu; 4.2. Postawa internacjonalizmu; 4.3. Postawa egalitaryzmu; 4.4. Postawa demokratyzmu; 4.5. Postawa zaangażowania; 4.6. Postawa ideowości; 4.7. Postawa umiłowania wolności; 4.8. Postawa szacunku do pracy; 5. Uwagi końcowe; II. Cele wychowania w stosunku do społeczeństwa; 1. Uwagi wstępne; 2. Ogólna charakterystyka postaw społecznych; 3. Klasyfikacja postaw społecznych; 4. Struktura postaw społecznych; 5. Kierunkowe cele wychowania w zakresie stosunku do społeczeństwa; 5.1. Postawa społecznego zaangażowania; 5.2. Postawa patriotyzmu; 5.3. Postawa społecznej użyteczności; 5.4. Postawa społecznej gospodarności; 5.5. Postawa społecznej dyscypliny; 5.6. Postawa społecznej odpowiedzialności; 5.7. Postawa kolektywizmu; 5.8. Postawa społecznej otwartości; 6. Uwagi końcowe; III. Cele wychowania w zakresie stosunku do drugiego człowieka; 1. Uwagi wstępne; 2. Ogólna charakterystyka postaw interpersonalnych; 3. Klasyfikacja postaw interpersonalnych; 4. Struktura postaw interpersonalnych; 5. Kierunkowe cele wychowania w zakresie stosunku do drugiego człowieka; 5.1. Postawa poszanoania godności człowieka; 5.2. Postawa poszanowania życia i zdrowia; 5.3. Postawa tolerancji; 5.4. Postawa opiekuńczości; 5.5. Postawa poszanowania własności; 5.6. Postawa rzetelności informacji; 5.7. Postawa współodczuwania; 5.8. Postawa poszanowania autonomii jednostki; 6. Uwagi końcowe; IV. Cele wychowania w zakresie stosunku do samego siebie; 1. Uwagi wstępne; 2. Ogólna teleologiczna charakterystyka postaw interpersonalnych; 3. Klasyfikacja postaw interperonalnych; 4. Struktura postaw interpersonalnych; 5. Kierunkowe cele wychowania w zakresie stosunku do samego siebie; 5.1. Postawa osobistej godności; 5.2. Postawa samokontroli; 5.3. Postawa perfekcjonizmu; 5.4. Postawa odpowiedzialności za siebie; 5.5. Postawa optymizmu; 5.6. Postawa samodzielności; 5.7. Postawa osobistej odwagi; 5.8. Postawa dzielności; 6. Uwagi końcowe; Zakończenie; Bibliografia; Indeks rzeczowy
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej