20256
Brak okładki
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43650, W.43653, W.43651, W.43652, W.43649 (5 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Wprowadzenie I. Przedmiot i zadania dydaktyki szkolnej 1. Pojęcie dydaktyki szkolnej 2. Przedmiot i funkcje dydaktyki szkolnej 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne 3.1. Kształcenie 3.2. Uczenie się szkolne 3.3. Nauczanie szkolne 4. Integracja nauczania – uczenia się z wychowaniem 5. Metody i techniki badań dydaktycznychU2009U2009 U2009 II. Cele nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Wartości a cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 2. Cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Taksonomia celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4. Operacjonalizacja celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 III. Programy i treści nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Programy nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Treści nauczania – uczenia się, pojęcie i kryteria ich doboruU2009U2009 3. Teorie doboru treści nauczania – uczenia sięU2009U2009 4. Podręczniki szkolneU2009U2009 U2009U2009 IV. Proces nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Pojęcie procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Realizacja procesu nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 4. Teoria nauczania – uczenia się wielostronnegoU2009U2009 U2009 5. Samokształcenie w procesie nauczania – uczenia się U2009U2009 V. Zasady nauczania – uczenia sięU2009U2009 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Przegląd zasad kształcenia (nauczania – uczenia się)U2009U2009 U2009U2009 VI. Metody nauczania i uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009 1. Pojęcie metody nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Podział metod nauczaniaU2009U2009 U2009 3. Przegląd metod nauczaniaU2009U2009 U2009U2009 3.1. Metody podająceU2009U2009U2009 3.2. Metody problemoweU2009U2009 3.3. Metody eksponująceU2009U2009 U2009 3.4. Metody praktyczneU2009U2009 U2009U2009 3.5. Metody utrwalania materiałuU2009U2009 U2009 3.6. Kryteria doboru metod nauczaniaU2009U2009 U2009 4. Metody uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4.1. Metody recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie)U2009U2009 U2009U2009 4.2. Metody heurystyczne (uczenie się przez odkrywanie i badanie)U2009U2009 U2009U2009 4.3. Metody ekspresyjne (uczenie się przez przeżywanie)U2009U2009 U2009U2009 4.4. Metody ćwiczebne (uczenie się przez działanie)U2009U2009 U2009 VII. Formy organizacyjne nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Formy organizacyjne nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Istota systemu klasowo-lekcyjnegoU2009U2009 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia sięU2009U2009 4. Struktura lekcjiU2009U2009 U2009 5. Rodzaje i typy lekcjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Rodzaj lekcji podającejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Rodzaj lekcji problemowejU2009U2009 U2009 5.3. Rodzaj lekcji ćwiczeniowejU2009U2009 U2009U2009 5.4. Rodzaj lekcji eksponującejU2009U2009 U2009U2009 6. Organizacja domowej nauki uczniówU2009U2009 7. Organizacja zajęć pozalekcyjnychU2009U2009 8. Wycieczki szkolneU2009U2009 U2009U2009 9. Formy organizacyjne uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 VIII. Środki dydaktyczne w procesie nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009U2009 1. Pojęcie i funkcje środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2. Klasyfikacja środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2.1. Środki słowneU2009U2009 U2009U2009 2.2. Proste i techniczne środki wzrokoweU2009U2009 U2009U2009 2.3. Techniczne środki słuchoweU2009U2009 U2009U2009 2.4. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne)U2009U2009 U2009U2009 3. Komputer i Internet w nauczaniu – uczeniu sięU2009U2009 U2009 4. Wykorzystanie środków dydaktycznychU2009U2009 IX. Planowanie pracy dydaktycznejU2009U2009 1. Pojęcie planowania pracy dydaktycznejU2009U2009 U2009U2009 2. Rodzaje planów pracy nauczycielaU2009U2009 U2009U2009 3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne nauczyciela do lekcjiU2009U2009 U2009 4. Kontrola wykonania planów dydaktycznychU2009U2009 X. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1.1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzaniaU2009U2009 1.2. Formy sprawdzaniaU2009U2009 U2009U2009 1.3. Metody sprawdzaniaU2009U2009 U2009 1.4. Formy i metody samokontroliU2009U2009 U2009U2009 1.5. Testy osiągnięć szkolnychU2009U2009 U2009U2009 1.6. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształceniaU2009U2009 U2009 2. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 2.1. Pojęcie oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.2. Przedmiot i kryteria oceny szkolnejU2009U2009 2.3. Formy i metody oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.4. Sprawdzanie i ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzneU2009U2009 XI. Praca z uczniem zdolnym i opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009 1. Uczeń zdolny i jego cechyU2009U2009 U2009U2009 2. Formy pracy z uczniami zdolnymiU2009U2009 U2009U2009 3. Niepowodzenia w nauce szkolnej i ich rodzajeU2009U2009 4. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnejU2009U2009 5. Praca z uczniem opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009U2009 BibliografiaU2009U2009
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej