Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Michałowicz Roman
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Zembaty Andrzej
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Bogdanowicz Marta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Milanowska Kazimiera
(1)
Rozenbajgier Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Kinezyterapia
(10)
Dziecko
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
kinezjologia edukacyjna
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Układ nerwowy
(1)
dziecko
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
gimanastyka korekcyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
układ nerwowy
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42255 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42256, W.43510 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1.1. Weronika Sherborne - twórczyni Metody Ruchu Rozwijającego; 1.2. Kontynuatorzy dzieła Weroniki Sherborne; 1.3. Podstawy teoretyczne - teoria ruchu Rudolfa Labana; Rozdział 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki: 2.1. Założenia Metody ruchu Rozwijającego; 2.2. Struktura zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 2.3. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego: 3.1. Założenia metodologiczne badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2. Metody badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2.1. Procedura Oceniania; 3.2.2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) M. Bogdanowicz; 3.2.3. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) M. Bogdanowicz; 3.2.4. Ankiety dla rodziców M. Bogdanowicz i A. Puchalskiej; 3.3. Przegląd badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii: 4.1. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym - badania P. Sharpe; 4.2. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w ocenie nauczycieli i studentów zaangażowanych w terapię - badania M. Kirby; 4.3. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie (z głębszym upośledzeniem) w klasie - badania C. Hill; Rozdział 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka: 5.1. Badania Ewy Lubianiec; 5.2. Badania Małgorzaty Parzybok; Rozdział 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Badania Małgorzaty Lisieckiej w przedszkolu specjalnym; 6.2. Badania Małgorzaty Masalskiej w przedszkolu integracyjnym; 6.3. Badania Katarzyny Nowickiej-Pikuły w grupie przedszkolnej "szkoły życia"; 6.4. Badania Janiny Tłustochowicz w "szkole życia"; 6.5. Badania Agaty Winiarz w domu opieki społeczne; 6.6. Badania Dominiki Jarmołowicz w środowiskowym domu samopomocy; 6.7. Badania Aliny Czapigi w zakładzie leczniczo-wychowawczym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim; 6.8. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju: 7.1. Badania Jacka Błeszczyńskiego w grupie dzieci z autyzmem; 7.2. Badania Urszuli Chudoby i Marianny Krawiec w grupie dzieci z wadą słuchu; 7.3. Badania Anny Kolasy w przedszkolu dla dzieci z porażeniem mózgowym; 7.4. Badania Aliny Zakrzewskiej w Ośrodku Wczesnej Interwencji; 7.5. Efektywność MRR w stymulowaniu rozwoju dzieci w kontekście wypowiedzi rodziców i terapeutów - badania Magdaleny Łapszów i Ewy Starzyk; Rozdział 8. Korzyści z udziału w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci: 8.1. Badania Anny Puchalskiej i Grażyny Tarasewicz wśród rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 8.2. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 9. Doświadczenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków: 9.1. Joanna Iwańska, Monika Karwacka: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w terapii z zaburzeniami lękowymi i z nadpobudliwościami psychoruchową; 9.2. Magdalena Kołodzieczyk: Wykorzystywanie metody Weroniki Sherborna w pracy z niemowlętami i małymi dziećmi z zespołem Downa oraz ich rodzicami podczas turnusów terapeutycznych; 9.3. Beata Depczyńska: Metoda Ruchu Rozwijającego w szkole dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i głębokim; 9.4. Marzena Konwińska: Doświadczenia z pracy metodą Weroniki Sherborne w zajęciach edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych; 9.5. Dariusz Okrzesik: Ruch Rozwijający także dla dorosłych; 9.6. Ewa Galeja, Franciszek Sosna: Metoda Ruchu Rozwijającego w przedszkolu integracyjnym - dzieci, rodzice i my; Refleksje końcowe; Załącznik 1. Procedura Oceniania rezultatów uczestnictwa w sesjach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Fundacja Sherborne UK; Załącznik 2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców (SOZ-D i R) - Marta Bogdanowicz; Załącznik 3. Ankiety dla rodziców - Marta Bogdanowicz i Anna Puchalska; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41503, W.41502, W.41324 (3 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
Streszczenie: Cz. 1. W. Sherborne i jej metoda / oprac. Marta Bogdanowicz; Cz. 2. Warsztat Anny Leonard: przygotowanie terapeutów do prowadzenia zajęć metodą Weroniki Sherborne. Lublin : UMCS, [1991?]; Cz. 3. Warsztat Anny Leonard i Georga Hilla: zajęcia z dziećmi i młodzieżą / udział: Marta Bogdanowicz, Alicja Dawidowska, Piotr Bereśniewicz. Gdańsk : Telewizja Gdańska, [1991?]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AV/V/11 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Radosna kinezjologia / Joanna Zwoleńska. - Warszawa : KINED, 2005. - 174, [6] s. : rys. ; 24 cm.
(Przygoda z Kinezjologią)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41646 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40375 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41588 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Terapia pedagogiczna tom II aneksy
Dodatek AV/CD/111 do 41589
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41589 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43076, W.42146 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózgowe porażenie dziecięce / red. Roman Michałowicz. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1993. - 460 s. : il., zdj. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa do pierwszego wydania; Przedmowa do drugiego wydania; Część 1. Problemy kliniczno-diagnostyczne: 1. Definicja, obraz kliniczny, podział - Roman Michałowicz; 1.1. Piśmiennictwo; 2. Wady rozwojowe oraz uszkodzenia ośrodkowe układu nerwowego powstałe w życiu płodowym i w okresie noworodkowym - Roman Michałowicz; 2.1. Embiopatie i fetopatie wirusowe; 2.2. Fetopatie bakteryjne; 2.2.1. Kiła wrodzona; 2.2.2. Listerioza; 2.2.3. Kandydoza; 2.3. Fetopatie wywołane przez pasożyty; 2.3.1. Toksoplazmoza wrodzona; 2.4. Embiopatie i fetopatie spowodowane działaniem czynników toksycznych; 2.5. Wady rozwojowe ośrodkowego układu nerwowego; 2.6. Niektóre choroby ciężarnej zaburzające krążenie; 2.6.1. EPH-gestozy; 2.6.2. Noworodek matki chorej na cukrzycę; 2.6.3. Noworodek matki z niewydolnością krążenia; 2.6.4. Noworodek matki z niedokrwistością; 2.7. Uszkodzenia okołoporodowe; 2.8. Niedotlenienie płodu w okresie ciąży; 2.9. Zespół niedotlenienia u noworodka; 2.10. Wylew śródczaszkowy w okresie okołoporodowym i noworodkowym; 2.11. Noworodek przedwcześnie urodzony ( noworodek o małej masie urodzeniowej ); 2.12. Noworodek dystroficzny; 2.13. Noworodek z ciąży mnogiej; 2.14. Choroba hemolityczna ( cytotoksyczna ) noworodków; 2.15. Procesy zapalne ośrodkowego układu nerwowego; 2.16. Napady drgawek; 2.17. Podsumowanie; 2.18. Piśmiennictwo; 3. Zmiana anatomopatologiczna - Bogdan Woźniewicz; 3.1. Zmiany krwotoczne w ośrodkowym układzie nerwowym u wcześniaków; 3.1.1. Krwotok podpajęczynówkowy; 3.1.2. Krwotoki wewnątrzkomórkowe i przykomórkowe; 3.2. Zmiany miąższowe w ośrodkowym układzie nerwowym u noworodków donosznych; 3.2.1. Uszkodzenie istoty białej; a) Giloza przykomorowa; b) Martwica przykomorowa; 3.2.2. Uszkodzenie istoty szarej; a) Obumieranie neuronów; b) Martwica kory móżdżku; c) Martwica istoty szarej jąder wzgórza; d) Martwica pnia mózgu; e) Martwica mostu; f) Martwica rdzenia kręgowego; 4. Okres noworodkowy dziecka w ocenie neurologiczno-pediatyrycznej - Roman Michałowicz i Jolanta Chmielik; 4.1. Fizjologia noworodka donoszonego; 4.2. Ocena neurologiczna noworodka; 4.3. Ocena czynności sensorycznej u noworodka; 5. Rozpoznawanie wczesne - Jolanta Chmielik i Roman Michałowicz; 5.1. Ocena rozwoju psychoruchowego niemowlęcia; 5.2. Ocena przydatności niektórych odruchów postawy, prostowania i równowagi; 5.2.1. Odruch toniczny szyjny asymetryczny; 5.2.2. Odruch toniczny szyjny symetryczny; 5.2.3. Odruch podparcia; 5.2.4 Odruchy prostowania a) Odruch szyjny prostujący; 5.2.5. Reakcja spadochronowa; 5.2.6. Odruchy chwytne z kończyn górnych; 5.2.7. Odruchy chwytne z kończyn dolnych; 5.3. Ocena odruchów według Vojty; 5.4. Obserwacja wzrostu obwodu czaszki niemowlęcia; 5.5. Podsumowanie - Roman Michalowicz; 5.6. Piśmiennictwo; 6. Metody oceny rozwoju psychoruchowego - Jadwiga Ślenzak; 6.1. Piśmiennictwo; 7. Wybrane problemy psychiatryczne - Łucja Ignatowicz; 7.1. Upośledzenie umysłowe; 7.2. Zaburzenia w sferze emocjonalno-popędowej u dzieci bez istotnego zmniejszenia sprawności umysłowej; 7.3. Napady padaczkowego; 7.4. Moczenie mimowolne; 7.5. Mimowolne nietrzymanie kału; 7.6. Tiki; 7.7. Autyzm wczesnodziecięcy; 7.8. Podsumowanie; 7.9. Piśmiennictwo; 8. Dziecko ryzyka - Roman Michałowicz; 9. " Zespół encefalopatii " u dzieci - Roman Michałowicz i Roman Ignatowicz; 10. Problemy diagnostyczne - Roman Michałowicz; 10.1. Wybrane zagadnienia z diagnostyki prenatalnej; 10.2. Różnicowanie mózgowego porażnie dziecięcego z innymi chorobami ośrodkowego układu nerwowego; 10.2.1. Zespół piramidowy; 10.2.2. Zespół pozapiramidowy; 10.3. Zespół móżdżkowy; 10.3.1. Zespół uszkodzenia obwodowego neuronu ruchowego; 10.4. Metody pomocnicze służące rozpoznawaniu i różnicowaniu mózgowego porażenia dziecięcego; 10.4.1. Diagnostyka ultrasonograficzna ośrodkowego układu nerwowego - Kamil Wermeński; 10.4.2. Tomografia komputerowa; 10.5. Piśmiennictwo; Część 2. Leczenie: 11. Kinezyterapia - Zofia Lubicz-Rudnicka; 11.1. Krytyczny rys historyczny metod usprawniania; 11.1.1. Metoda Phelpsa; 11.1.2. Metoda Margaret S. Rood; 11.1.3. Metoda Kabata; 11.1.4. Metoda Singe Brunstrom; 11.1.5. Metoda Bobathów; 11.1.6. Metoda Peto; 11.1.7. Metoda Temple'a Faya; 11.1.8. Metoda Domana i Delcata; 11.1.9. Metoda Vojty; 11.2. Zasady usprawniania ruchowego; 11.2.1. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy; a) Pozycja dziecka we wczesnym zapobieganiu utrwalenia się patologicznych objawów porażenia; b) Ochronny wyprost ramion; c) Kształtowanie symetryczne utrzymania głowy i rąk; d) Ułatwianie ruchów; 11.2.2. Usprawnianie dzieci w wieku przedszkolnym; 11.2.3. Usprawnianie dzieci w wieku szkolnym; 11.3. Specyfika najczęściej stosowanych ćwiczeń w różnych formach klinicznych mózgowego porażenia dziecięcego; 11.4. Metody oddziaływania wychowawczego; 11.5. Wyniki rehabilitacji i ich uwarunkowania; 11.6. Aneks: a) Badania odruchów według Fiorentino; b) Test funkcjonalny dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 11.7. Piśmiennictwo; 12. Wczesna stymulacja rozwoju mowy u dzieci w pierwszym roku życiu - Elżbieta Stecko i Roman Michałowicz; 12.1. Piśmiennictwo; 13. Wpływ zaburzeń mowy na kształtowanie się osobowości dziecka - Roman Michałowicz i Elżbieta Stecko; 13.1. Piśmiennictwo; 14. Rehabilitacja logopedyczna - Elżbieta Stecko; 14.1. Piśmiennictwo; 15. Przykurcze i zniekształcenia oraz ich leczenie - Mieczysław M. Koszla; 15.1. Definicja; 15.2. Rys historyczny; 15.3. Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii; 15.3.1. Anatomia patologiczna; 15.4. Obraz kliniczny; 15.4.1. Typ spastyczny ( kurczowy ); 15.4.2. Typ pozapiramidowy; 15.4.3. Typ ataktyczny; 15.4.4. Niedowłady kurczowe poszczególnych części układu ruchu; 15.5. Leczenie; 15.5.1. Usprawnienie fizyczne; 15.5.2. Leczenie operacyjne; 15.6. Piśmiennictwo; 16. Leczenie farmakologiczne - Roman Ignatowicz i Roman Michałowicz; 16.1. Piśmiennictwo; Część 3. Problemy psychologiczno-pedagogiczne: 17. Kierunki i metody oddziaływania psychologiczno-pedagogicznego wspomagającego rozwój psychiczny; 17.1. Uwagi ogólne - Jadwiga Ślenzak; 17.1.1. Piśmiennictwo; 17.2. Oddziaływanie psychopedagogiczne wspomagające wczesny rozwój dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - Ewa Mazanek; 17.2.1. Podstawowe zasady oddziaływania; 17.2.2. Pielęgnacja i samoobsługa; 17.2.3. Oddziaływanie psychopedagogiczne na dzieci od 0 do 4 roku życia wspomagające rozwój ich procesów poznawczych; 17.2.4. Organizacja opieki przedszkolnej; 17.2.5. Piśmiennictwo; 17.3. Dojrzałość szkolna - Jadwiga Bogucka; 17.3.1. Sprawność ruchowa; 17.3.2. Sprawność manualna; 17.3.3. Poziom rozwoju umysłowego; 17.3.4. Poziom rozwoju mowy; 17.3.5. Poziom rozwoju funkcji wzrokowo-ruchowych; 17.3.6. Poziom lateralizacji; 17.3.7. Poziom funkcji słuchowo-ruchowych; 17.3.8. Dojrzałość emocjonalno-społeczna; 17.3.9. Podsumowanie; 17.3.10. Piśmiennictwo; 18. Z badań nad zaburzeniami rozpoznawania schematu ciała u dzieci z mózgowym porażeniem - Jadwiga Bogucka; 18.1. Piśmiennictwo; 19. O niektórych metodach usprawniania psychoruchowego za pomocą muzyki - Jadwiga Bogucka; 19.1. Pogląd na znaczenie muzyki w terapii; 19.2. Próby zastosowania muzyki w terapii dzieci z zaburzeniami układu ruchu; 19.3. Piśmiennictwo; 20. Rola rodziny w procesie leczenia dziecka; 20.1. Wychowanie w rodzinie - Jadwiga Ślenzak; 20.1.1. Piśmiennictwo; 20.2. Wpływ kalectwa na życie emocjonalne w rodzinie - Jadwiga Bogucka i Ewa Mazanek; 20.3. Rola rodziców w kształtowaniu osobowości dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym - Ewa Mazanek; 20.4. Postawy rodzicielskie wobec dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - Roman Ignatowicz; 20.4.1. Piśmiennictwo; 20.5. Formy pracy z rodzicami - Jadwiga Bogucka; 20.5.1. Piśmiennictwo; 20.6. Przystosowanie społeczne dzieci - Jadwiga Ślenzak; 20.6.1. Piśmiennictwo; Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37596, W.42797, W.37613, W.38751 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej