Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Autor
Pilecka Władysława
(2)
Stankowski Adam
(2)
Bowen Maggie
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czajkowski Wojciech
(1)
Czudková Dolores
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kluzová Petra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Maurer Alicja
(1)
Pawlik Sabina
(1)
Plimley Lynn
(1)
Račková Oľga
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Niepełnosprawni
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Instytucje opiekuńczo
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Readaptacja
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
depresja
(1)
dzieci, młodzież- problemy psychologiczne
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko- rozwój
(1)
edukacja
(1)
młodzież
(1)
niepełnosprawni
(1)
psychologia osobowości
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
wychowanie- dzieci, młodzież
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 451)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Podstawy procesu diagnozowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych ( T. Oleńska-Pawlak ): 1. Struktura diagnozy psychopedagogicznej w rewalidacji indywidualnej; 2. Struktura postępowania diagnostyczno-terapeitycznego pedagoga specjalnego; 3. Struktura charakterystyki indywidualnego przypadku; Rozdział 2. Praca z uczniem z globalnym obniżeniem sprawności intelektualnej ( J. Wyczesany ): 1. Specyfika psychoruchowego rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Zalecenia metodyczne do pracy rewalidacyjnej; Rozdział 3. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu ( P. Majewicz ): 1. Istota problemu i diagnoza; 2. Działania terapeutyczne; 3. Struktura jednostki metodycznej; 4. Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym w starszym wieku szkolnym; Rozdział 4. Praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ( A. Wójcie ): 1. Zadania zespołu diagnozującego dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej; 2. Zalecenia metodyczne do pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową; Rozdział 5. Praca z dzieckiem z dysfunkcją słuchu ( M. Klaczak ): 1. Specyficzne aspekty diagnozy dziecka z wadą słuchu; 2. Struktura zajęć rewalidacyjnych; 3. Pokonywanie trudności w odbiorze wrażeń słuchowych; 4. Metoda werbo-tonalna w rewalidacji dziecka z wadą słuchu; Rozdział 6. Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku ( M. Sitarczyk ): 1. Zadania zespołu terapeutów wczesnej rewalidacji wobec rodziców, dziecka i rodziny; 2. Funkcjonalna diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka z dysfunkcją wzroku; 3. Diagnoza i terapia zaburzeń funkcjonalnego widzenia; 4. Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej; 5. Diagnoza i terapia w zakresie orientacji przestrzennej; 6. Projektowanie programu terapeutycznego do stymulacji psychopedagogicznej dziecka z dysfunkcją wzroku; 7. Optymalny model współpracy terapeutów z rodzicami dziecka z dysfunkcją wzroku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42240, W.42236, W.42170, W.42238, W.42237 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43863, W.43862 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43864, W.43865 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43867, W.43866 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście teorii ludzkiego kapitału; Istota niepełnosprawności - implikacje dla edukacji; Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością; PROBLEM 1: Brak przygotowania nauczycieli do współpracy z uczniem niepełnosprawnym; PROBLEM 2: Niedostosowanie szkół/placówek w kwestii zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez ucznia z niepełnosprawnością; PROBLEM 3: Brak rzeczywistych i konstruktywnych postaw zrozumienia i akceptacji dla wspólnego kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych; PROBLEM 4: Brak zaspokojenia potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania osób z niepełnosprawnością. Wyniki realizacji projektu WWKSC; PROBLEM 5: Spóźniona diagnoza niepełnosprawności na przykładzie uczniów z upośledzeniem umysłowym. Diagnoza dla rozwoju czy podstawa selekcji?; Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Szkoła podstawowa; Zróżnicowania i dysonanse - regionalna specyfika - ogólnopolska tendencja; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Gimnazjum Ranking - i co z niego wynika?; Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne; Preferencje edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych na poziomie szkół średnich; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim; Sytuacja uczniów z Łodzi i województwa łódzkiego; Problem kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych; Bez zakończenia; Bibliografia; Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43164, W.43165 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji NarodowejPrace Psychologiczne ; Z. 205)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40562, W.39308, W.39307 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej