Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Konieczna Ewelina J
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Kędra Edyta
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Niepełnosprawni
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Sens życia
(2)
Dogoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko głuchociemne
(1)
Dziecko niepełnosprawne a rodzina
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Mięśnie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oko
(1)
Opieka i pomoc społeczna
(1)
Readaptacja
(1)
Readaptacja zawodowa
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia sztuką
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 451)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Podstawy procesu diagnozowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych ( T. Oleńska-Pawlak ): 1. Struktura diagnozy psychopedagogicznej w rewalidacji indywidualnej; 2. Struktura postępowania diagnostyczno-terapeitycznego pedagoga specjalnego; 3. Struktura charakterystyki indywidualnego przypadku; Rozdział 2. Praca z uczniem z globalnym obniżeniem sprawności intelektualnej ( J. Wyczesany ): 1. Specyfika psychoruchowego rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Zalecenia metodyczne do pracy rewalidacyjnej; Rozdział 3. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu ( P. Majewicz ): 1. Istota problemu i diagnoza; 2. Działania terapeutyczne; 3. Struktura jednostki metodycznej; 4. Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym w starszym wieku szkolnym; Rozdział 4. Praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ( A. Wójcie ): 1. Zadania zespołu diagnozującego dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej; 2. Zalecenia metodyczne do pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową; Rozdział 5. Praca z dzieckiem z dysfunkcją słuchu ( M. Klaczak ): 1. Specyficzne aspekty diagnozy dziecka z wadą słuchu; 2. Struktura zajęć rewalidacyjnych; 3. Pokonywanie trudności w odbiorze wrażeń słuchowych; 4. Metoda werbo-tonalna w rewalidacji dziecka z wadą słuchu; Rozdział 6. Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku ( M. Sitarczyk ): 1. Zadania zespołu terapeutów wczesnej rewalidacji wobec rodziców, dziecka i rodziny; 2. Funkcjonalna diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka z dysfunkcją wzroku; 3. Diagnoza i terapia zaburzeń funkcjonalnego widzenia; 4. Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej; 5. Diagnoza i terapia w zakresie orientacji przestrzennej; 6. Projektowanie programu terapeutycznego do stymulacji psychopedagogicznej dziecka z dysfunkcją wzroku; 7. Optymalny model współpracy terapeutów z rodzicami dziecka z dysfunkcją wzroku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42240, W.42236, W.42170, W.42238, W.42237 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43071, W.43070 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1: Poczucie sensu życia i jego znaczenie dla jednostki; 1. Poczucie sensu życia i czynniki wzmacniające jego afirmację; 2. Koncepcje poczucia sensu życia i ich znaczenie dla funkcjonowania jednostki; 3. Badania nad problematyką sensu życia osób niepełnosprawnych; Rozdział 2: Metodologia badań własnych; 1. Cel, problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody i narzędzia badawcze; 3. Teren i organizacja badań; 4. Charakterystyka próby badawczej; Rozdział 3: Poczucie sensu życia osób niepełnosprawnych ruchowo; 1. Poziom poczucia sensu życia osób niepełnosprawnych ruchowo; 2. Wpływ czynników indywidualnych na poziom poczucia sensu życia; 3. Wpływ czynników wzmacniających afirmację sensu życia na jego poziom; 4. Poziom poczucia sensu życia w ujęciu jakościowym; Zakończenie i wnioski; Bibliografia; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43162, W.43163 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Treść programu; Wskazówki dla realizatorów programu; Scenariusze zajęć: Scenariusz 1. Spotkanie organizacyjne - zawiązanie kontraktu grupowego; Scenariusz 2. Wprowadzenie do treningu umiejętności społecznych; Scenariusz 3. "Powiedzieć życiu: TAK"; Scenariusz 4. Świat muzyki i obrazu - wprowadzenie; Scenariusz 5. Spotkanie z pracownikiem Funduszu Rehabilitacyjnego; Scenariusz 6. Budowanie kontaktu i porozumienia; Scenariusz 7. "Nie bądź Żabą"; Scenariusz 8. Drzewo problemów; Scenariusz 9. Spotkanie z pracownikiem powiatowego centrum pomocy rodzinie; Scenariusz 10. Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych; Scenariusz 11. Jeżeli cierpienie ma sens, to jaki?; Scenariusz 12. Spotkanie z pracownikiem ośrodka interwencji kryzysowej; Scenariusz 13. Obrona swoich praw w kontaktach osobistych; Scenariusz 14. Przypowieść o uwięzionym człowieku; Scenariusz 15. Pole bitwy; Scenariusz 16. Spotkanie z edukatorem seksualnym (grupa kobiet); Scenariusz 17. Inicjowanie kontaktów osobistych, wystąpienia publiczne, kontakt z autorytetem; Scenariusz 18. Przypowieść o niebie i piekle; Scenariusz 19. Koncert fortepianowy; Scenariusz 20. Spotkanie z edukatorem seksualnym (grupa mężczyzn); Scenariusz 21. Wyrażanie uczuć, próśb, krytyki i pochwał; Scenariusz 22. Cel i sens życia; Scenariusz 23. Ja dla innych ludzi; Scenariusz 24. Spotkanie z teologiem; Scenariusz 25. Trudne sytuacje społeczne - przykłady uczestników programu; Scenariusz 26. "Jak cię widzą, tak cię piszą" - praktyczne wskazówki z zakresu savoir-vivre'u; Scenariusz 27. Podsumowanie programu; Scenariusz 28. Spotkanie w plenerze; Ocena skuteczności programu; Bibliografia; Aneksy: Aneks 1. Mapa asertywności; Aneks 2. Mapa asertywności - klucz do analizy ilościowej; Aneks 3. Mapa asertywności - klucz do analizy jakościowej; Aneks 4. Kwiat mojej siły; Aneks 5. Skala plastyczności obrazów mentalnych; Aneks 6. Kwestionariusz jakości kontaktów interpersonalnych; Aneks 7. Co widzisz na tym rysunku?; Aneks 8. Kwestionariusz: bilans strat i zysków; Aneks 9. Zasady dobrego kontaktu; Aneks 10. Kwestionariusz wytyczania celów; Aneks 11. Karta praw asertywnych; Aneks 12. Kwestionariusz samoobserwacji; Aneks 13. Kwestionariusz "Gdzie jestem?"; Aneks 14. Sentencje o życiu; Aneks 15. Kwestionariusz zdań niedokończonych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43160, W.43161 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43205, W.43206 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 9)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp (Jerzy Rottermud); Introduction (Jerzy Rottermund); 1. Bogusław Stelcer. Zastosowanie wybranych nurtów psychoanalizyw kształceniu studentów kierunków medycznych; 2. Sławomira Sadowiska. Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją; 3. Adam Mikrut. O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością; 4. Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Ryszard Plinta, Wojciech Wieczorek. Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 5. Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Michał Kuszewski. Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnychna przykładzie oceny postawy ciała - doniesienia wstępne; 7. Urszula Kwapisz, Maria Danuta Głowacka. Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku; 8. Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Karolina Probosz, Janusz Otfinowski. Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu; 9. Beata Reguła, Agnieszka Bogunia, Krzysztof Reguła, Janusz Otfinowski. Zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu; 10. Małgorzata Kowalska-Kantyka. Diagnoza i terapia małego dziecka; 11. Wojciech Kilijan. Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży; 12. Sławomir Grzeszczyk. Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne'a; 13. Joanna Konarska. Potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 14. Karolina Probosz, Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Janusz Otfinowski. Usprawnianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej; 15. Anna Ksykiewicz-Dorota, Iwona Markiewicz, Jerzy Rottermund. Metody oceny zapotrzebowania chorych na opiekę długoterminową; 16. Kateřina Janků. Stosowanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej; 17. Teresa Gierok. Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 18. Anna Gajdzica. Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych; 19. Marta Jósewicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk. Być niepełnosprawnym - doświadczenia życiowe młodego mężczyzny z mózgowym porażeniem dziecięcym; 20. Piotr Majewicz. Proces rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli wykorzystanie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej; 21. Magdalena Rusin. Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42893 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43307 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43424 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej