20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43113 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wartości istotne w kształtowaniu osoby ludzkiej; 1.1. Pojęcie wartości; 1.2. Przyjmowane klasyfikacje wartości; Rozdział 2. Tolerancja w świetle praw człowieka; 2.1. Zagadnienia ogólne; 2.2. Koncepcje praw człowieka i wolności; 2.3. Ewolucja praw dziecka; 2.4. Prawa człowieka a prawa dziecka w krótkim rysie historycznym; 2.5. Międzynarodowa ochrona praw dziecka; Rozdział 3. Tolerancja jako wartość w wychowaniu; 3.1. Idea tolerancji; 3.2. Istota i współczesne obszary tolerancji; 3.3. Postawy tolerancji i nietolerancji wobec osób niepełnosprawnych; 3.4. Współczesne pojmowanie człowieka tolerancyjnego; 3.5. Miejsce tolerancji w koncepcjach wychowawczych; 3.6. Kształtowanie tolerancji w działalności wychowawczej i dydaktycznej nauczycieli; Rozdział 4. Dziecko niepełnosprawne jako uczeń w zespole klasowym; 4.1. Czynniki konstytuujące grupę społeczną; 4.2. Możliwości i ograniczenia indywidualizacji procesu edukacyjnego; 4.3. Tworzenie sytuacji sprzyjających kształtowaniu tolerancji; Rozdział 5. Obraz zachowań tolerancyjnych dzieci wobec rówieśników; 5.1. Tolerancja i nietolerancja w zachowaniach rówieśników w klasach szkoły publicznej; 5.2. Dziecko niepełnosprawne w klasie integracyjnej; Rozdział 6. Praca wychowawcza nad kształtowaniem tolerancji w samoocenie nauczycieli; 6.1. Nauczyciel w klasie integracyjnej; 6.2. Specyfika działań wychowawczych w grupach integracyjnych; 6.3. Pozytywne aspekty kształcenia integracyjnego; 6.4. Bariery integracji społecznej; Wnioski; Bibliografia; Spis diagramów; Spis tabel
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej