Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Autor
Bartoňová Miroslava
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bowen Maggie
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Mitchell David
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pituła Beata
(1)
Plimley Lynn
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Styczyńska Marianna
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Vrubel Martin
(1)
Vítková Marie
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(12)
Pedagogika specjalna
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przekonania
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rodzice
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika ŚląskaSpecjalne Potrzeby Edukacyjne ; 641)
Streszczenie: WPROWADZENIE Rozdział I PARADYGMAT INTERDYSCYPLINARNOŚCI W ORGANIZOWANIU WSPOMAGANIA ROZWOJU - ODMIENNOŚĆ SPOJRZENIA, JEDNOŚĆ DZIAŁAŃ Anna NOWAK - Wsparcie społeczne kobiet z niepełnosprawnością - ujęcie teoretyczne Stanisław JUSZCZYK - Nowe technologie i media cyfrowe w funkcjonowaniu, edukacji i komunikacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Agnieszka KWITOK - Człowiek niepełnosprawny - wybrane aspekty funkcjonowania w przestrzeni społecznej Mateusz PENCZEK - Autonomia osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy etyki troski Anna WÓJCIK - Aktywność ruchowa osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Badania pilotażowe Marzena FRYSZKIEWICZ - Wsparcie rodziny dziecka z niepełnosprawnością drogą do wspomagania jego rozwoju Rozdział II EDUKACJA SPECJALNA - POSZUKIWANIE NOWEJ DROGI CZY POWRÓT DO ŹRÓDEŁ Marta NIEMIEC, Natalia STANKOWSKA - Zaburzenia zachowania młodzieży z niepełnosprawnością wzroku (doniesienie z badań) Alina STOSOR - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem Paweł WAWRZAŁA - Google Trends jako narzędzie badawcze w dziedzinie edukacji specjalnej Barbara GRZYB, Gabriela KOWALSKA -Teoria dialogu z rodzicami dziecka niepełnosprawnego w kontekście etapów przystosowawczych do „szczególnego” rodzicielstwa Jerzy WOLNY - Organizacja systemu diagnozowania i klasyfikowania do uczestnictwa w różnych formach aktywizacji społecznej i zawodowej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie okręgu Enz w Niemczech Aleksandra DOKTOROWICZ - Edukacja dzieci z wadą słuchu - wybrane ujęcia teoretyczne i praktyczne Peter PETROVIĆ - Vychova żiakov s fahkym stupńom duśevnej zaostalosti k spravnemu drżaniutela Barbara GRZYB, Lucyna SZYSZKA, Jagoda POŁEĆ, Jakub JURSZEWSKI - Latarka dla niewidomych sposobem na bezpieczną orientację przestrzenną i aktywizację osób niewidomych i słabo widzących Rozdział III MIĘDZY SEGREGACJĄ A WŁĄCZANIEM Marie VITKOVA - Vyuziti mezinarodni klasifikace 1CF v pristupu k żakum vyzadujicich podpuma opatreni v Kantonu Curych ve svycarsku ve srovnani s Ćeskou Ol’ga RACKOVA - Vybrane aspekty inkluzivneho vzdelavania Monika MORGAŁA - Rola współpracy podmiotów zaangażowanych w pracę z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na zerowym poziomie edukacyjnym Beata GUMIENNY - Wybrane konteksty sytuacji trudnych w klasach integracyjnych Dariusz DZIUBA - Pedagodzy specjalni a zmiany w systemie edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Od segregacji do włączenia? Joanna SOBCZYK - Trudności w realizacji obowiązku szkolnego dziecka przewlekle chorego Małgorzata PÓŁTORAK - Wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się - implikacje praktyczne Danuta ULEWICZ-ADAMCZYK - Nauczyciel i rodzic wobec trudności wychowawczych dziecka w edukacji wczesnoszkolnej Katarzyna KAMIŃSKA - Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez doskonalenie zmysłów. Zastosowanie materiałów rozwojowych w metodzie Marii Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43828, W.43824, W.43825, W.43826, W.43827 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Дистанционное образование: последний вызов современности; Edukacja w czasie pandemii – nowe wyzwania i oczekiwania nauczycieli ; Implikacje pandemii dla nauczycielskich kompetencji ; Distance education: beliefs and attitudes of elementary school teachers during temporary ban on the operation of schools in greece due to covid-19 coronavirus; Nauczanie zdalne a informatyka – czyli jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu na odległość ; Роль личности педагога в духовно-нравственном воспитании учащихся в условиях противостояния современным цивилизационным вызовам; Nauczyciele xxi wieku jako badacze szkolnej codzienności. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu ; Гуманно-личностный подход к организации контрольно-оценочной деятельности субъектов образовательного процесса; Od kultury edukacji do kultury szkoły dla wszystkich i kultury klasy zróżnicowanej; Тенденції розвитку інклюзивної школи у західноєвропейських країнах; Особенности формирования профориентационных стратегий слабослышащих и позднооглохших детей в процессе обучения в специализированной школе – интернате ; Wykluczenie społeczne młodzieży, a dezorganizacja środowiska szkolnego. Badania ilościowe na grupie młodzieży w mieście Łuków; Насилие в школьной среде – предикторы и превентивная деятельность; Bezpieczeństwo uczniów w szkole ; О дидактическом потенциале визуальных языков программирования и обучении учащихся основам алгоритмизации ; Youtube and Science Education: a Case Study of World Manual Channel ; Possible Strategies for Institutional Prevention of Pupils’ Excessive Screen Exposure ; Nauczanie programowania w kontekście problemów systemu edukacyjnego ; Pojmoslovný systém hudby a matematika ; Czy kryzys edukacji? Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia w szkole branżowej – perspektywa nauczyciela matematyki; Klasyfikacja typów zadań rozwiązywanych za pomocą wizualnego modelowania ; Совместная деятельность как способ реализации педагогического взаимодействия в формировании эстетических ценностей старшеклассников; Polskie tradycje kształcenia obronnego młodzieży; Motywacja nauczycieli ; Szkolnictwo polskie w Wielkiej Brytanii na podstawie polskiej szkoły przedmiotów ojczystych im. Tomasza Arciszewskiego w Londynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44180, W.44181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44052, W.44054, W.44053 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Praca z akresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych - edukacji inkluzyjnej. Definiuje pojęcie specjalne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego. Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44076 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej