20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43700 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp Część 1 Anatomiczne, fizjologiczne i środowiskowe uwarunkowania artykulacji w świetle literatury przedmiotu 1. Przyczyny dyslalii w literaturze przedmiotu 2. Budowa i funkcjonowanie obwodowego aparatu mowy jako czynnika warunkującego prawidłową artykulację 2.1. Układ oddechowy w ocenie logopedycznej 2.2. Narząd fonacyjny 2.3. Aparat artykulacyjny w badaniu logopedycznym 2.3.1. Jamy nasady 2.3.2. Podniebienie twarde 2.3.3. Podniebienie miękkie 2.3.4. Język 2.3.5. Wargi i policzki 2.3.6. Zęby i zgryz 2.4. Wady budowy narządów nasady jako przyczyna zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 2.4.1. Nieprawidłowości w budowie językaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.1. AnkyloglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.2. Makroglosja i mikroglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2. Nieprawidłowości w budowie podniebienia U2009U2009 2.4.2.1. Etiologia rozszczepów podniebieniaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2.2. Wybrane podziały rozszczepów podniebienia i ich charakterystykaU2009U2009 U2009U2009 2.4.3. Wady zgryzuU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.1. TyłozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.2. PrzodozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.3. Zgryzy krzyżoweU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.4. Zgryz przewieszonyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.5. Zgryz otwartyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.6. Zgryzy głębokieU2009U2009 U2009U2009 3. Czynności fizjologiczne w obrębie narządu mowy jako uwarunkowania artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.1. Rozwój czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 3.2. Funkcje w obrębie aparatu artykulacyjnego oceniane podczas badania logopedycznegoU2009U2009 U2009U2009 3.2.1. OdgryzanieU2009U2009 U2009U2009 3.2.2. ŻucieU2009U2009 U2009U2009 3.2.3. PołykanieU2009U2009 U2009U2009 3.3. Nieprawidłowe czynności fizjologiczne i nawyki ruchowe jako przyczyny zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.3.1. DysfunkcjeU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.1. Dysfunkcje wynikające z nieprawidłowego układania niemowlęcia w czasie snu i karmieniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.2. Karmienie sztuczneU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.3. Dysfunkcja połykaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.4. Dysfunkcje oddychaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.5. Dysfunkcje żuciaU2009U2009 U2009U2009 3.3.2. ParafunkcjeU2009U2009 U2009 3.3.2.1. Nawykowe ssanie smoczka, palca, innych narządów i przedmiotówU2009U2009 U2009U2009 4. Działanie i badanie obwodowego narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.1. Prawidłowa budowa i funkcjonowanie narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.2. Zaburzenia słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.3. Przyczyny uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.4. Rodzaje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.5. Konsekwencje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.6. Niedosłuch jako przyczyna nieprawidłowości artykulacji U2009U2009 4.7. Orientacyjne badanie słuchu U2009U2009 5. Udział ośrodkowego układu nerwowego w procesie artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Słuch fonematycznyU2009U2009 U2009U2009 5.1.1. Słuch fonematyczny w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Kinestezja artykulacyjnaU2009U2009 U2009U2009 5.2.1. Kinestezja mowy w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 6. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju wymowyU2009U2009 U2009U2009 Część 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Cel badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 2. Procedura i kolejność zbierania materiałuU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 3. Przebieg badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 4. Metoda zbierania materiału do oceny biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 5. Wybrane narzędzia badawcze do badania biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.1. Badanie sprawności aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.2. Badanie budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.3. Badanie czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.1. Badanie toru oddechowegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.2. Badanie sposobu odgryzania i żuciaU2009U2009 U2009U2009 5.3.3. Badanie sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009 6. Kwestionariusz wywiadu z rodzicamiU2009U2009 U2009U2009 7. Teren badańU2009U2009 U2009U2009 8. Charakterystyka grupy badawczej na podstawie danych z ankietU2009U2009 U2009U2009 8.1. Typ rodzin i sytuacja rodzinna badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.2. Wykształcenie rodziców i sytuacja materialno-mieszkaniowa rodzin badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.3. Sytuacja opiekuńczo-wychowawcza w rodzinach badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009108 8.4. Dane z okresu prenatalnego, porodu i okresu okołoporodowego 8.5. Dane dotyczące rozwoju dziecka w okresie niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnymU2009U2009 U2009U2009 8.6. Dane dotyczące rozwoju czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego dzieckaU2009U2009 U2009U2009 8.7. Dane dotyczące stanu zdrowia badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 Część 3 Prezentacja wyników badań własnych 1. Diagnoza biologicznych uwarunkowań rozwoju mowy jako przyczyn zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 1.1. Wyniki oceny słuchu fonematycznego i kinestezji artykulacyjnejU2009U2009 U2009U2009U2009 1.2. Wyniki oceny słuchu fizycznegoU2009U2009 1.3. Wyniki badania czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.1. Ocena sposobu oddychaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.2. Ocena sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.3. Ocena sposobu żuciaU2009U2009 1.3.4. Ocena sposobu odgryzaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4. Wyniki badania budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.1. Ocena stanu zgryzuU2009U2009 U2009U2009 1.4.2. Ocena stanu zębówU2009U2009 U2009U2009 1.4.3. Ocena budowy językaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.4. Ocena budowy podniebieniaU2009U2009 U2009U2009U2009 2. Diagnoza sprawności języka i warg u dzieci z zaburzeniami artykulacji z przyczyn obwodowychU2009U2009 2.1. Wyniki oceny sprawności językaU2009U2009 U2009U2009U2009 2.2. Wyniki oceny sprawności wargU2009U2009 U2009U2009 3. Wpływ wad w budowie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieciU2009U2009 U2009U2009U2009 3.1. Wady w budowie języka jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.1. Występowanie wady w budowie języka w najczęstszych zaburzeniach artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.2. Występowanie określonych zaburzeń artykulacji u dzieci z wadami w budowie językaU2009U2009 U2009U2009U2009 3.2. Wady zgryzu jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009 3.3. Wady budowy podniebienia jako przyczyna zaburzeń artykulacji U2009U2009U2009 4. Wpływ nieprawidłowych funkcji w obrębie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.1. Nieprawidłowa funkcja oddychania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.2. Nieprawidłowa funkcja połykania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 5. Wpływ zaburzeń obwodowych na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.1. Wpływ wad zgryzu na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.2. Wpływ wad budowy języka na sprawność języka i wargU2009U2009 5.3. Wpływ zaburzonych funkcji połykania i oddychania na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 Zakończenie i wnioskiU2009U2009 U2009U2009U2009 BibliografiaU2009U2009 Spis tabel, rycin i wykresówU2009U2009 U2009U2009U2009
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej