Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
dostępne
(26)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Cunningham Cliff
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Pawlak-Rogala Marzenna
(2)
Przasnyska Maria
(2)
Sobolewska Anna
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Aly Monika
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kirejczyk Kazimierz
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Philips Caroline
(1)
Pisula Ewa
(1)
Piszczek Maria
(1)
Rożnowska Krystyna
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Stratford Brian
(1)
Waszczuk Halina
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zdzienicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Zespół Downa
(25)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Dziecko chore
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Sherborne, Weronika (1922-1990)
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
mowa
(2)
ośrodki wczesnej interwencji
(2)
upośledzenie umysłowe
(2)
Akademia pedagogiki Specjalnej
(1)
Blissa, metoda
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Integracja społeczna
(1)
Komunikacja
(1)
Macierzyństwo
(1)
Makaton, słownik
(1)
Mowa
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Piaget, Jean
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzina a niepełnosprawni
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
dziecko
(1)
dziecko specjalnej troski
(1)
język migowy
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
metoda psychostymulacyjna
(1)
myślenie
(1)
niedorozwój umysłowy
(1)
niepełnosprawni
(1)
noworodek
(1)
oligofrenopedagogika
(1)
ośrodki opiekuńczo- wychowawcze
(1)
pareza celebralna
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
psychoterapia
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
szkolnictwo specjalne- nauczanie początkowe
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
wcześniak
(1)
wychowanie fizyczne- uposledzeni umysłowo
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaburzenia rozwojowe
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42973, W.42972 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowanie; Wstęp; Część I. Aspekty medyczne: 1. Alina Midro. Zespół Downa. Przyczyny powstawania, diagnoza i elementy poradnictwa genetycznego; 2. Ludwika Sadowska, Monika Mysłek-Prucnal, Agata Gruna-Ożarowska. Medyczne podstawy zaburzeń struktury i funkcji u dzieci z zespołem Downa; 3. Jacek J. Pietrzyk. Rola pediatry pierwszego kontaktu w opiece nad dzieckiem przewlekle chorym - zespół Downa; Część II. Aspekty językowe i poznawcze: 1. Anna Regner. Wczesne usprawnianie rozwoju mowy dzieci z zespołem Downa z zastosowaniem ustno-twarzowej terapii regulacyjnej (uttr); 2. Maria Piszczek. Rozwój języka i mowy u dzieci z zespołem Downa; 3. Bogusława Beata Kaczmarek. Wykorzystywanie gestów w procesie porozumiewania się osób z zespołem Downa; 4. Bożenna Odowska-Szlachcic. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i stymulacji rozwoju psychoruchowego dziecka z zespołem Downa. Wspomaganie rozwoju mowy w oparciu o metodę SI; 5. Ewa Zasępa. Przebieg procesów pamięci u osób z zespołem Downa; 6. Beata Wojciechowska. Terapia Feuerstein; 7. Danuta Grzybowska. Nauka czytania w procesie rozwoju dziecka z zespołem Downa; Część III. Aspekty psychospołeczne i edukacyjne: 1. Ludwika Sadowska. Wrocławski Model Usprawniania (WMU) we wczesnej diagnostyce i terapii dzieci z zespołem Downa; 2. Bożena Kisiel. O Ruchu Rozwijającym Weroniki Sherborne; 3. Magdalena Skaradzińska. Stymulacja rozwoju dzieci z zespołem Downa - Kinezjologia Edukacyjna i inne metody wspierające; 4. Marta Bogdanowicz. Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dzieci z zespołem Downa; 5. Izabela Fornalik. Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa; 6. Mirosława Sąsiadek. Muzykoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci z zespołem Downa; 7. Krzysztof Sąsiadek. Moje rączki i nóżki chcą się bawić - wykorzystanie zabaw paluszkowych w pracy z małym dzieckiem; 8. Barbara Gąsiorowska. Hipoterapia dla osób z zespołem Downa; Część IV. Wspieranie rodziny: 1. Ewa Pisula. Rodzice dzieci z zespołem Downa; 2. Agnieszka Żyta. Rodzeństwo osób z zespołem Downa; 3. Magdalena Giżyńska. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe i abyśmy my byli szczęśliwi z naszymi dziećmi? Kilka podpowiedzi, na co zwracać uwagę w relacjach rodzicielskich z rodzeństwem dziecka niepełnosprawnego; 4. Krzysztof Liszcz. Model wsparcia rodziny wychowującej dziecko z zespołem Downa realizowany w Fundacji "Daj Szansę" w Toruniu; Część V. Rodzice o dzieciach: 1. Zofia Wałecka. Zawsze trzeba mieć nadzieję; 2. Joanna Grafowska. Mój skarb!; 3. Maria Dobek. Życie to ciągłe przypływy i odpływy; 4. Anna Grochowska. Mój półroczny jednoroczniak; 5. Marta Witecka. Kocham go w całości; 6. Monika Ziegelowska. Miłość jest najpiękniejszą terapią!; Część VI. Dzieci o sobie: 1. Monika. Zapach kwiatków jest niebieski a domy rosną krzywo; 2. Kamila. Piernik; 3. Małgosia. Praca w biurze; Część VII. Przydatne adresy: 1. Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa; 2. Ośrodki i punkty wczesnej interwencji; 3. Poradnie genetyczne; 4. Poradnictwo genetyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42916, W.42917 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Apel Twojego Dziecka; Wstęp; 1. Co to jest zespół Downa?; 2. Po czym można rozpoznać zespół Downa?; 3. Co warto jeszcze wiedzieć o zespole Downa?; 4. Potrzeby rozwojowe dziecka - to rzecz ważna!; 5. Efekty rozwoju dziecka odbiciem jego wychowania; 6. Jak uczyć dziecko oddychania przez nos?; 7. Jak przezwyciężać trudności związane z połykaniem?; 8. Jak przygotowywać dziecko do mówienia?; 9. Etapy kształtowania i rozwoju mowy; 10. Program rozwoju i usprawniania mowy; 11. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych; 12. Umiejętności komunikacyjne dzieci w wieku od 4 do 8 lat; 13. Ruch istotą rozwoju człowieka i podstawą preferowanych metod jego usprawniania; 14. Zabawa jako element rozwoju języka i aktywności poznawczej dziecka; 15. Przykłądy wybranych zabawek; 16. Metody wspomagania rozwoju dzieci; 17. Jak dziecko poznaje dzięki zabawie siebie i swoje otoczenie?; Bibliografia; Aneks ( Inwentarz wskaźników rozwoju psychomotorycznego dziecka; Karta oceny poziomu umiejętności dziecka z zespołem Downa; Kwestionariusz do badania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Program rewalidacji indywidualnej w zakresie poprawy funkcjonowania percepcji zmysłowej; Przykład zabawki wielofunkcyjnej do usprawniania dłoni i palców; Przykład układanki z elementów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40898, W.40899, W.40900 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37592, W.37593, W.37591, W.37590, W.38233, W.37594 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Drodzy Rodzice!; Wstęp; 1. Co to jest zespół Downa?; 2. Po czym można poznać zespół Downa?; 3. Dzieci z zespołem Downa różnią się między sobą; 4. Co warto jeszcze wiedzieć o zespole Downa?; 5. Potrzeby rozwojowe dziecka - to rzecz ważna!; 6. Znaczenie wczesne stymulacji podstawowych funkcji poznawczych i zainteresowań dziecka; 7. Racjonalny tryb życia dziecka z zespołem Downa sprzymierzeńcem w jego wychowawniu; 8. Jak uczyć dziecko oddychania przez nos?; 9. Jak przezwyciężać trudności związane z połykaniem?; 10. Jak przygotować dziecko z zespołem Downa do mówienia?; 11. Etapy kształtpwania i rozwoju mowy u dzieci z zespołem Downa; 12. Program rozwoju i usprawniania mowy dzieci z zespołem Downa; 13. Co warto wiedzieć o zabawie i zabawkach?; 14. Jaką rolę spełniają rodzice w zabawach dziecka z zespołem Downa?; 15. Jak bawić się z dzieckiem?; 16. Przykłądy zabaw o charakterze wielofunkcyjnych ćwiczeń usprawniajacych dla małych dzieci z zespołem Downa; 17. Przykłady ćwiczeń usprawniających dla dzieci z zespołem Downa opracowane na podstawie programu V. Sherborne; 18. Jak dziecko poznaje dzięci zabawie siebie i swoje otoczenie?; 19. Paluszkowe zabawy; 20. Przykład zabawki wiuelofunkcyjnej dla dzieci z zespołem Downa; 21. Układanka z elementów; 22. Jeśli chcesz wiedzieć, jak rozwija się Twoje dziecko; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37817, W.38126, W.37966, W.37965 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Drodzy Rodzice!; Wstęp; 1. Co to jest zespół Downa?; 2. Po czym można poznać zespół Downa?; 3. Dzieci z zespołem Downa różnią się między sobą; 4. Co warto jeszcze wiedzieć o zespole Downa?; 5. Potrzeby rozwojowe dziecka - to rzecz ważna!; 6. Znaczenie wczesne stymulacji podstawowych funkcji poznawczych i zainteresowań dziecka; 7. Racjonalny tryb życia dziecka z zespołem Downa sprzymierzeńcem w jego wychowawniu; 8. Jak uczyć dziecko oddychania przez nos?; 9. Jak przezwyciężać trudności związane z połykaniem?; 10. Jak przygotować dziecko z zespołem Downa do mówienia?; 11. Etapy kształtpwania i rozwoju mowy u dzieci z zespołem Downa; 12. Program rozwoju i usprawniania mowy dzieci z zespołem Downa; 13. Co warto wiedzieć o zabawie i zabawkach?; 14. Jaką rolę spełniają rodzice w zabawach dziecka z zespołem Downa?; 15. Jak bawić się z dzieckiem?; 16. Przykłądy zabaw o charakterze wielofunkcyjnych ćwiczeń usprawniajacych dla małych dzieci z zespołem Downa; 17. Przykłady ćwiczeń usprawniających dla dzieci z zespołem Downa opracowane na podstawie programu V. Sherborne; 18. Jak dziecko poznaje dzięci zabawie siebie i swoje otoczenie?; 19. Paluszkowe zabawy; 20. Przykład zabawki wiuelofunkcyjnej dla dzieci z zespołem Downa; 21. Układanka z elementów; 22. Jeśli chcesz wiedzieć, jak rozwija się Twoje dziecko; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42264 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na zlec. firmy Program Rozwoju Komunikacji MAKATON
Streszczenie: Wstęp; CZEŚĆ I. ASPEKTY BIOLOGICZNE: 1. Alina Midro. Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa; 2. Stanisław Zajączek. Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa; 3. Joanna Rosińczuk-Tonderys. Choroba Alzheimera a zespół Downa; CZEŚĆ II. ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE: 1. Ewa Zasępa. Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - perspektywa psychologiczna; 2. Dorota Danielewicz. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa; 3. Radosław Piotrowicz. Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa; 4. Elżbieta M. Minczakiewicz. Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa; 5. Ewa Pisula. Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa; 6. Anna Dąbrowska. Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców; 6. Izabela Fornalik. O tym co nieuniknioneů - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci; CZEŚĆ III. ASPEKTY EDUKACYJNE: 1. Anna Sobolewska. Urodzeni trzy razy; 2. Bogusława B. Karczmarek. Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa; 3. Beata Borowska-Beszta. Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa; 4. Katarzyna Lausch, Krzysztof Lausch. Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa; 5. Izabela Fornalik. Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa; 6. Leszek Ploch. Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Downa; 7. Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik. Kultura fizyczna osób z zespołem Downa; 8. Mirella Michalewska-Pająk. Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa; CZEŚĆ IV. ASPEKTY SPOŁECZNO-ZAWODOWE: 1. Urszula Jarecka. Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa; 2. Lidia Klaro-Celej. Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym; 3. Bernadeta Szczupał. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy; 4. Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak. Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa; 5. Marta Sałkowska. System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki; CZEŚĆ V. MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA: 1. Anna Ciesielska (Terentowicz). Dar od Krzysia; 2. Anna Zawada. Urodzinowy telefon; 3. Anna Jarecka. Brat i Ja; 4. Anna Majewska-Ernestowicz. Moja młodsza siostra; 5. Aleksandra Waryńska. Lala Ola i Pati z zespołem Downa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43171, W.43172 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37225, W.37346, W.36823 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38372, W.38374, W.37215, W.37217, W.37216 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38228, W.38362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37154, W.37153, W.36831 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.12-13)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej - uczelnia z osiemdziesięcioletnią tradycją: 1. E. Tomasik. Maria Grzegorzewska - pedagog, społecznik, organizator; 2. M. Marek-Ruka. Dynamika pedagogiki specjalnej Profesor Marii Grzegorzewskiej; 3. Osiągnięcia naukowo-badawcze jednostek wydziałowych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: 3.1. Katedra Pedagogiki Specjalnej; 3.2. Katedra Psychopedagogiki Resocjalizacyjnej; 3.3. Zakład Logopedii; 3.4. Katedra Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania; 3.5. Katedra Pedagogiki Ogólnej; 3.6. Katedra Dydaktyki Ogólnej; 3.7. Katedra Psychologii; 3.8. Katedra Nauk Społecznych; 3.9. Zakład Metodologii; 3.10. Katedra Wychowania Estetycznego i Technicznego; 3.12. Zakład Plastyki; Część 2. Prace przeglądowe: 1. Z. Gajdzica. Dydaktyczna funkcja podręcznika w edukacji uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 2. J. Głodkowska. Wizerunek osoby z upośledzeniem umysłowym na początku XXI wieku w refleksji pedagoga specjalnego; 3. L. Malinowski. W Polsce - od dobroczynności do pracy socjalnej; 4. A. Mikrut. Kształcenie zintegrowane a metoda ośrodków pracy; 5. M. Nowakowska. Na początku była Ewa; 6. R. Parol, J. Pietrzak. Klątwa nad Adamem; 7. J. Pietrzak. Determinizm bilogiczny w świetle poglądów niektórych współczesnych autorów; 8. G. Szumski. Między uniwersalnością a przygodnością - wprowadzenie do porównawczej pedagogiki specjalnej; Część 3. Prace empiryczne: 1. I. Chrzanowska. Różnice w poziomie funkcjonowania społecznego dzieci 6-7 letnich i jego temperamentalno-osobowościowe uwarunkowania; 2. J. Głodkowska. Metdoa " baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. J. Kostrzewski. Cechy osobowości 8-15 letnich dzieci z zespołem Downa; 4. E. Kulesza. Osiągnięcia poznawcze dzieci upośledzonych umysłowo w porównaniu z grupą w normie intelektualnej o tym samym wieku umysłowym; 5. E. Minczakiewicz. Wsparcie społeczne rodziny jako czynnik modelujący i kształtujący więzi w rodzinie wychowującej dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 6. M. Pecyna. Zachowanie się rytmów fal beta i theta w wolnozmiennych polach magnetycznych generowanych przez magnetostymulator Viofor JPS; 7. J. Ostrowski, T. Szewczuk. Modyfikujący wpływ trwałego lęku na agresywność - asertywność wychowanek MOW w Sobótce; 8. J, Ostrowski. Cechy temperymentalno-osobowościowe grup nieformalnych; 9. J. Ostrowski. Modyfikujący wpływ środowiska instytucji resocjalizacyjnej na cechy temperamnetu; 10. E. Zasępa. Struktura osobowości a postawy religijne dzieci; Część 4. Prezentacje, refleksje, dyskusje: Wstęp; 1. R. Janeczko. Niektóre aspekty reformy dydaktycznej i przygotowania zawodowego absolwentów specjalności pedagogika terapeutyczna; 2. R. Janeczko. Współczesne konieczności rozwoju kształcenia specjalnego w Polsce i powinności przygotowania zawodowego absolwentów pedagogiki specjalnej; 3. T. rodriguez. Program nauczania jako źródło refleksji na temat potrzeb wychowawczych i społecznych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Recenzje: 1. Grażyna Olszewska-Baka (red.). " Dzieci ulicy " - problemy - profilaktyka, resocjalizacja ( L. Malinowski ); Danuta Lalak, Tadeusz Pilch (red.). Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej ( L. Malinowski ); Małgorzata Sekułowicz. Matki dzieci niepełnosprawnych wobec problemów życiowych ( E. Jutrzyna ); Maria Bogumiła Pecyna. Wolnozmienne pola magnetyczne w badaniach psychofizjologicznych ( Sz. Kubiak ); B) Przegląd czasopism: Przegląd artykułow w " American Journal on Mental Retardation " 1999-2000 ( E. Kulesza ); C) Sprawozdania: Diagnoza, wychowanie i nauczanie dzieci niepełnosprawnych. Konferencja na Ukrainie (1999) i w Rosji (2000) ( E. Kulesza ); Konferencja " Od tradycjonalizmu do ponowoczesności " zorganizowana przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie od 16 do 18 maja 2001 roku ( S. Przybylski ); Międzynarodowa konferencja naukowa " Dziecko z utrudnieniami rozwoju. Problemy interdyscyplinarnej diagnozy i terapii w świetle najnowszych teorii ". Wrocław, od 4 do 6 maja 2000 roku ( B. Szczupał ); D) Wspomnienia: Urszula Zofia Parol ( 1942-1998 ) ( E. Minczakiewicz ); E) Prace opublikowane w latach 2000-2001 przez Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38427, W.38935, W.38426 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Maria Piszczek. Uwagi dotyczące wykorzystania gestykulacji w porozumiewaniu się z dzieckiem upośledzonym umyslowo; 2. Jadwiga Smoleńska. Mowa migowa jako jeden ze sposobów porozumiewania; 3. Anna Lechowicz. Użytkownicy systemu komunikacji symbolicznej Blissa twarzą w twarz ze światem; 4. Tamara Dubalska, Jadwiga Smoleńska. Słownik Makaton; 5. Maria Podeszewska. Wykorzystywanie piktogramów w uczeniu i terapii zachowania dzieci autystycznych; 6. Kazimiera Krakowiak. Podstawowe informacje o fonogestach; 7. Tamara Dubalska, Maria Piszczek. Uczenie komunikacji alternatywnej podczas planowania bliskich i odgległych czynności oraz zdarzeń; 8. Maria Piszczek. Wykorzystanie metod komunikacji alternatywnej w edukacji dzici z zespołem Downa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40012, W.39561, W.39870, W.40011, W.40153, W.39871, W.39562, W.39560, W.40013 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d41001, d41000 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej