Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Grzybowska Ewa
(2)
Maas Violet F
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Wiącek Renata
(2)
Śliwirska Marta
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Bieroń Jacek
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Cooper Paul
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Dąbrowska Urszula
(1)
Gamon David
(1)
Geldard David
(1)
Geldard Kathryn
(1)
Ideus Katherine
(1)
Konstanty-Ignaciuk Barbara
(1)
Kowalczyk Ewa
(1)
Lasocka-Biczysko Anna
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Oślizło Ryszard
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Paśniewska-Kuć Zofia
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Roland Erling
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Skalska Maria
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Virtue Doreen
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wójcik Maria
(1)
Ściepko-Cram Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Zespół AD/HD
(20)
Dziecko
(5)
Nauczanie
(3)
Agresywność
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
integracja sensoryczna
(2)
kinestezja
(2)
spostrzeganie wielozmysłowe
(2)
uczenie się
(2)
Arteterapia
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Fenuloketonuria
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Leworęczność
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nerwice
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Socjoterapia
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uzależnienie
(1)
Wychowanie w przedszkolu
(1)
Zachowanie
(1)
autyzm
(1)
dysleksja
(1)
mózg
(1)
osobowość
(1)
umysł
(1)
zdolności
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41862 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41518 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41813, W.41990, W.41812 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Trudności w uczeniu się; 1.1. Identyfikacja problemu; 1.2. Geneza i dynamika zjawiska; 1.3. Znaczenie problemu; 1.4.. Eksperymenty; 1.5. ADHD - Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; 1.6. W świecie ADD; 2. Zastosowanie rysunku w psychoterapii; 2.1. Terapia kolorami; 2.2. Rysunek jako wskaźnik dojrzałości poznawczej; 2.3. Metoda niedokończonych zdań; 2.4. Propozycje rozwiązania; 2.5. Program zajęć terapeutycznych dla Adama; 3. Kinezjologia edukacyjna; 3.1. Propozycje ćwiczeń; 3.2. Narzędzia kinezjologii; 3.3. Prognoza Plan zajęć terapeutycznych; 3.5. Scenariusze zajęć terapeutycznych; 4. Rodzaje terapii; 4.1. Muzyka, która leczy; 4.2. Jak unikać stresu; 4.3. Zasady i strategie budowania dobrych relacji z rodzicami; Zakończenie; Słowniczek; Spis schematów; Spis tabel; Spis rysunków; Bibliografia; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43087 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wymagania systemowe: Odtwarzacz DVD, program obsługujący pliki w formacie PDF, program obsługujący materiały filmowe.
Całość w języku angielskim.
Całość składa się z czterech płyt (trzech cd z materiałem tekstowym oraz jednej dvd z materiałem filmowym): 1. Chapters = Rozdziały (cd); 2. Educational film = Film edukacyjny (dvd); 3. Workshop scenarios = Scenariusze zajęć (cd); 4. Test questions = Pytania sprawdzające (cd).
Na stronie internetowej projektu można znaleźć całość materiału (z możliwością pobrania), w tym również w języku polskim: http://www.robusdproject.wsp.lodz.pl/
Streszczenie: Spis treści (ważny dla każdej części): Moduł 1. Erling Roland, Gaute Auestad, Grete S. Vaaland. Bullying; Moduł 2. Erling Roland, Grete S. Vaaland. Prevention of bullying. Principles of Prevention; Moduł 3. Erling Roland, Grete S. Vaaland. Intervention to stop Bullying; Moduł 4. Erling Roland, Grete S. Vaaland. THE ZERO PROGRAMME: A whole school approach; Moduł 5. Jacek Pyżalski. Electronic Aggression and Cyberbullying. An Old House with a New Facade? New Communication Technologies in Young Peopleĺs Lives; Moduł 6. Piotr Plichta. Intellectually Disabled Students as Victims and Perpetrators of Peer-to-peer Aggression ľ the Educational Context; Moduł 7. Dorota Podgórska-Jachnik. A Student with Hearing Impairment as Aggressor and Aggression Victim; Moduł 8. Iwona Chrzanowska. Learning Disability as a Source of Adjustment Problems and Peer-to-Peer Aggression at School; Moduł 9. Beata Jachimczak. A Student with ADHD as a Perpetrator and Victim of Aggression; Moduł 10. Bogusław Śliwerski. School as an Environment Conducive to Aggression
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/179 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD; 1.1. Definicja i istota ADHD; 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej; 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej; Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD; 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD; 2.2. Metody rozpoznawania ADHD; 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej; 2.4. Przegląd metod terapii ADHD; 2.4.1 Leczenie farmakologiczne; 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna; 2.4.3 Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD; Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD; 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego; 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych; 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych; Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli - prawidłowości i konsekwencje; 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu; 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji; 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego; 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli; Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych; 5.1. Cel badań; 5.2. Metody i narzędzia badawcze; 5.3. Charakterystyka grup badanych; Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych; 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD; 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie; Zakończenie; Bibliografia; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43237 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41997, W.41876 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. A. Jean Ayres twórczyni integracji sensorycznej; 2. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej; 3. Co to jest integracja sensoryczna?; 4. Mam kłopoty; 5. Co jest normą, a co nie?; 6. Co to są deficyty integracji sensorycznej?; 7. Dla rodziców - rozważania na temat integracji sensorycznej; 8. Integracja sensoryczna we wczesnym dzieciństwie; 9. Budowa i funkcje tkanki nerwowej; 10. Twór siatkowaty; 11. Układ przedsionkowy; 12. Układ dotykowy; 13. Wrażliwość na dotyk; 14. Obronność dotykowa i inne rodzaje nadwrażliwości zmysłowej; 15. Natalia - studium przypadku dyspraksji; 16. Propriocepcja i kinestezja; 17. Percepcja wzrokowa i słuchowa; 18. Związek integracji sensorycznej z procesami słuchowo-językowymi i umiejętnością czytania; 19. Układ limbiczny, zmysł powonienia, zmysł smaku; 20. Integracja w obrębie ośrodkowego układu nerwowego; 21. Osoby mające trudności w uczeniu się opowiadają o sobie; 22. Trudności w uczeniu się; 23. Uczenie się i pamięć, przypominanie i zapamiętywanie; 24. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 25. Ćwiczenia wstępne, prowadzące do nauki pisania; 26. Nauka pisania na poziomie podstawowym; 27. Wpływ postawy na podejmowanie działań; 28. Organizacja - podstawowy aspekt rodziców i profesjonalistów; 29. Jeszcze kilka pytań i odpowiedzi; 30. Pytania i odpowiedzi dotyczące badania i oceny SI; 31. Jakie warunki należy spełnić, by móc stosować terapię SI?; 32. Ocena dziecka dla celów terapii SI; 33. Jak oceniać?; 34. Od oceny do planowania terapii - wskazówki; 35. Rozważania terapeutyczne prowadzone na podstawie wiedzy o ośrodkowym układzie nerwowym; 36. Dlaczego w tej książce nie opisano technik terapeutycznych?; 37. Opisowa analiza objawów dysfunkcji SI; 38. Odpowiedzi do rozdziału zawierającego opisową analizę dysfunkcji SI; 39. Współpraca w trójkącie: rodzice, specjaliści, dziecko; 40. Jak mierzyć postęp?; 41. Przebieg ciąży, porodu i rozwoju dziecka; Słowniczek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40241, W.40066, W.40067 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41739, W.42341 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43183 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9915, W.p9919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41519 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43282, W.43283 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41133 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej