20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43802 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział I Socjalizacja dziecka w rodzinie 1.1. Uwarunkowania kształtowania się współczesnego modelu rodziny 1.2. Znaczenie rodziny w socjalizacji dziecka 1.3. Przemoc i zaniedbanie w rodzinie jako uwarunkowanie zaburzeń procesu socjalizacji [Charakterystyka przemocy i zaniedbania w rodzinie; Skala rozpowszechnienia zjawiska przemocy i zaniedbania dziecka w rodzinie; Konsekwencje doświadczania przemocy i zaniedbania dla funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka ] Rozdział II System opieki zastępczej w Polsce 2.1. Opieka zastępcza w Polsce – wprowadzenie 2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej 2.2.1. Rys historyczny 2.2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Rodziny adopcyjne ; Rodziny zastępcze ; Rodzinne domy dziecka 46; Wioski dziecięce SOS ] 2.3. Instytucjonalne formy opieki zastępczej 2.3.1. Rys historyczny 2.3.2. Instytucjonalne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Placówki opiekuńczo-wychowawcze ; Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne ; Interwencyjne ośrodki preadopcyjne ; Placówki wsparcia dziennego ] Rozdział III Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.1. Skala rozpowszechnienia niepełnosprawności wśród dzieci w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.2. Wybrane zaburzenia występujące u dzieci kwalifikowanych do opieki zastępczej 3.2.1. Choroby przewlekłe [Kilka informacji o dziecku z chorobą przewlekłą ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka przewlekle chorego ; Literatura zalecana ] 3.2.2. Niepełnosprawność intelektualna [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną ; Literatura zalecana ] 3.2.3. Uszkodzenie słuchu [Kilka informacji o dziecku z uszkodzeniem słuchu ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem ; Literatura zalecana ] 3.2.4. Uszkodzenie wzroku [Kilka informacji o dziecku z uszkodzonym wzrokiem ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem ; Literatura zalecana ] 3.2.5. Niepełnosprawność ruchowa [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością ruchową ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ruchową ; Literatura zalecana ] 3.2.6. Autyzm [Kilka informacji o dziecku z autyzmem 83; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z autyzmem 83; Literatura zalecana ] 3.2.7. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) [Kilka informacji o dziecku z FAS ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z Płodowym Zespołem Alkoholowym; Literatura zalecana ] 3.2.8. Trauma wczesnodziecięca [Kilka informacji o dziecku po doświadczeniu traumy wczesnodziecię- cej; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka po doświadczeniu traumy wczesnodziecięcej; Literatura zalecana] 3.2.9. Zaburzenia więzi [Teoria przywiązania Johna Bowlby’ego; Znaczenie stylu przywiązania dla funkcjonowania dziecka; Kilka informacji o dziecku z RAD; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami więzi; Literatura zalecana ] 3.3. Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością 3.4. Funkcjonowanie rodzin adopcyjnych i zastępczych z dzieckiem z niepełnosprawnością w świetle dotychczasowych badań Rozdział IV Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Przedmiot, cel i problemy badawcze 4.1.1. Problemy badawcze 4.2. Zastosowane metody 4.2.1. Metoda doboru przypadków 4.2.2. Metoda zbierania danych 4.2.3. Metoda analizy danych 4.2.4. Metoda przedstawienia wyników badań 4.3. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań własnych Rozdział V Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych 5.1. Doświadczenia poprzedzające przyjęcie dziecka 5.1.1. Scenariusz I – spotkanie z dzieckiem jako zwieńczenie drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.1.2. Scenariusz II – spotkanie z dzieckiem jako początek drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.2. Doświadczanie indywidualności przyjętego dziecka 5.2.1. Doświadczanie zaburzeń dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Zetknięcie się z odmiennością dziecka; Zaburzenia rozwoju; Zaburzenia emocjonalne i zachowania; Zaburzenia w kontaktach z innymi] 5.2.2. Doświadczanie mocnych stron dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Poczucie sukcesu4; Rodzicielski zachwyt; Poczucie normalności] 5.3. Doświadczanie rodzicielstwa adopcyjnego/zastępczego dziecka z niepełnosprawnością 5.3.1. Relacja rodzice – dziecko 5.3.2. Satysfakcja z zastępczego/adopcyjnego rodzicielstwa dziecka z niepełnosprawnością 5.4. Podsumowanie wyników badań i implikacje dla praktyki
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej