20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43697 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Słowo od autorki Bibliografia Część I. Kształcenie językowe Rozdział I. Edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnej 2. Kompetencje kluczowe 3. Zasady integracji Bibliografia Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznej 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręczniki 2. Dokumenty nauczyciela 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji) 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy) 3. Cele dydaktyczne Bibliografia Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisania 1. Metody wprowadzania głoski i litery 1.1. Metody syntetyczne 1.2. Metody analityczne 2. Etapy wprowadzania głoski i litery 2.1. Pisanie nowej litery 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dż 4. Formy czytania 4.1. Uwagi praktyczne 5. Przykłady ćwiczeń Bibliografia Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie do tworzenia tekstów 1. Przygotowanie do pracy z lekturą 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowych 3. Ćwiczenia syntaktyczne – praca nad budową zdania 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, pamiętnik 4.1. List 4.2. Zaproszenie 4.3. Życzenia 4.4. Telegram 4.5. Dziennik, pamiętnik 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawka 5.1. Opowiadanie 5.2. Opis 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska) 5.4. Streszczenie 5.5. Opis postaci 5.6. Rozprawka 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstów Bibliografia Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego w edukacji klas I–III 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnej 2. Nowe podejście do gramatyki (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy) 3. Kształtowanie pojęcia zdania 4. Kształtowanie pojęcia wyrazu 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowy 5.1. Rzeczownik 5.2. Przyimek 5.3. Przymiotnik 5.4. Stopniowanie przymiotników 5.5. Czasownik 5.6. Przysłówek 5.7. Liczebnik 5.8. Równoważnik zdania Bibliografia Rozdział VI. Atrakcyjna ortografia 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I–III 2. Treści nauczania 3. Zasady nauczania ortografii 4. Metody nauczania ortografii 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisania 6. Pisownia spółgłosek miękkich 6.1. Wiedza dla studenta i nauczyciela 6.2. Błędy uczniowskie 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich? 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzne 7.1. Eliminatki tekstowe 7.2. Zakreślanie wyrazów 7.3. Ortograficzny bałwanek 7.4. Podsumowanie Bibliografia Część II. Kształcenie literackie Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnej 1. Baśń – jej poznawcze i wychowawcze walory 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lektury 3. Metodologie i wynikająca z nich metodyka 3.1. Strukturalizm 3.2. Hermeneutyka 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturą Bibliografia Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim – model strukturalistyczny 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metody 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiej 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellner 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywa 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłow 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiej 4.1. Metoda ukonkretnienia metafory 4.2. Metoda substytucji 5. Praca z prozą metodami werbalnymi Bibliografia Rozdział III. Metody pozawerbalne – przekład intersemiotyczny 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworów 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowej Bibliografia Rozdział IV. Metody aktywizujące – model hermeneutyczny 1. Klasyfikacja i omówienie metod 2. Przykłady zastosowań metod aktywizujących 2.1. Typy dyskusji 2.2. Techniki dyskusji 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, drama 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystyczna 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediów 3.3. Film 3.4. Pokaz połączony z przeżyciem 3.5. Drama 4. Metody programowane – z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, podręcznika programowanego 5. Metody praktyczne 5.1. Podsumowanie 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymi Bibliografia Rozdział V. Ewaluacja 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej 2. Przykłady metod ewaluacyjnych 2.1. Kosz i walizeczka 2.2. Rybi szkielet Zakończenie Bibliografia Aneks Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci – refleksje o jakości treści obrazka Bibliografia Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramy Bibliografia Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnej Bibliografia Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej