20256
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43821 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wstęp Część I Niepełnosprawność jako kryzys życiowy i wyzwanie edukacyjne 1. Niepełnosprawność jako kryzys życiowyU2009U2009 1.1. Wpływ niepełnosprawności na osobowośćU2009U2009 1.2. Psychospołeczne uwarunkowania sytuacji osób niepełnosprawnych 1.3. Koncepcje kryzysów życiowych 1.4. Wsparcie społeczne jako podstawa przezwyciężania kryzysu życiowego 2. Rodzina osoby niepełnosprawnej 2.1. Problemy emocjonalno-społeczne rodzin dzieci niepełnosprawnych 2.2. Sposoby adaptacji rodziców do nowej sytuacji 2.3. Dynamika kryzysów w rodzinie 3. Osoba niepełnosprawna w obliczu zdrowego społeczeństwa 3.1. Mechanizmy psychologiczne przeżywania i reagowania na uraz ciała 3.2. Tożsamość negatywna pacjenta 3.3. Biografie osób niepełnosprawnych 3.4. Koncepcja trajektorii losu ludzkiego 3.5. Postrzeganie osób niepełnosprawnych w przeobrażającym się społeczeństwie 4. Edukacja osób niepełnosprawnych w dorosłości 4.1. Edukacja dorosłych i koncepcje jej rozwoju 4.2. Determinanty uczenia się osób dorosłych 4.3. Specyfika motywowania i motywacji edukacyjnej w sytuacji niepełnosprawności 4.4. Edukacja dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku Część II Studium przypadku osoby ociemniałej – perspektywa badawcza 1. Metodologia podjętych badań 1.1. Przyjęcie strategii jakościowej i jej konsekwencje 1.2. Ustalenia co do przedmiotu, celu i metody badań 1.3. Dobór próby badawczej, organizacja i przebieg badań 1.4. Strategie analityczne i interpretatywne 2. Przezwyciężanie kryzysu życiowego w sytuacji ociemnienia 2.1. Etapy przezwyciężania bezładu trajektorii przez badaną osobę 2.2. Źródła wsparcia społecznego 2.3. Rodzina wobec niepełnosprawności badanego 2.4. Podsumowanie 3. Edukacyjne drogi rehabilitacji wzroku 3.1. Etapy drogi edukacyjnej osoby badanej 3.2. Sukcesy i porażki. Podgrzewanie i ochładzanie aspiracji edukacyjnych 3.3. Edukacja z perspektywy niepełnosprawnej jednostki 3.4. Podsumowanie 4. Środowiskowe uwarunkowania radzenia sobie z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Postrzeganie rodziny badanego 4.2. Postrzeganie aktywności sportowej i edukacyjnej badanego 4.3. Postrzeganie kontaktów interpersonalnych badanego 4.4. Podsumowanie
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej