Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(46)
Forma i typ
Książki
(44)
Audiobooki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Autor
Pilecki Jan
(9)
Pilecka Władysława
(7)
Mihilewicz Stanisława
(5)
Lewandowska Kinga
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(2)
Knill Christopher
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Parol Urszula Zofia
(2)
Piszczek Maria
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Buczyńska Joanna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Herzyk Anna
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pelc Zofia
(1)
Sadowska Ludwika
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Dziecko upośledzone umysłowo
(19)
Dziecko upośledzone
(15)
Dziecko
(9)
Psychoterapia
(9)
Pedagogika specjalna
(7)
Autyzm
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
gry i zabawy umysłowe
(6)
mózgowe porażenie dziecięce
(6)
stymulacja psychoruchowa
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko upośledzone fizycznie
(5)
Muzykoterapia
(5)
Dziecko chore
(4)
Mowa
(4)
Porażenie mózgowe dziecięce
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Dziecko niewidome
(3)
Komputery
(3)
Niedorozwój umysłowo
(3)
Piaget, Jean
(3)
Alalia
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Kepharta
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Zespół Downa
(2)
dyskalkulia
(2)
dziecko upośledzone
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
mowa
(2)
niedorozwój umysłowy
(2)
upośledzeni umysłowo
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresja (psychol.)
(1)
Biblioterapia
(1)
Domana, metoda
(1)
Domanna, metoda
(1)
Dziecko trudne
(1)
Internaty
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Montessori, Maria
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Niewidomi
(1)
Osobowość
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Resocjalizacja
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Terapia zajeciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
afazja
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko uzdolnione
(1)
gry edukacyjne
(1)
gry i zabawy
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
logopedia
(1)
metoda ośrodków pracy
(1)
metoda psychostymulacyjna
(1)
myślenie
(1)
mózgowe porażenie dzieciece
(1)
młodzież
(1)
niewidomi
(1)
pedagogika specjalna
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
uczenie się
(1)
uszkodzenia mózgu
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41400 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Cele rewalidacji; 2. Logoteoria i logoterapia jako działanie twórcze; 3. Wychowanie a psychoterapia; 4. Trening kreatywności; 5. Adaptacja człowieka do sytuacji i do środowiska; 6. Znaczenie rewalidacji na różnych poziomach adaptacji; 7. " Wzmacnianie " zdrowia dzieci i młodzieży; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Załącznik 1: Model liniowy regresji wielokrotnej dotyczący poziomu adaptacji u młodzieży studiującej; Załącznik 2: Tabele danych i analiza statystyczna dzieci z chorobami układu oddechowego )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40533, W.40664, W.40665, W.40602 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41634 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41702, W.42701, W.41745, W.41744, W.42124 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wewnętrzne uwarunkowania funkcjonalności rodzin wychowujących dzieci z ograniczeniami sprawności fizycznej bądź umysłowej: 1. Sękowska Z.: Znaczenie rodziny w rewalidacji dziecka niepełnosprawnego; 2. Pilecka W.: Choroba przewlekła dziecka, jego rozwój i interakcje rodzinne - model transakcyjny; 3. Rola J.: Niepełnosprawność dziecka jako czynniki ryzyka depresji u matki - uwarunkowania osobowe i środowiskowe; 4. Kozubska A.: Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez rodzinę z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 5. Minczakiewicz E.: Dziecko upośledzone umysłowo i jego pozycja w rodzinie; 6. Kornas-Biela D.: Retrospektywny obraz własnej sytuacji życiowej rodziców i ich stosunku do dziecka z upośledzeniem umysłowym; 7. Olszak A.: Rola rodziny w życiu dziecka głębiej upośledzonego umysłowo; 8. Łaś H.: Udział ojców w rewalidacji dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 9. Łęczycka J., Bracha A.: Efekty terapii rodzinnej dziecka autystycznego; 10. Pilecki A.: Wiedza o starości i stosunek do osób starych dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 11. Tkaczyk G.: Nauka czytania metodą Domana ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziców; 12. Karwowska M., Sudar-Malukiewicz J.: Rodzinne uwarunkowania umieszczeń dzieci upośledzonych w internacie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pile; 13. Kawka J., Kazanowski.: Postawy wychowawcze rodziców z inwalidztwem wzroku. Komunikat z badań; 14. Palak Z.: Percepcja rodziców przez młodzież niewidomą; 15. Skrzetuska E., Pilecki A.: Rola rodziców w przygotowaniu dziecka niedowidzącego do szkoły; 16. Osik D.: Więzi uczuciowe w rodzinach dzieci niedowidzących; 17. Zubrzycka R., Szymczyk K.: Samorealizacja niewidomej i szczątkowowidzącej młodzieży a wychowanie w rodzinie; 18. Gindrich P.: Różnice w stanie zdrowia sześcioletnich dzieci niedowidzących i widzących wychowywanych w rodzinach miejskich i wiejskich; 19. Wojnarska A.: Poczucie kontroli dzieci z zezem; 20. Gunia G.: Wpływ postaw rodzicielskich na proces adaptacji dzieci z wadą słuchu do warunków szkoły; 21. Kirenko J.: Psychospołeczne wyznaczniki rehabilitacji domowej młodych osób z ciężkim inwalidztwem narządu ruchu; Część 2. Środowiskowe i instytucjonalne wspomaganie rodzin wychowujących niepełnosprawne dzieci. Potrzeby i stan faktyczny: 22. Borzyszkowska H.: Izolacja społeczna rodzin dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 23. Wojciechowski A.: Odrzucony niepełnosprawny, odrzucona rodzina; 24. Sołtysiak T., Łabuć-Kryska I., Budrewicz I.: Postawy młodzieży szkół ponadpodstawowych wyrażana w opiniach i poglądach wobec dzieci odbiegających od normy; 25. Ossowski R.: Szkoła uspołeczniona a sytuacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie i szkole; 26. Kwaśniewska G.: Zaniedbania diagnostyczne i terapeutyczne wobec dzieci z grup podwyższonego ryzyka; 27. Pilecki J., Kościółek M., Gruntkowski Z.: Czynniki determinujące postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci specjalnej troski; 28. Pasternak E.: Interakcje pomiędzy rodziną dziecka upośledzonego umysłowo a placówkami specjalnymi i ich znaczenie w procesie rewalidacji; 29. Walczak G.: Czynniki warunkujące wczesną rehabilitację dzieci słabowidzących z udziałem rodziny; 30. Nowak S.: Hipoterapia w programie rewalidacji dzieci głuchoniewidomych; 31. Targańska J.: Intensyfikacja procesu rehabilitacji dziecka upośledzonego umysłowo w aspekcie współpracy z jego rodziną; 32. Bartkowicz Z.: Konfliktowość upośledzonych umysłowo jako przedmiot oddziaływań terapeutycznych; 33. Markiewicz K.: Znaczenie pokonywania kryzysu w terapii rodziny dziecka autystycznego; 34. Lizoń-Szłapowska D., Kucyper K., Dziuba D.: Stan informacji na temat rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych a oczekiwania rodziców ( doniesienie z badań ); 35. Maurer A.: Problemy rodziców dzieci o różnych specyficznych potrzebach rozwojowych i sposoby radzenia sobie z nimi - implikacje dla poradnictwa rodzinnego; 36. Zuberek-Moskal U.: Rodzina w sytuacji zagrożenia śmiercią dziecka; 37. Gennep van A.: Opieka nad osobami upośledzonymi umysłowo w Holandii; 38. Kawczyńska-Butrym Z.: Pomoc dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzinom; 39. Chodkowska M.: Funkcje metody pamiętnikarskiej w zwiększaniu efektywności rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38681, W.38678, W.38677, W.38680, W.38679 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ep.229, Ep.230, Ep.231 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41337 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Wspomaganie rozwoju i rehabilitacji dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36836 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39429, W.40025, W.39427, W.40024, W.39428 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42817, W.42818 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : "Fosze", cop. 2008. - 125 s. : il. ; 25 cm + 1 płyta CD.
Na s. tyt.: wspomaganie rozwoju osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym w ramach muzykoterapii grupowej, wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym w formie zajęć ortofoniczno-muzycznych (terapia śpiewem), repertuar piosenek i propozycje aktywności
Płyta CD: Zalewski M.: Muzyczna zabawa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42761 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa: 1. Dla kogo przewidziany jest program?; 2. Cele programu; 3. Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu; 4. Współpraca z rodzicami; 5. Treść i struktura programu; 6. Funkcjonowanie w środowisku; 6.1. Czynności samoobsługowe; 6.2. Nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych; 6.2.1. Dziecko poznaje siebie; 6.2.2. Dziecko i jego rodzina; 6.2.3. Dziecko wśród innych dzieci; II. Poziom zmysłowy - czyli poznawanie poprzez zmysły: 1. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku; 1.1. Ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie; 1.2. Ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych; 1.3. Ćwiczenia zmierzające do rozpoznania różnych struktur powierzchniowych; 1.4. Ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekiem, przekazywaniu mu informacji i emocji; 2. Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu; 3. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-słuchową; 4. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową; 4.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 4.2. Ćwiczenia wstępne do nauki mowy; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym; III. Poziom poznawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową; 2. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 2.2. Ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej; 3. Rozwój mowy i myślenia; 4. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 5. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 5.1. Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała; 5.2. Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw; 5.3. Ćwiczenia orientacji w przestrzeni; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym; IV. Poziom odkrywczo-badawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową; 2. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej; 2.2. Ćwiczenia rytmizujące; 2.3. Ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik; 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 4.1. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrążające do gospodarowania własnymi ruchami; 4.2. Zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni; 4.3. Ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby; 4.4. Zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( określenie miejsca, kierunku ); 4.5. Zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym; V. Poziom abstrakcyjno-symboliczny: 1. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej; 2. Ćwiczenia w zakresie percepcji słuchowej; 2.1. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową; 2.2. Ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego; 2.3. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną; 2.4. Ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci ( mowę i myślenie ); 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej; 4.1. Ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową; 4.2. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestetyczno-wzrokowo-ruchową; 4.3. Ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców; 4.4. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym; Bibliografia; Aneks. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej [w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz kształcenia w profilach w liceach profilowanych - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41270, W.41175, W.41176 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42129, W.39568 (2 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41623 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36951, W.36952 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39267 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37368, W.38209, W.37886, W.37369, W.38390, W.37192, W.37887, W.37888, W.37306, W.37307, W.38391, W.37190, W.37191, W.38065, W.38066 (15 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej