Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Dostępność
dostępne
(35)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Autor
Pilecki Jan
(8)
Pilecka Władysława
(6)
Michałowicz Roman
(4)
Mihilewicz Stanisława
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Chmielik Jolanta
(2)
Mazanek Ewa
(2)
Michałowska-Mrożek Janina B
(2)
Mrożek Kamila
(2)
Baran Joanna
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Borkowska Maria
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chudak Bożena
(1)
Finnie Nancie R
(1)
Jaworski Janusz
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Levitt Sophie
(1)
Loska Magdalena
(1)
Lubicz-Rudnicka
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Radomski Mariusz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Porażenie mózgowe dziecięce
(23)
Dziecko upośledzone umysłowo
(13)
mózgowe porażenie dziecięce
(10)
Autyzm
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Psychoterapia
(6)
gry i zabawy umysłowe
(6)
stymulacja psychoruchowa
(6)
Dziecko niedosłyszące
(4)
dyslalia
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Jąkanie
(2)
Kepharta
(2)
Kinezyterapia
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
dziecko chore
(2)
niedorozwój umysłowy
(2)
padaczka
(2)
układ nerwowy
(2)
Astma oskrzelowa
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Fenuloketonuria
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Narząd ruchu
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół AD/HD
(1)
astma oskrzelowa
(1)
dysleksja
(1)
dzieci upośledzone umysłowo
(1)
dzieci z wadą słuchu
(1)
dziecięce porażenie mózgowe
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
dziecko niesłyszące
(1)
dziecko upośledzone
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
integracja
(1)
integracja sensoryczna
(1)
jąkanie się
(1)
logopedia
(1)
mowa
(1)
mutyzm
(1)
mózg
(1)
mózgowe porażenie dziecięce- terapia zabawą
(1)
młodzież szkolna
(1)
narząd ruchu
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
odżywianie
(1)
orientacja przestrzenna
(1)
rehabilitacja -dziecko
(1)
rehabiltacja
(1)
serce
(1)
społeczeństwo lokalne
(1)
sprzężone zaburzenia
(1)
szkolnictwo specjalne
(1)
terapia zabawą
(1)
układ oddechowy
(1)
wzrok
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego. Roman Michałowicz, Jolanta Chmielik; 2. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego. Jolanta Chmielik, Roman Michałowicz; 3. Wybrane zagadnienia usprawniania i pielęgnowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Janina B. Michałowska-Mrożek, Kamila Mrożek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41574 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ABC rehabilitacji dzieci / red. Maria Borkowska ; Cz.2)
Streszczenie: 1. M. Borkowska. Wstęp; 2. M. Borkowska. Zasady wieloprofilowego usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3. M. Borkowska. Mózgowe porażenie dziecięce; 4. M. Borkowska. Prawidłowy rozój dziecka; 5. M. Borkowska. Zaburzenia w psychoruchowym rozwoju dziecka; 6. M. Borkowska. Rozwój metod i znaczenie wczesnego usprawniania dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego; 7. M. Borkowska. Zasady prowadzenia ćwiczeń z małymi dziećmi; 8. I. Derulska. Masaż ciała; 9. A. Górzyńska. Ćwiczenia wstępne - przygotwanie do leczenia usprawniającego; 10. A. Górzyńska. Bilans neuroruchów; 11. T. Filpiak. Metoda Bobath'ów; 12. I. Derulska. Kinezyterapia psychoruchowa; 13. I. Derulska. Metoda Peto; 14. I. Derulska, H. Pielak. Metoda Sherborne; 15. H. Pielak. Ćwiczenia równoważne, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia na wałku; 16. M. Borkowska. Usprawnianie czynności karmienia; 17. I. Filipiak. Usprawnianie czynności rąk; 18. A. Górzyńska. Pielęgnacja jamy ustnej; 19. A. Górzyńska. Nauka samodzielnego ubierania się i rozbierania; 20. A. Górzyńska. Pomoce ortopedyczne w usprawnianiu; 21. M. Borkowska. Ćwiczenia w wodzie; 22. S. Jędrzejczyk. Znaczenie muzykoterapii w usprawnianiu; 23. E. Mazanek. Psychopedagogiczne aspekty w rewalidacji dzieci z m. p. dz.; J. Bogucka. Przykłady ćwiczeń schematu ciała, stymulacji psychoruchowego rozwoju dziecka, wskaźniki dojrzałości dziecka 5 i 6-letniego; Słowniczek terminów medycznych i skrótów; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym : osiągnięcia edukacyjne / Magdalena Loska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. - 127, [5] s., [16] s. tabl. kolor. : fot., wykr. ; 24 cm.
(Każdy Może Być Wielki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43041 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; I. M. Chodkowska: Być matką dziecka z porażeniem mózgowym; 1. Co to jest dziecięce porażenie mózgowe?; 2. Jak rozpoznać objawy dziecięcego porażenia mózgowego; 3. Dlaczego wczesne rozpoznanie dziecięcego porażenia mózgowego jest bardzo ważne?; 4. Droga od diagnozy do rozpoczęcia działań leczniczo-rehabilitacyjnych; 5. Czynności w roli matki dziecka z porażeniem mózgowym; 6. Psychiczne obciążenia roli matki dziecka z porażeniem mózgowym; 7. Wspomaganie roli matki dziecka z porażeniem mózgowym przez zdrowych członków rodziny; 8. Bariery na drodze prowadzącej do integracji dziecka; 9. Problemy edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 10. Rola matki w przygotowaniu dziecka z porażeniem mózgowym do integracji; 11. Dziecięce porażenie mózgowe - życiowa klęska czy szczególne wyzwanie dla matki?; II. Pamiętniki: 1. Miłość inna, ale równie ważna i wielka; 2. Zosia da się lubić, trzeba tylko znaleźć dla niej drogę; 3. Trudno było przełamać opór i powiedzieć, że mała jest chora; 4. Nie dopuszczam do siebie myśli, że mogłoby jej nie być; 5. Nie czuję się osamotniona w walce o syna; 6. Zrozumiałam, że przegrałam; 7. Będę walczyć do końca moich dni; 8. Dla mnie to wielki dramat, dla innych - trochę śmiechu; 9. Tego nie da się opisać słowanmi, to się tylko czuje!; 10. Boję się myśleć, co będzie dalej; 11. Choroba małej, to choroba nas wszystkich; 12. Czy happy end?; 13. Może pokolenie mojego synka będzie już bardziej ludzkie; 14. Nie wiem, jak długo, ale wiem, że warto!; 15. Chciałabym zbudować D O M... niech zamieszka w nim ŚWIATŁO i miłość człowieka niech wejdzie; 16. Czy polityka społeczna w swoim programie nieprzewiduje chorych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38772, W.38713, W.38773, W.38714 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40925, W.40644 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do polskiego wydania; Przedmowa do wydania pierwszego; Rozdział 1. Wskazówki ogólne: 1. Pierwszy wywiad; 2. Podejście do usprawniania; 3. Wspomaganie w czynnościach życia codziennego; 4. Wady wzroku; 5. Wady słuchu; 6. Mowa; 7. Pobyt w szpitalu; 8. Wypożyczalnia zabawek; 9. Pływanie i jazda konna; 10. Służby społeczne; Rozdział 2. Problemy rodziców: 1. Problem akceptacji; 2. Przystosowanie się; 3. Wstyd, zakłopotanie i społeczna izolacja; 4. Przyjmowanie pomocy; 5. Akceptacja społeczna; 6. Pierwsze zależności; 7. Zmiana stosunku; 8. Matka jako nauczyciel; 9. Zabawa; 10. Umiejętność samoobsługi; 11. Podstawowe zasady nauczania dziecka; 12. Nie odkładaj pomocy na później!; 13. Dyscyplina; 14. Upór i napady złego humoru; 15. Kapryszenie przy jedzeniu, ćwiczenie czynności fizjologicznych, negatywizm; 16. Inne problemy zachowania; 17. Nadmierne przywiązanie; 18. Raczej zachowanie społeczne niż pouczająca rozrywka; 19. Wnioski; Rozdział 3. Ruch: 1. Podstawowe różnice między prawidłowym a nieprawidłowym rozwojem wzorców ruchowych; 2. Odchylenia od normy podczas wykonywania ruchów naturalnych; 3. Nieprawidłowe sposoby poruszania się; 4. Niezalecane metody pielęgnacji; Rozdział 4. Podstawowe zasady pielęgnacji; Rozdział 5. Spanie; Rozdział 6. Ćwiczenie czynności fizjologicznych; Rozdział 7. Kąpanie; Rozdział 8. Ubieranie; 1. Rozwój umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania dziecka zdrowego; 2. Ubieranie i rozbieranie się dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja leżąca na boku; 4. Pozycja siedząca na kolanach matki; 5. Rady, które pozwolą pokonać trudności; 6. Rady dotyczące pomocy w ubieraniu, gdy dziecko zaczyna współpracować i ubierać się samo; 7. Trudności fizyczne przy ubieraniu się i rozbieraniu; 8. Ubieranie; 9. Materiały; 10. Odpowiedni typ odzieży dla dziecka z porażeniem mózgowym; Rozdział 9. Karmienie: 1. Etapy prawidłowego rozwoju umiejętności jedzenia; 2. Karmienie dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja karmienia; 4. Kontrolowanie funkcji ust; 5. Nadwrażliwość; 6. Ślinienie i otwarte usta; 7. Picie z butelki; 8. Karmienie łyżką; 9. Żucie; 10. Picie; 11. Picie przez rurkę; 12. Pierwsze kroki w samodzielnym jedzeniu; 13. Leczenie dentystyczne; Rozdział 10. Mowa; Rozdział 11. Sposób noszenia; Rozdział 12. Wózki i krzesła: 1. Wózki; 2. Krzesła; Rozdział 13. Hamaki, kliny i stoły pionizacyjne: 1. Hamaki; 2. Kołyska sprężynująca; 3. Kliny; 4. Stoły pionizacyjne do leżenia przodem; 5. Pomoce zewnętrzne; Rozdział 14. Pomoce do poruszania się; Rozdział 15. Podstawy chwytów i manipulacji; Rozdział 16. Zabawa: 1. Dziecko o prawidłowym rozwoju; 2. Dziecko z porażeniem mózgowym; 3. Ciężko porażone lub bardzo małe dziecko z porażeniem mózgowym; 4. Pierwsze kroki w ułatwianiu dziecku zabawy; 5. Pomaganie dziecku w używaniu rąk; 6. Dziecko średnio porażone lub taki, które zaczyna bawić się samodzielnie; 7. Małe dziecko z porażeniem mózgowym, które może poruszać się i utrzymywać równowagę; 8. Wybór zabawek; 9. Proste gry z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku; 10. Zabawa z dzieckiem; 11. Zabawa z dwuletnim zdrowym dzieckiem z porażeniem mózgowym; Dodatek. Wczesne stadia prawidłowego rozwoju dziecka: a) Etap pierwszy; b) Etap drugi; c) Etap trzecia; d) Etap czwarty; e) Etap piąty; Objaśnienia specjalistycznych określeń dla rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38006, W.38008, W.38007 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40155, W.39732, W.39734, W.39733 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Dzieci z porażeniem mózgowym: 1. Wczesne objawy i postacie mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 2. W czym może pomóc leczenie?; 3. Na czym polega rehabilitacja?; 4. Specyfika rozwoju dzieci z MPD; 5. Niektóre problemy rodziców; 6. Wspomnienia Darka o szkole; 7. Lektura uzupełniająca; 8. Zespoły działające na rzecz dzieci z porażeniem mózgowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Ewa Mazanek; 1. Rodzina w procesie rewalidacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym: 1.1. Mazanek E.: Rola środowiska rodzinnego w usprawnianiu i wychowaniu dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 1.2. Nowak I.: Problemy rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ( refleksje matki ); 1.3. Dońska-Olszko M.: Wychowanie usprawniające dzieci z mózgowymporażeniem dziecięcym w wieku szkolnym ( refleksje nauczyciela-fizjoterapeuty ); 2. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 2.1. Przyrowski Z.: Dysfunkcje w zakresie integracji sensorycznej i deficyty fragmentaryczne w zespole mózgowego porażenia dziecięcego; 2.2. Stecko E.: Zaburzenia mowy i metody ich wyrównywania u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.3. Mazanek E.: Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.4. Gujska B.: Myślenie operacyjne jako czynnik dojrzałości szkolnej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.5. Przyrowski Z.: Wybrane czynniki wyznaczające sposób zachowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.6. Awdziewicz A.: Samoocena dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3. Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 3.1. Loska M.: Dojrzałość szkolna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2. Loska M., Przybylska E.: Organizacja procesu nauczania; 3.2.1. Loska M.: Formy nauczania; 3.2.2. Przybylska E.: Programy wykorzystywane w edukacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.3. Przybylska E.: Sprawdzenie wiadomości i ocenianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.4. Przybylska E.: Pomieszczenie klasowe; 3.2.5. Loska M.: Rola nauczyciela w nauczaniu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.3. Sibilska V.: Integracyjny system kształcenia i wychowania; 3.4. Przybylska E.: Nauczanie początkowe dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.5. Loska M.: Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wyższych klasach szkoły podstawowej; 3.6. Stąsiek K.: Wybrane aspekty szkolenia zawodowego; 4. Formy pomocy terapeutycznej dzieciom z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia mózgowego: 4.1. Dońska-Oleszko M., Lechowicz A.: Komputerowe wspomaganie nauczania dzieci z ciężkim uszkodzeniem narządu ruchu; 4.2. Loska M.: Niewerbalne metody porozumiewania się; 4.3. Tomasik E.: Biblioterapia - nowa metoda w kształceniu i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych; 4.4. Konaszkiewicz Z.: Muzyka w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego; Słowniczek terminów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39885, W.39978, W.39886, W.39887, W.39976, W.39977 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9503 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Przedmowa do części 1 - Zbigniew Łosiowski; I. Czochańska J., Łosiowski Z.: Mózgowe porażenie dziecięce: 1. Łosiowski Z.: Definicja i postacie; 2. Łosiowski Z.: Częstość występowania, przyczyny oraz czynniki zagrożenia mózgowego porażenia dziecięcego; 3. Czochańska J.: Objawy mózgowego porażenia dziecięcego; 3.1. Postacie spastyczne piramidowe mózgowego porażenia dziecięcego; 3.2. Niedowład połowiczny ( prawo- i lewostronny ); 3.3. Niedowład czterokończynowy; 3.4. Obustronny niedowład kurczowy; 3.5. Postać pozapiramidowa; 3.6. Postać móżdżkowa; 3.7. Postacie mieszane; 3.8. Leczenie; II Schmidt-Sidor B.: Wady wrodzone ośrodkowego układu nerwowego: 1. Częstość wad wrodzonych; 1.1. Rozszczep kręgosłupa; 1.2. Przepuklina oponowa ( meningocoele ); 1.3. Przepuklina oponowo-rdzeniowa ( myelomeningocoele ); 1.4. Wodogłowie wrodzone; 2. Wczesne rozpoznawanie wad wrodzonych i próby zapobiegania; III. Ryniewicz B.: Choroby nerwowo-mięśniowe: 1. Dystrofie mięśniowe postępujące; 1.1. Dystrofia mięśniowa postępująca Duchenne'a; 1.2. Postać Beckera; 1.3. Dystrofia mięśniowa postępująca - postać kończynowo-obręczowa; 1.4. Dystrofia twarzowo-łopatkowo-ramieniowa; 1.5. Dystrofia wrodzona; 2. Miopatie wrodzone; 3. Miopatie nabyte; 4. Zanik rdzeniowy mięśni; 5. Neuropatie; 5.1. Zapalenie wielokorzeniowo-wielonerwowe Guillaina-Barre; 6. Zespoły miotoniczne; 7. Miastenia; IV. Lenkiewicz T.: Urazy ośrodkowego układu nerwowego: 1. Organizacja i zasady postępowania medycznego w urazach u dzieci w miejscu wypadku; 1.1. Pomoc udzielana w ambulatorium chirurgii dziecięcej;2. Oddziały chirurgii dziecięcej; 3. Urazy czaszkowo-mózgowe; 3.1. Otwarte urazy czaszkowo-mózgowe; 3.2. Zamknięte urazy czaszkowo-mózgowe; 3.3. Wstrząśnienie mózgu; 3.4. Stłuczenie mózgu i jego obrzęk; 3.5. Pęknięcia i złamania pokrywy czaszki; 3.6. Krwiak nadtwardówkowy; 3.7. Krwiaki podtwardówkowe; 3.8. Wodniaki podtwardówkowe; 4. Urazy kręgosłupa; 4.1. Pierwsza pomoc dzieciom z urazami kręgosłupa; 5. Stłuczenia i wykręcenia w obrębie kręgosłupa; 5.1. Izolowane uszkodzenia tarczy międzykręgowej; 5.2. Uszkodzenia kostne; 5.3. Zasady opieki nad dziećmi po urazowym uszkodzeniu rdzenia; V. Czochańska J.: Dzieci z nowotworami ośrodkowego układu nerwowego; 1. Podział nowotworów ośrodkowego układu nerwowego; 2. Objawy nowotworu mózgu i rdzenia; 3. Leczenie; 4. Problemy psychospołeczne; VI. Schmidt-Sidor B.: Choroby nerwowo-skórne ( fakomatozy ): 1. Nerwiakowłókniakowatość ( choroba Recklinghausena ); 2. Naczyniakowatość twarzowo-oponowa ( choroba Sturege-Webera ); VII. Schmidy-Sidor B.: Choroby metaboliczne ośrodkowego układu nerwowego; VIII. Czochańska J.: Stany napadowe u dzieci. Padaczka: 1. Obraz napadów padaczkowych; 2. Przyczyna padaczki; 3. Zaburzenia stwierdzane u chorych na padaczkę; 4. Podział padaczek; 5. Podział padaczek z uwzględnieniem przyczyn; 6. Rodzaje padaczek; 7. Leczenie chorych na padaczkę; 8. Postępowanie w napadzie drgawek lub stanie padaczkowym; IX. Łosiowski Z.: Stany napadowe niepadaczkowe u dzieci; X. Szczepanik E.: Bóle głowy: 1. Mechanizm powstawania bólu głowy; 2. Podział bólów głowy; 3. Bóle samoistne; 3.1. Migrena; 3.2. Leczenie migreny; 3.3. Klasterowy ból głowy ( ból głowy Hortona ); 3.4. Ból głowy typu napięciowego; 3.5. Inne rzadsze postacie samoistnych bólów głowy; 4. Bóle głowy objawowe; 4.1. Ból głowy w chorobach ogólnoustrojowych i narządów wewnętrznych; 4.2. Ból głowy w chorobach układu nerwowego; 4.3. Ból głowy w chorobach w obrębie twarzoczaszki; 4.4. Ból głowy związany z urazem głowy; 4.5. Ból głowy związany z działaniem substancji toksycznych lub ich odstawieniem; XI. Łosiowski Z.: Mikrozaburzenia czynności mózgu - aspekt neurologiczny: 1. Zakres pojęcia; 2 .Przyczyny i mechanizm powstawania mikrozaburzeń czynności mózgu - etiopatogeneza; 3. Najczęstsze zespoły kliniczne objęte pojęciem mikorzaburzenia czynności mózgu mzcm i ich objawy; 3.1. Zespół niezgrabności ruchowej; 3.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; 3.3. Zaburzenia rozwojowe mowy - dysfazje; 3.4. Specyficzne trudności w uczeniu się; 4. Rozpoznawanie; 5. Ewolucja mzcm, prognoza, leczenie; Literatura uzupełniająca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39625, W.39467, W.39466, W.39881, W.39880 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wstęp; Rozdział 1. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 1. Ogólna charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego; 1.1. Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego; 1.2. Częstość występowania i przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego; 2. Zespoły neurologiczne mózgowego porażenia dziecięcego; 2.1. Zespół pramidowy; 2.2. Zespół pozapiramidowy; 2.3. Zespół móżdżkowy; 3. Postacie mózgowego porażenia dziecięcego według T. Ingrama; 3.1. Obustronne porażenie kurczowe ( diplegia spastica ); 3.2. Połowicze porażenie kurczowe ( hemiplegia spastica ); 3.3. Obustronne porażenie połowicze ( hemiplegia bilateralis ); 3.4. Postać móżdżkowa ( ataxia ); 3.5. Postać pozapiramidalna ( dyskinesiae ); 3.6. Postacie mieszane; 4. Zaburzenia współwystępujące z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4.1. Zaburzenia mowy; 4.2. Zaburzenia wzroku; 4.3. Zaburzenia słuchu; 4.4. Padaczka; 4.5. Zaburzenia emocjonalne i koncentracji uwagi; Rozdział 2. Schemat ciała i orientacja przestrzenna; 1. Percepcja obrazu i schemat ciała; 2. Somatogeneza; 3. Nabywanie schematu ciała w rozwoju dziecka; 4. Związek między lateralizacją, orientacją w schemacie ciała i przestrzeni; Rozdział 3. Badania własne; 1. Problem, pytania badawcze, hipotezy; 2. Metody; 2.1. Model metodologiczny; 2.2. Test Schematu Ciała; 2.3. Próby Piageta - Heada; 2.4. Próby Zazzo; 2.5. Metoda analizy statystycznej; 3. Analiza dokumentacji lekarskiej, psychologicznej i szkolnej; 4. Informacje o środowisku rodzinnym dziecka; 5. Kryteria doboru osób badanych, miejsce badań oraz charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Analiza orientacji przestrzennej badanych dzieci; 1. Orientacja przestrzenna w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej oraz w dwu grupach dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 1.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD w grupie młodszej ( 7;0-8;6 ) i grupie starszej ( 8;6-12;3 ) oraz w grupie dzieci z MPD i kontrolnej; 1.2. Rozpoznawanie i wybór oraz lokalizacja we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji, reprodukcji ) ciała i twarzy en face, a także profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej, jak również u dzieci niepełnosprawnych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 2. Funkcjonowanie poznawcze w różnych postaciach porażenia mózgowego; 2.1. Lokalizacja schematu ciała na płaszczyźnie przez dzieci z różnymi postaciami porażenia mózgowego; 3. Dominacja stronna a orientacja przestrzenna; 3.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD i w grupie kontrolnej ze skrzyżowaną lateralizacją; 3.2. Rozpoznawanie i nazywanie części ciała i twarzy en face oraz wybór profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.3. Orientacja przestrzenna w lokalizacji we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ) Schematu Ciała w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.4. Rozmieszczenie na płaszczyźnie en face ciała i twarzy oraz profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.5. Typ błędów oraz różnice w lokalizacji schematu ciała na płaszczyźnie w grupie dzieci z MPD i kontrolnej oraz charakterystyczne właściwości przestrzennej lokalizacji dzieci niepełnosprawnych zlateralizowanych skrzyżowanie; Podsumowanie wyników i dyskusja; Bibliografia; Wykaz tabel i wykresów; Aneks ( 16 tabel przedstawiających graficzną i procentową ilustrację błędów lokalizacyjnych w schemacie ciała w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; Zestawienie wyników badań we wszystkich fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała en face o profilu w grupie MPD i grupie kontrolnej; Zestawienie wyników badań w poszczególnych fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała na płaszczyźnie oraz ogółem en face ciała i profilu ciała w młodszej i starszej grupie z MPD; Wyniki badań orientacji przestrzennej za pomocą testu Piageta " prawa-lewa " i prób Heada " ręka-oko-ucho " w grupie dzieci z MPD w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3 oraz w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej; Wyniki badań grupy dzieci z MPD, grupy kontrolnej i dzieci z MPD w wieku [7;0-8;6 i 8;6-12;3] w rozpoznawaniu en face ciała i twarzy oraz w wyborze profilu ciała i twarzy we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach testu Schematu Ciała; Wyniki badań dzieci z MPD i grupy kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach Schematu Ciała [ + Instrukcje do poszczególnych testów wg wzoru testu de Schema Corporel - MK ] ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40651, W.40649, W.40650 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43282, W.43283 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp: 1. A. Czapiga. Zastosowanie pojęcia strefy najbliższego rozowju L. S. Wygotskiego w diagnozie dzieci niepełnosprawnych umysłowo; 2. S. Mihilewicz. Problemy w rozwoju psychoruchowego dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 3. S. Mihilewicz. Diagnoza oraz rehabilitacja dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ) z głębokim uszkodzeniem słuchu; 4. S. Mihilewicz. Rysunek dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 5. S. Mihilewicz. Działalność edukacyjna i terapeutyczna u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ( MPD ); 6. A. Korzon. Rozwiązywanie problemów przez dzieci niesłyszące a treści programu nauczania klas początkowych; 7. A. Korzon. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego warunkowane etiologią głuchoty; 8. G. Gunia. Zasady pracy logopedycznej z dziećmi niesłyszącymi; 9. G. Gunia. Metody terapii logopedycznej dzieci głuchych i słabo słyszących; 10. A. Czapiga. Struktura relacji w rodzinie a funkcjonowane dzieci niepełnosprawnych umysłowo wychowywanych przez samotne matki. Wstępne doniesienia z badań; 11. P. Kwiatkowski. Skala postaw młodzieży wobec alkoholizowania się ( nowe narzędzia badawcze )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41634 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41702, W.42701, W.41745, W.41744, W.42124 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37995, W.37996, W.37994 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej