Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(4)
Autor
Szumski Grzegorz
(3)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Badora Sylwia
(1)
Banach Czesław
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Mikrut Adam
(1)
Raś Danuta
(1)
Sowa Józef
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Vašek Štefan
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Pedagogika specjalna
(15)
Niepełnosprawni
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Nauczanie integracyjne
(2)
pedagogika
(2)
pedagogika specjalna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
badania eksperymentalne
(1)
edukacja zawodowa
(1)
głusi
(1)
małżeństwo
(1)
metody obserwacyjne
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni a rodzina
(1)
niepełnosprawni umysłowo
(1)
niepełnosprawność
(1)
niewidomi
(1)
ocena opisowa
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
resocjalizacja
(1)
wychowanie
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40030, W.40031, W.40432 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Streszczenie: Wstęp CZĘŚĆ I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Rozdział 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy 1.1.1. Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10, ICIDH, ICF 1.1.2. System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 1.1.3. Pojęcie zdrowia i choroby 1.1.4. Diagnoza i terapia – istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy 1.2.1. Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa 1.2.2. Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność 1.2.3. Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów 1.3. Pedagogika specjalna a prawo – wybrane problemy 1.3.1. Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE 1.3.2. Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy 1.4.1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością 1.4.2. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej 1.4.3. Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością – dorośli 1.4.4. Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność 1.4.5. Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność” Rozdział 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności 2.1. Niepełnosprawność wzroku 2.1.1. Podstawowe pojęcia 2.1.2. Klasyfikacje uszkodzeń wzroku 2.1.3. Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne 2.2. Uszkodzenia słuchu 2.2.1. Podstawowe pojęcia 2.2.2. Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu 2.2.3. Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu 2.2.4. Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej 2.3. Niepełnosprawność intelektualna 2.3.1. Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne 2.3.2. Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej 2.3.3. Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej 2.3.4. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu 2.4.1. Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej 2.4.2. Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.4.3. Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży 2.5.1. Podstawowe pojęcia 2.5.2. Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania 2.5.3. Przestępczość nieletnich 2.5.4. Przemoc w rodzinie CZĘŚĆ II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Rozdział 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Rozdział 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną. 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność 4.1.1. Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju 4.1.2. Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych 4.2.1. Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.2. Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.3. Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 4.3.1. Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym 4.3.2. Uczeń zdolny – uczeń uzdolniony – uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem 4.4.1. Kształcenie specjalne 4.4.2. Kształcenie integracyjne 4.4.3. Kształcenie włączające 4.4.4. Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 4.4.5. Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Rozdział 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia 5.4. Starość osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna Bibliografia Źródła internetowe Indeks rzeczowy Indeks osób
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43746, W.43851, W.43747, W.43749, W.43748 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42733, W.42771, W.42769, W.42772 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.42770 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42773, W.42775, W.42776, W.42774 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.42777 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki; 1. Istota pedagogiki specjalnej; 2. Status teoretyczny pedagogiki specjalnej jako nauki; 3. Terminologia w pedagogice specjalnej; 4. Podstawowe pojęcia związane z pedagogiką specjalną; 5. Zapamiętaj; 6. Poćwicz; 7. Przeczytaj; Rozdział 2. Systematyka w pedagogice specjalnej; 1. Przegląd dotychczasowych stanowisk; 2. Współcześnie wyróżniane subdyscypliny pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej; 1. Stosunek społeczeństw do osób niepełnosprawnych na przestrzeni dziejów; 2. Tradycje polskiej pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 4. Kształcenie specjalne; 1. Istota kształcenia specjalnego; 2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 3. Problematyka diagnozy pedagogicznej; 4. Cele i zadania kształcenia specjalnego; 5. Współczesne przemiany kształcenia specjalnego; 6. Kierunki oddziaływań rehabilitacyjnych; 7. Działania terapeutyczne; 8. Zapamiętaj; 9. Poćwicz; 10. Przeczytaj; Rozdział 5. Człowiek z niepełnosprawnością; 1. Pojęcie niepełnosprawności; 2. Proces przystosowywania się do niepełnosprawności; 3. Złożona sytuacja człowieka z niepełnosprawnością; 4. Zapamiętaj; 5. Poćwicz; 6. Przeczytaj; Bibliografia; Spis tabel i schematów; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42896, W.43046, W.42895, W.43045 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42489, W.41953, W.42266, W.42265 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 332)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Genez kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych. Adam Mikrut: 1. Z tradycji nauczania całościowego; 2. Rodzime koncepcje wczesnoszkolnego nauczania zintegrowanego; 3. Kształcenie zintegrowane dzisiaj - rozumienie pojęcie i implikacje metodyczne; 4. Metoda ośrodków pracy w świetle założeń kształcenia zintegrowanego; Rozdział 2. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Janina Wyczesany: 1. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla edukacji dziecka; 2. Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu kompetencji uczniów; 3. Kompetencje nauczyciela w kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Rozdział 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia: 1. Pomoc specjalna uczniom niepełnosprawnym w praktyce szkolnej. Ewa Dyduch; 2. Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w kształceniu zintegrowanym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celestyna Grzywniak; Rozdział 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych: 1. Nowa koncepcja programu nauczania niesłyszących w pierwszym etapie edukacji. Marzena Klaczak; 2. Opanowanie przez uczniów klas początkowych szkoły specjalnej pojęcia liczby naturalnej. Grażyna Tkaczyk; Rozdział 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych. Janina Wyczesany: 1. Funkcje i formy ocen szkolnych; 2. Ocena opisowa w praktyce szkolnej uczniów klas początkowych; Aneks ( Obraz metody " Ośrodków pracy " z punktu widzenia jej wartości usprawniających; Fragment świadectwa ukończenia klasy I; Karta do oceny opisowej za I semestr w klasie pierwszej; List do uczennicy; Analiza postępów nauczania i wychowania; Arkusz obserwacyjny ucznia klasy I szkoły specjalnej dla dzieci z upośledzeniem umysłowym lekkiego stopnia )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41266, W.41092, W.41152, W.41153 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wiedza i sposoby jej osiągania; 2. Metody obserwacyjne; 2.1. Określenie, rodzaje i zasada opisu; 2.2. Metoda obserwacji bezpośredniej; 2.2.1. Pożytki z obserwowania bezpośredniego; 2.2.2. Definicja obserwacji bezpośredniej; 2.2.3. O dobrym stosowaniu obserwacji bezpośredniej; 2.2.4. Rodzaje obserwacji bezpośredniej; 2.2.5. Formy obserwacji; 2.2.6. Planowanie obserwacji; 2.2.7. Czynności przygotowawcze; 2.2.8. Sposób przeprowadzenia badań; 2.2.9. Opracowywanie wyników; 2.2.10. Możliwe trudności; 2.2.11. Zadania; 2.3. Badanie introspektywne; 2.3.1. Pożytki introspekcji; 2.3.2. Definicja introspekcji; 2.3.3. Rodzaje introspekcji; 2.3.4. Procedura i wyniki introspekcji; 2.3.5. Kilka uwag o realizacji introspekcji; 2.3.6. Przykład introspekcji; 2.3.7. Główne trudności; 2.3.8. Zadania; 2.4. Wywiad; 2.4.1. Możliwe pożytki wywiadu; 2.4.2. Opis metody; 2.4.3. Definicja wywiadu; 2.4.4. Sposoby realizacji wywiadu; 2.4.5. Sytuacje optymalne dla stosowania wywiadu; 2.4.6. Ograniczenia możliwości stosowania wywiadu; 2.4.7. Planowanie wywiadu; 2.4.8. Czynności przygotowawcze do prowadzenia wywiadu; 2.4.9. Sposób prowadzenia wywiadu i zadawania pytań; 2.4.10. Uzupełnianie wywiadu przez obserwację; 2.4.11. Weryfikacja odpowiedzi; 2.4.12. Lęk w trakcie wywiadu; 2.4.13. Rejestracja wyników wywiadu; 2.4.14. Opracowanie wyników wywiadu; 2.4.15. Możliwe problemy i ograniczenia w stosowaniu wywiadu; 2.4.16. Zadania; 2.5. Ankieta; 2.5.1. Możliwe pożytki ankiety; 2.5.2. Opis ankiety; 2.5.3. Definicja ankiety; 2.5.4. Sposoby realizacji badań ankietowych; 2.5.5. Sytuacja, w której korzystne jest stosowanie ankiety; 2.5.6. Cechy sytuacji ograniczającej możliwości stosowania ankiety; 2.5.7. Planowanie ankiety; 2.5.8. Czynności przygotowawcze; 2.5.9. Opracowanie wyników ankiety; 2.5.10. Możliwe ograniczenia w stosowaniu ankiety; 2.5.11. Zadania; 2.6. Socjometria; 2.6.1. Możliwe pożytki; 2.6.2. Krótki opis metody; 2.6.3. Warunki efektywności zastosowań; 2.6.4. Planowanie badań socjometrycznych; 2.6.5. Sposób przeprowadzenia badań; 2.6.6. Opracowanie wyników badania; 2.6.7. Możliwe ograniczenia w interpretacji wyników badań socjometrycznych; 2.6.8. Uwaga końcowa; 2.7. Sprawdziany osiągnięć szkolnych; 2.7.1. Jakie pożytki płyną z obiektywnego poznania treści opanowanej przez uczniów?; 2.7.2. Jaka droga prowadzi do obiektywnej ( tzn. zgodnej z wymaganiami programowymi ) oceny szkolnej?; 2.7.3. Jak konstruować sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.4. Jak przeprowadzać sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.5. Jakie rodzaje zadań testowych można wykorzystać w sprawdzianie?; 2.7.6. Jak łączyć wyniki sprawdzania osiągnięć szkolnych oceną?; 2.7.7. Jakie trudności można dostrzec w stosowaniu sprawdzianów osiągnięć szkolnych uczniów?; 2.7.8. Zadania; 2.8. Metoda analizy wytworów; 2.8.1. Pożytki z analizy wytworów; 2.8.2. Definicja i typy analizy wytworów; 2.8.3. Planowanie badania; 2.8.4. Realizacja badania; 2.8.5. Przykład; 2.8.6. Zadania; 2.9. Metoda przypadków kluczowych; 2.9.1. Sytuacje, w których warto sięgać do metody przypadków kluczowych; 2.9.2. Określenie metody; 2.9.3. Zarys procedury; 2.9.4. Przykład zastosowania; 2.9.5. Uwagi końcowe; 2.9.6. Zadania; 3. Metoda badania eksperymentalnego w pedagogice; 3.1. Określenie eksperymentu pedagogicznego; 3.2. Zmienne; 3.3. Hipoteza robocza; 3.4. Określenie procedury eksperymentalnej; 3.5. Plan eksperymentu; 3.6. Niebezpieczeństwa błędów w eksperymencie; 3.7. Przykład eksperymentu pedagogicznego; 3.8. Zadania; 4. Metody i środki opracowywania wyników badań; 4.1. Metody statystyczne; 4.1.1. Cechy i skale pomiarowe; 4.1.2. Wskaźniki opisu statystycznego; 4.1.3. Wnioskowanie statystyczne; 4.1.4. Schemat działania testów statystycznych; 4.1.5. Przykłady testów statystycznych; 4.1.6. Zadania; 5. Procedura badawcza pedagogiki specjalnej; 5.1. Podjęcie problematyki; 5.2. Sformułowanie problemu; 5.3. Uzasadnienie problemu; 5.4. Analiza problemu; 5.5. Planowanie badań; 5.6. Opracowanie metod badań i narzędzi badawczych; 5.7. Badania wstępne; 5.8. Przeprowadzenie badań właściwych; 5.9. Opracowanie wyników badania; 5.10. Krytyczna analiza wyników; 5.11. Synteza wyników; 5.12. Pisemne opracowanie całości; 5.13. Postawa badacza; Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38808, W.38809 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie Rozdział I - Instytucje uzupełniające funkcje rodziny 1. Żłobek (Alicja Kurcz) 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze (Anna Weissbrot-Koziarska) 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza (Jan Żebrowski) 6. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) Rozdział II - Instytucje wsparcia 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) 3. System wsparcia osób bezdomnych (Adrian Matuszczyk) Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) Rozdział II - Rodzinne formy opieki 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) 2. Ośrodek rehabihtacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych (Elena Karpuszenko) 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Żarczyńska-Hyla) Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena Mudrecka) 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi Rozdział I - Formy kreacyjne 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) 2. Biblioteka terapeutyczna (Monika Noszczyk) Rozdział II - Formy wsparcia i opieki 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) Wykaz autorów Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40955, W.40954, W.40953, W.40952 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40408 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40976, W.41031, W.42230, W.41167, W.42229 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Niezbędna pomoc dla studentów kierunków pedagogicznych nauczycieli i innych pracowników oświaty
Streszczenie: Wstęp; 1. Wybrane cytaty z raportów edukacyjnych i prac pedagogicznych; 1.1. Uczyć się, aby być; 1.2. Edukacja narodowym priorytetem; 1.3. Holmes group the tomorrow's teachers; 1.3.1. Główne kierunki doskonalenia systemu edukacji w Polsce; 1.4. Raport na temat polityki edukacyjnych w Polsce, OECD; 1.5. Zalecenie dotyczące sytuacji personelu nauczającego, UNESCO; 1.6. Wincenty Okoń; 1.7. Czesław Kupisiewicz; 1.8. Henryka Kwiatkowska; 1.9. Józef Kuźma; 1.10. Zygmunt Wiatrowski; 1.11. Stefan Wołoszyn; 1.11.1. Nauczyciele nauczycieli (S. Wołoszyn, A. Mońka-Stanikowa, K. Kuligowska, A. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowska); 1.11.2. "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" (M. Cackowska, Raport Komisji Wniskowej); 1.11.3. Kształcenie i dokształcanie nauczycieli (A. M. Tchorzewski, B. Ratuś); 1.11.4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli (J. Rutkowiak); 1.11.5. Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej (J. Niemiec, B. Golińska, A. Rozłucka); 1.11.6. Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej (Z. Łomny, B. Kraus); 1.11.7. Szkoła i nauczyciel a integracja Europy (M. Łobocki, B. Krzesińska); 1.11.8. System pedagogicznego kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli (Z. Żukowska, A. Łukawska, J. Kędzierska, E. Marcjan); 1.11.9. Akademicka edukacja nauczycieli (A. M. Tchorzeski, K. Duraj-Nowakowa, A. Rumiński); 1.11.10. Kształcenie pedagogiczne studentów uniwersytetów i wyższych szkół pedagogicznych (J. Kedzierska, K. Polak, P. Szymanowicz, T. Wojtasińska); 1.11.11. Drogi i bezdroża kształcenia nauczycieli w Polsce (S. Kaczor, Z. Wiatrowski, S. M. Kwiatkowski); 1.11.12. C. Banach, J. Jarowiecki, B. J. Nowecki, Edukacja nauczycielska w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych w roku akademickim 1994/1995, Raport; 1.11.13. System kształcenia pedagogów specjalnych. Ciągłość i możliwości zmian (Z. Sękowska, C. Kossakowski); 1.11.14. Nauczyciel szkoły zawodowej w integrującej się Europie (R. Ossowski, S. Kaczor); 1.11.15. Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie (T. Hejnicka-Brzezwińska, H. Kwiatkowska); 1.11.16. Problemy przygotowania zawodowego nauczycieli w Europie Środkowej (J. Kedzierska, K. Burtny, W. Goriszowski, J. Półturzycki, Z. Żukowska); 1.11.17. Dylematy edukacji zawodowej w końcu XX wieku (F. Szlosek, E. Goźlińska, W. M. Francuz); 1.12. Ryszard Pachociński; 1.13. Tadeusz Wiloch; 1.14. Bogumiła Kwiatkowska-Kowal; 1.15. Allen T. Pearson; 1.16. Jerzy Stochmiałek; 1.17. Czesław Banach; 2. Refleksje i wnioski; Literatura cytowana; Inne prace na temat edukacji nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39658, W.39907, W.39906, W.39659 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej