20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43123, W.43124 (2 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Rozdział I: Integracja osób niepełnosprawnych w szkolnictwie. Idea czy szansa?; Rozdział II: Ukryty program - między wiarą, wiedzą i nauką; ii.1. Jeden ukryty program czy wielość spraw ukrytych?; ii.2. Co badać, aby badać ukryty program?; ii.3. Jak bardzo ukryty jest ukryty program?; ii.4. Ukryty program - wina nauczycieli?; ii.5. Szczególny ukryty program w szczególnej szkole?; ii.6. Ukryty program z perspektywy interakcyjnej; Rozdział III: "Łapanie ducha". W poszukiwaniu ukrytego programu integracji w szkolnictwie; iii.1. Program ukryty za zachowaniami nauczycieli; iii.2. Program ukryty za ocenianiem; iii.3. Program ukryty za codziennością szkolną; iii.4. Program ukryty za działaniem instytucji; iii.5. Wpływ ukrytego programu; Rozdział IV: Obraz siebie osoby niepełnosprawnej - uwarunkowania psychospołeczne; iv.1. "Ja" - obraz, struktura, wiedza czy tożsamość?; iv.2. Obraz siebie - szersze ramy; iv.3. Rozwój obrazu siebie - ciągłość czy rozbite zwierciadło?; iv.4. "Ja" podobny czy "ja" różny?; iv.5. "Ja" zaradny czy bezradny?; iv.6. "Ja" bez wartości?; Rozdział V: Metodologiczne podstawy badań własnych; v.1. Sposób rozumienia zjawiska ukrytego programu; v.2. Cel i przedmiot badań; v.3. Problemy i hipotezy badawcze; v.4. Wskaźniki ukrytego programu; v.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze; v.6. Opis procedury badawczej; v.7. Metody analizowania danych; Rozdział VI: Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji pracowników szkoły; vi.1. Niejawne aspekty przyjmowania uczniów niepełnosprawnych do szkoły; vi.2. Program deklarowany przez nauczycielki; vi.3. Niejawne aspekty oceniania i stawiania wymagań; vi.4. Program ukryty za organizacją lekcji; vi.5. Niejawne aspekty komunikacji z uczniami niepełnosprawnymi; vi.6. Poruszanie spraw związanych z niepełnosprawnością podczas lekcji i sposób mówienia o niepełnosprawności; vi.7. Organizowanie pomocy dla uczniów niepełnosprawnych; vi.8. Program ukryty za pełnieniem ról szkolnych; vi.9. Program ukryty za zatrudnianiem nauczycieli i rozwiązaniami praktycznymi życia szkolnego; vi.10. Podsumowanie i interpretacja; Rozdział VII: Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji niepełnosprawnych uczniów; vii.1. Stosunek niepełnosprawnych uczniów do szkoły; vii.2. Niejawne aspekty stawiania wymagań i oceniania - perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.3. Niejawne aspekty prowadzenia lekcji- perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.4. Sposób mówienia o niepełnosprawności - perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.5. Uczniowie niepełnosprawni wobec pełnienia funkcji w szkole i klasie; vii.6. Uczniowie niepełnosprawni wobec niektórych rozwiązań funkcjonowania szkoły; vii.7. Szczególne problemy uczniów niepełnosprawnych; vii.8. Zjawiska ukrytego programu z perspektywy rodziców; Rozdział VIII: Przejawy ukrytego programu w szkole integracyjnej; Rozdział IX: Obraz siebie uczniów niepełnosprawnych - ujęcie interakcyjne; ix.1. "Ja" podobny czy "ja" różny? - rola ucznia; ix.2. "Ja" podobny czy "ja" różny? - inne role szkolne; ix.3. "Ja" zaradny czy "ja" bezradny?; ix.4. "Ja" bez wartości?; Podsumowanie i zakończenie; Summary; Bibliografia; Dodatki
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej