Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Dostępność
dostępne
(42)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Abramowska Barbara
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Miosga Lucyna
(2)
Piszczek Maria
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Bowen Maggie
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kwiatkowska Anna M
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Orkisz Maria
(1)
Osik-Chudowolska Danuta
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Plimley Lynn
(1)
Rozen Barbara
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(26)
Niepełnosprawni umysłowo
(10)
Kształcenie integracyjne
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
pedagodzy specjalni
(4)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Programy nauczania
(3)
Baudouin de Courtenay, Jan (1845-1929)
(2)
Dylewski, Benedykt (1894
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Narządy zmysłów
(2)
Nauczanie integracyjne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Ołtuszewski, ładysław (1855-1922)
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Siestrzyński, Jan (1784-1824)
(2)
Styczek, Irena (1924-1985)
(2)
Upośledzenie umysłowe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
logorytmika
(2)
mowa
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni umysłowo
(2)
szkolnictwo specjalne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Domanna, metoda
(1)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne a rodzina
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry edukacyjne
(1)
IPE-T
(1)
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
(1)
Internaty
(1)
Język polski
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Komputery
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mięśnie
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Opieka i pomoc społeczna
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Szuman, Wanda
(1)
Terapia ruchem
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
WDF
(1)
Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowanie
(1)
astma oskrzelowa
(1)
dysleksja
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone umysłowo w stopniu w głębokim
(1)
głusi
(1)
integracja
(1)
niepełnosprawni a rodzina
(1)
niepełnosprawność
(1)
niewidomi
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
społeczeństwo lokalne
(1)
szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
wychowanie seksualne
(1)
śmierć
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk; 1. Memorabilia: 1. Czesław Kossakowski. Zatrzymane w pamięci; 2. Marzenna Zaorska. Od sercaů; Rozdział I. Teoretyczne założenia wspierania rozwoju Osób z upośledzeniem umysłowym: 3. Maria Chodkowska. Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym; 4. Władysław Dykcik. Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji; 5. Marzenna Zaorska. Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; 6. Renata Zubrzycka. Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona; Rozdział II. Osobowościowe i rodzinne konteksty upośledzenia umysłowego: 1. Janusz Kirenko. Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 2. Zofia Palak. Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; 2. Beata Szabała. Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym; 3. Katarzyna Ćwirynkało. Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Agnieszka Żywanowska. Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie; 5. Katarzyna Bielińska. Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków; 6. Grażyna Kwaśniewska. A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rozdział III. Edukacja i rehabilitacja osób z upośledzeniem umysłowym: 1. Anna Zamkowska. Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej; 2. Zenon Gajdzica Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym; 3. Ewelina Jutrzyna. Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo; 4. Danuta Osik-Chudowolska. Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. Ewa Skrzetuska. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji; 6. Aleksandra Mach. Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych; 7. Janina Wyczesany. Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową; Rozdział IV. Osoba upośledzona umysłowo w percepcji i kontaktach społecznych: 1. Zdzisław Kazanowski. Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej; 2. Andrzej Pielecki, Iwona Sikor. Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Stanisława Byra. Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo; 4. Monika Parchomiuk. Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia. Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43416 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43217 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej http://www.psouu.org.pl/sites/default/files/publikacje/Scenariusze_0.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10006 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej Publikacja dostępna w wersji elektronicznej http://psoni.org.pl/nasze-publikacje/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42813, W.42735 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Kielin, Jacek (1965- ) TYTUŁ/ODP: Krok po kroku : nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Kielin, Katarzyna Klimek-Markowicz. WYD: Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. OBJ: 366 s. : il. ; 24 cm. DOD: Bibliogr. s. 357-366. PRZEDMIOT: PRZEDMIOT: PRZEDMIOT: .4 Podręczniki 991 PB UKD_BN UKD_BN UKD_BN UKD_BN (07)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43789, W.43790 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do 11. wydania Wprowadzenie I. Historyczny rozwój pomocy społecznej i pedagogicznej II. Niepełnosprawność intelektualna - wyjaśnienie i klasyfikacja pojęcia III. Podstawy antropologiczne, etyczne i społeczne IV. Podstawy psychologiczne - procesy rozwoju i uczenia się V. Ocena pedagogiczno-psychologiczna VI. Procesy wychowania i kształcenia: podstawowe pojęcia VII. Cele procesów wychowania i kształcenia VIII. Procesy kształcenia i uczenia się IX. System wychowania i instytucje edukacyjne X. Proces kształcenia (nauczania - uczenia się) XI. Relacja wychowawcza XII. Rodzice i rodzina XIII. Wychowanie w zakładzie opieki XIV. Kształcenie w wieku dorosłym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9683, W.p9682, W.41058, W.40963 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42275, W.42276, W.42699, W.42274, W.42204 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43182, W.43136 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38071, W.38070, W.37755, W.37656, W.38418, W.38417, W.37564, W.37565, W.37756 (9 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43038, W.43037 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42667, W.42683, W.42671, W.42680, W.42676, W.42677, W.42666, W.42681, W.42670, W.42663, W.42668, W.42682, W.42664, W.42669, W.42675, W.42687, W.42665, W.42678, W.42679, W.42685, W.42672, W.42673, W.42684, W.42674 (24 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40976, W.41031, W.42230, W.41167, W.42229 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41666 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Komunikacja: 1. Komunikacja niewerba;na; 2. Komunikacja intencjpnalna; 3. Komunikacja werbalna; Część 2. Metody i techniki stymulacji zmysłowej osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową: 1. Masaż leczniczy i logopedyczny; 2. Chromoterapia; 3. Aromaterapia; 4. Elżbieta Lubińska - Aktywność plastyczna; 5. Zajęcia z wykorzystaniem muzyki i ruchu; 6. Stymulacja polisensoryczna; Część 3. Zajęcia grupowe: 1. Grażyna Wondolska, Małgorzata Ganuszko - Organizacja zajęć zespołowych w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41727, W.41728 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej