Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Dostępność
dostępne
(22)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Autor
Cywińska Barbara Elżbieta
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Zielkowska Lidia
(4)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Chodoń Irena
(1)
Dereń Anna
(1)
Duszyńska Grażyna
(1)
Grondas Marek
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Korzon Aniela
(1)
Krzyżewska Jadwiga
(1)
Liebertz Charmaine
(1)
Nehring Alicja
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Rau Krystyna
(1)
Rutkowska Ewa
(1)
Sawicka Lidia
(1)
Sielatycki Mirosław
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Sujak-Lesz Krystyna
(1)
Szelągowska-Strzyga Anna
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Wasiak-Kowalska Elżbieta
(1)
Węglińska Maria
(1)
Zioło Irmina
(1)
Łuczak Bogumiła
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(8)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
Nauczanie zintegrowane
(15)
Nauczanie początkowe
(11)
nauczanie zintegrowane
(7)
nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie estetyczne
(3)
Nauczanie
(2)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Feinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Innowacje
(1)
Kształcenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Pory roku
(1)
Sztuka
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wycinanki
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
metody aktywizujące
(1)
Śliwerska, Wiesława
(1)
Środowisko człowieka
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9569 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9572 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9571 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41123 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Wstęp 2. Cele i charakterystyka szkoły podstawowej w świetle nowej reformy 3. Charakterystyka dziecka wstępującego do szkoły podstawowej 4. Dojrzałość intelektualna dziecka 5. Dojrzałość fizyczna dziecka 6. Dojrzałość społeczno-emocjonalna 7. Cele i zadania okresu przygotowawczego w klasie I 8. Charakterystyka okresu przygotowawczego w klasie I 9. Organizacja zajęć w okresie przygotowawczym Rozwijania mowy Ćwiczenia związane bezpośrednio z nauką czytania i pisania Ćwiczenia wstępne do nauki matematyki 10. Przykłady zajęć zintegrowanych w okresie przygotowawczym 11. Zabawy, gry i ćwiczenia do zastosowania w okresie przygotowawczym 12. Podsumowanie 13. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43718 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42958, W.42960, W.42959 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41427, W.41468, W.41631 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41345 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Streszczenie: Wstęp Rozdział 1 Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących 1.1. Narodziny metody 1.2. Rozwój metod nauczania 1.3. Współczesne metody nauczania 1.3.1. Totalna komunikacja 1.3.2. Metoda macierzyńska1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka1.3.4. Metoda audytywno-werbalna 1.3.5. Metoda ośrodków pracy Rozdział 2 Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących 2.1. Cele kształcenia2.2. Zasady kształcenia2.3. Metody kształcenia2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania językadzieci niesłyszących2.5. Środki dydaktyczne Rozdział 3Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących Rozdział 4Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanegouczniów głuchych 4.1. Zajęcia wstępne4.1.1. Sprawdzenie obecności 4.1.2. Praca z kalendarzem 4.1.3. Obserwacja i opis pogody 4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy4.2.1. Ćwiczenia oddechowe4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne4.2.4. Ćwiczenia słuchowe4.3. Zajęcia właściwe ľ poznawcze4.3.1. Wprowadzenie do tematu 4.3.2. Opracowanie nowej litery 4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu4.4. Zajęcia ekspresyjne4.5. Zajęcia końcowe4.5.1. Ocena pracy ucznia 4.5.2 Zadanie pracy domowej 4.5.3. Zajęcia porządkowe Rozdział 5Rewalidacja indywidualna Rozdział 6Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym Rozdział 7Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym Rozdział 8Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących Bibliografia Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43240, W.43244, W.43241, W.43242, W.43243 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Wybrane aspekty rozwoju psychicznego dziecka w młodszym wieku szkolnym; 1.1. Pojęcie rozwoju psychicznego; 1.1.1. Podstawowe czynniki rozwoju; 1.1.2. Aktywność jako główny wyznacznik rozwoju; 1.2. Rozwój twórczy; 1.2.1. Znaczenie pojęcia twórczość; 1.2.2. Cechy myślenia twórczego; 1.2.3. Czynniki i metody rozwijania wyobraźni; 1.2.4. Istota twórczości dziecięcej; 1.2.5. Aktywność twórcza dziecka; 1.2.5.1. Ekspresja jako przejaw aktywności twórczej; 1.2.5.2. Warunki sprzyjające rozwijaniu aktywności; 1.3. Rozwój estetyczny; 1.3.1. Rozwijanie wrażliwości estetycznej; 1.3.2. Wzbogacanie zasobu pojęć estetycznych; 1.4. Rozwój społeczny w zakresie funkcjonowania w zespole; 2. Stymulowanie rozwoju dziecka; 2.1. Oddziaływania wychowawcze sprzyjające podejmowaniu różnorodnych form aktywności; 2.2. Pedagogiczne koncepcje wychowania estetycznego jako wychowania przez sztukę i do sztuki; 2.3. Istota zintegrowanego nauczania i wychowania; 2.4. Estetyczna aktywność w systemie nauczania zintegrowanego; 2.5. Wpływ estetycznej aktywności dziecka na jego rozwój twórczy, estetyczny i społeczny; 3. Metodologia badań własnych; 3.1. Założenia badawcze; 3.1.1. Cel badań; 3.1.2. Problemy badawcze; 3.1.3. Hipotezy robocze; 3.1.4. Zmienne; 3.2. Metody badań i narzędzia badawcze; 3.2.1. Eksperyment pedagogiczny; 3.2.2. Opis wskaźników i narzędzi badawczych; 3.3. Organizacja i przebieg badań; 3.3.1. Próba badawcza; 3.3.2. Poszczególne fazy eksperymentu; 3.3.2.1. Faza diagnostyczna; 3.3.2.2. Faza właściwa; 3.3.2.3. Faza końcowa; 3.4. Kierunek analizy wyników - badania ilościowe i jakościowe; 4. Charakterystyka działań pedagogicznych w grupie eksperymentalnej; 4.1. Organizacja i przebieg pracy uczniów w klasie eksperymentalnej; 4.2. Scenariusz zajęć w klasie eksperymentalnej; 4.3. Wybrane przykłady ćwiczeń stosowanych w klasie eksperymentalnej; 5. Przedstawienie wyników eksperymentu; 5.1. Wyniki badań rozwoju twórczego; 5.1.1. Poziom wyobraźni i zdolności do twórczego myślenia; 5.1.1.1. Płynność myślenia; 5.1.1.2. Giętkość myślenia; 5.1.1.3. Wyobraźnia i oryginalność myślenia; 5.1.2. Wyniki badań w zakresie aktywności twórczej; 5.1.2.1. Ekspresja ruchowo-mimiczna ( dramatyczna ); 5.1.2.2. Ekspresja plastyczna; 5.1.2.3. Ekspresja słowna; 5.2. Wyniki badań rozwoju estetycznego; 5.2.1. Poziom wiedzy pojęciowej z zakresu plastyki i muzyki; 5.2.2. Wyniki badań wrażliwości estetycznej; 5.3. Wyniki badań rozwoju społecznego w zakresie funkcjonowania w zespole klasowym; 5.4. Podsumowanie; Zakończenie; Bibliografia; Aneksy ( Fragmenty autorskiego rozkładu materiału dla klas eksperymentalnych I, II, III o poszerzonej aktywności estetycznej w zintegrowanym systemie nauczania; Wzór testu do badań wyobraźni i zdolności twórczego myślenia [badani wstępne i końcowe]; Wzór testu do badania wyobraźni plastycznej i oryginalności myślenia; Wzór testu pt. " Myślenie dramatyczne " [Faza I i II]; Wzór testu do badania wrażliwości estetycznej [pytania] ); Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41564, W.41653 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia. Cz. 1 Aneks
Streszczenie: Słowo od autorki; Ogólne problemy metodyczne; Tematyka proponowanych "plastycznych rozwiązań"; Jesień jest wśród nas; Jesienne barwy liścia; Jesienna szkolna dróżka; Zmienna jesienna pogoda; Smaczny owoc jesieni; Zima jest wśród nas; Pierwszy śnieg; Świerk w zimie; Bałwan na górce; Wiosna jest wśród nas; Pierwsze wiosenne promyki słońca na wsi; Nasze bociany wiosną; Ekologiczne wiosenne drzewo; Moja roślinka wiosną; Lato jest wśród nas; Lato na wsi; Letni odpoczynek w górach; Letni odpoczynek nad jeziorem; Zakończenie; Spis ilustracji; Aneks; Opis technik plastycznych; Wzory do powielenia; Wzory do powielenia i wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39867, W.39268, W.41014 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Krop I.: Wyprawa w kosmos - mechanizm działania silników odrzutowych; 2. Krop I.: Chora rzeka. Chroniąc przyrodę - chronimy człowieka; 3. Skiba E.: W dżungli - wprowadzenie dwuznaku "dż"; 4. Skiba E.: Być kierownikiem czy pracownikiem? Uczymy się wykonywać polecenia; 5. Skiba E.: Konkurs na redaktora gazety " Mój Przyjaciel Pies "; 6. Skiba E.: Organizujemy wyjazd pociągiem z Warszawy; 7. Kowal L.: Szaruga jesienna; 8. Kowal L.: Jak zatrzymać lato?; 9. Duszyńska G.: Sławni ludzie - J. Gutenberg - wynalezienie druku. Analiza tekstu Wandy Grodzieńskiej pt.: " Skarb "; 10. Duszyńska G.: Pisanie przewodnika po najbliższej okolicy na podstawie wiersza " Zaproszenie do podróży " Jerzego Wilmańskiego; 11. Duszyńska G.: Moja zabawka - Barbara Lewandowska " Ulubiona zabawka "; 12. Duszyńska G.: Dbamy o las; 13. Przybylska-Matula B.: Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę; 14. Przybylska-Matula B.: Poznajemy dobre i złe baśniowe postacie; 15. Przybylska-Matula B.: Ptaki - nasi skrzydlaci przyjaciele; 16. Przybylska-Matula B.: Jak zwierzęta przetrwają zimę?; 17. Przybylska-Matula B.: Znaczenie zmysłów w poznawaniu otaczającego nas świata; 18. Przybylska-Matula B.: Wielozadaniowe wypowiedzi uczniów na temat zwierząt hodowanych przez człowieka, na podstawie literacji oraz własnych przeżyć; 19. Przybylska-Matula B.: Gry matematyczne do czterech podstawowych działań w zakresie 100 - " Mądra głowa "; 20. Przybylska-Matula B.: Gry matematyczne do czterech podstawowych działań w zakresie 100; 21. Przybylska-Matula B.: Łączność mnożenia, kolejność działań w jednym zapisie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41449, W.p9847, W.p9848 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9658, W.p9659, W.p9622 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41145 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka komplementarna / Wiesław Andrukowicz. - Warszawa : Wydawnictwo WSP TWP, 2004. - 182 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Komplementarność poznania: 1.1. Ekstraspekcja percepcyjna; 1.2. Ekstraspekcja recepcyjna; 1.3. Introspekcja percepcyjna; 1.4. Introspekcja percepcyjna; 1.5. Świadomość potencjalna i aktualna; Rozdział 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej: 2.1. Geneza edukacji integralnej; 2.2. Edukacja jako wieloczynnikowe kontinuum; 2.3. Kompetencje kognitywne; 2.4. Kompetencje deskryptywne; 2.5. Kompetencje mnemoniczne; 2.6. Kompetencje prakseologiczne; 2.7. Kompetencje ewaluacyjne; 2.8. Kompetencje emocjonalne; 2.9. Kompetencje lingwistyczne; 2.10. Kompetencje komunikatywne; Rozdział 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia w edukacji komplementarnej: 3.1. Sześć szczebli kształcenia informacyjnego; 3.1.1. Recepcja informacji; 3.1.2. Analiza informacji; 3.1.3. Synteza informacji; 3.1.4. Zrozumienie informacji; 3.1.5. Zastosowanie informacji; 3.1.6. Ocena informacji; 3.2. Sześć szczebli kształcenia percepcyjnego; 3.2.1. Percepcja obrazu; 3.2.2. Formowanie obszaru obserwacji; 3.2.3. Odkrywanie podobieństw; 3.2.4. Indeksacja różnic; 3.2.5. Weryfikacja wytworów obserwacji; 3.2.6. Wnioskowanie; 3.3. Szcześć szczebli rozwoju emocjonalnego; 3.3.1. Zauważanie emocji; 3.3.2. Komunikowanie; 3.3.3. Formowanie (praktyczne) emocji; 3.3.4. Zrozumienie i waloryzacja własnych emocji; 3.3.5. Respektowanie i konceptualizacja ludzkich uczuć; 3.3.6. Integrowanie; 3.4. Sześć szczebli rozwoju impresyjnego; 3.4.1. Recepcja wrażeń; 3.4.2. Dyspozycja do określonego kierunku przyjmowanych wrażeń; 3.4.4. Zaangażowanie; 3.4.5. Systematyzacja wrażeń; 3.4.6. Waloryzacja; Rozdział 4: Cele edukacji komplementarnej; 4.1. Głowne zadania edukacyjne; 4.2. Ogólny projekt edukacji kompementarnej; 4.3. Taksonomia celów ujęta komplementarnie; Rozdział 5: Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego: 5.1. Ogólna charakterystyka metody; 5.2. Strategia retrospektywna; 5.2.1. Techniki erotematyczne; 5.2.1.1. Rozmowa kierowana; 5.2.1.2. Dialog; 5.2.1.3. Dyskusja; 5.2.2. Techniki akromatyczne; 5.2.2.1. Wykład; 5.2.2.2. Praca z książką; 5.2.2.3. Nauczania programowe; 5.2.3. Techniki medialne; 5.2.3.1. Audycja radiowa; 5.2.3.2. Audycja telewizyjna; 5.2.3.3. Praca z komputerem; 5.3. Startegia deskryptywna; 5.3.1. Techniki empiryczne; 5.3.1.1. Obserwacja; 5.3.1.2. Eksperyment; 5.3.1.3. Sondaż diagnostyczny; 5.3.2. Techniki ćwiczeniowe; 5.3.2.1. Ćwiczenia operacyjne; 5.3.2.2. Ćwiczenia czynnościowe; 5.3.2.3. Ćwiczenia ogólne; 5.3.3. Techniki projektów; 5.3.3.1. Technika wytwórcza; 5.3.3.2. Agrotechnika; 5.3.3.3. Zootechnika; 5.4. Strategia transgresyjna; 5.4.1. Techniki dramy; 5.4.1.1. Inscenizacja; 5.4.1.2. Symulacja; 5.4.1.3. Identyfikacja sytuacyjna; 5.4.2. Techniki odroczonej ewaluacji; 5.4.2.1. Burza mózgów; 5.4.2.2. Synektyka; 5.4.3. Techniki komunikacji interpersonalnej; 5.4.3.1. Kalambur wyrazowy; 5.4.3.2. Kalambur sygnałowy; 5.4.3.3. Kalambur obrazowy; 5.4.3.4. Improwizacja werbalna; 5.4.3.5. Improwizacja pozawerbalna; 5.4.3.6. Twórcze słuchanie; 5.4.3.7. Emocjonalna ewaluacja; 5.5. Strategia prospektywna; 5.5.1. Techniki relaksacyjne; 5.5.1.1. Ćwiczenia odprężające; 5.5.1.2. "Sen na jawie"; 5.5.1.3. Ekspozyja nastroju; 5.5.2. Techniki wizualizacyjne; 5.5.2.1. Kooperacja skojarzeń; 5.5.2.2. "Gdybanie"; 5.5.2.3. "Burza wrażeń"; 5.5.2.4. Archiwum X; 5.5.2.5. Koncert życzeń; 5.5.3. Techniki ekspozycyjne; 5.5.3.1. Budowanie nastroju; 5.5.3.2. Odkrywanie wartości; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41768, W.41803 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 346)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41142 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej