20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43815 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności 7.1. Niepełnosprawność intelektualna 7.2. Niepełnosprawność ruchowa 7.3. Uszkodzenie słuchu 7.4. Uszkodzenie wzroku Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej Rozdział 12. Choroba przewlekła 12.1. Otyłość 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie 12.3. Mukowiscydoza 12.4. Cukrzyca 12.5. Epilepsja 12.6. Astma oskrzelowa Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne” Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education) Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school) Zamiast zakończenia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej