Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(55)
Forma i typ
Książki
(51)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(1)
Autor
Bogucka Jadwiga
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Żiżka Dorota
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Grygier Urszula
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kuźma Józef
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Mikrut Adam
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Vítková Marie
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoňová Miroslava
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Flis Renata
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gustavsson Anders
(1)
Guzy Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Kosińska Anna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Król Anna
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Maciejewski Piotr
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Osik Danuta
(1)
Ošlejšková Hana
(1)
Palak Zofia
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Polak Anna
(1)
Popławska Joanna
(1)
Puszczewicz Barbara
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sarnowska Maria
(1)
Sierpińska Bożena
(1)
Sowiar Danuta
(1)
Szalbierz Andrzej
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wojtkowiak Antoni
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zawadzka-Bartnik Elżbieta
(1)
Łaś Helena
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Temat
Kształcenie integracyjne
(29)
nauczanie integracyjne
(18)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Pedagogika specjalna
(9)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(6)
Nauczanie integracyjne
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
nauczanie początkowe
(5)
Nauczanie
(4)
Przedszkola integracyjne
(4)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
dzieci upośledzone umysłowo
(3)
szkolnictwo specjalne
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Gry dydaktyczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internaty
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
integracja
(2)
integracja społeczna
(2)
metody aktywizujące
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
Domanna, metoda
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Języki
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Komputery
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Przedszkola
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Szuman, Wanda
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie niepełnosprawni
(1)
Ukryty program
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Psychopedagogiki Specjalnej Uniwersystetu Marii Curie-Skłodowskiej
(1)
depresja dziecięca
(1)
dignoza psychologiczna
(1)
dzieci niepełnosprawne
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
kształcenie
(1)
młodzież
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena opisowa
(1)
osobowość
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pomoce dydaktyczne
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
religia a dziecko
(1)
szkolnictwo powszechne
(1)
uczniowie niedostosowanie społecznie
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
uroczystości szkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
55 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39033, W.39031, W.39032, W.39034 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39030, W.40601, W.40600 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9323, W.p9186, W.p9324, W.p9228, W.p9227, W.p9185 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40864, W.40866, W.40846, W.41210, W.40862, W.40845, W.40844, W.40865, W.40863 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 271)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40836, W.40495 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Nota od redakcji naukowej; Przedmowa i podziękowania; Informacje o Autorach; Rozdział 1. Integracja problemem etycznym? Gavin Fairbairn i Susan Fairbairn; Rozdział 2. Integracja a równość społeczna. John Baker i Gerry Gaden; Rozdział 3. Czy psychologia potrafi uzasadni ideę integracji dzieci o specjalnych potrzebach? Gordon Stobart; Rozdział 4. Nie wystarczy tam tylko być. Maggie Bowen i Judy Thomas; Rozdział 5. Prawo do życia - prawem do edukacji. Alison Davis; Rozdział 6. Równa szanse a integracja - z perspektywy szkoły powszechnej. Katherine Samad i Susan Fairbairn; Rozdział 7. Integrowanie nierówności: uprzedzenia, władza i potrzeby specjalne. Mal Leicester; Rozdział 8. Jak budować szczęśliwą przyszłość osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną? Dennis Rowley; Rozdział 9. Czyje potrzeby? Czyje interesy? Peter Mittler; Rozdział 10. Rozbić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły. Mel Ainscow, Cambridge Institute of Eduacation; Rozdział 11. Integracja, wartości i społeczeństwo. Gavin J. Fairbairn
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40896, W.41064, W.40895, W.41089, W.41039, W.42172 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wprowadzenie; 1. Reinterpretacja kategorii pojęciowych; 1.1. Upośledzenie; 1.2. Naznaczenie; 1.3. Normalizacja; 1.4. Integracja; 2. Obraz społeczeństwa ponowoczesnego; 2.1. Przemiany strukturalne społeczeństwa nowoczesnego; 2.1.1. Koncepcja Ulricha Becka; 2.1.2. Koncepcja Zygmunta Barmana; 2.2. Społeczeństwo w procesie kontrolowanej indywidualizacji; 2.3. Jednostkowe konsekwencje przeobrażeń; 2.3.1. Konsekwencje moralno-etyczne; 2.3.2. Konsekwencje dla uczestnictwa w kulturze; 2.3.3. Konsekwencje dla społecznego postrzegania; 2.3.4. Konsekwencje na rynku pracy; 3. Osoby naznaczone w strukturach społeczeństwa ponowoczesnego; 3.1. Społeczna geneza upośledzenia; 3.2. Następstwa kwalifikacji negatywnej; 4. Teoretyczne podstawy procesów integracyjnych; 4.1. Interdyscyplinarność zagadnień; 4.2. U podstaw procesów integracyjnych; 5. Uwarunkowania procesów integracyjnych w Niemczech; 5.1. Uwarunkowania historyczne; 5.2. Uwarunkowania polityczno-administracyjne; 6. Integracja osób naznaczonych w społeczeństwie niemieckim; 6.1. Integracja instytucjonalna; 6.2. Integracja interpersonalna; 6.3. Integracja wewnątrzpsychiczna; 7. Mechanizmy dezintegracyjne w rzeczywistości ponowoczesnej; 7.1. Antyintegracyjne aspekty socjalizacji; 7.2. Antyintegracyjne aspekty wychowania; 7.3. Antyintegracyjne aspekty życia społecznego; 8. Normalizacja środowiska osób upośledzonych; 8.1. Normalizacja środowiska mieszkaniowego; 8.1.1. Warunki mieszkaniowe i ich specyfika; 8.1.2. Tradycyjna organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.3. Nowatorska organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.4. Efekty normalizacji środowiska mieszkalnego; 8.2. Normalizacja środowiska pracy; 8.3. Normalizacja form spędzania czasu wolnego; 9. Integracja w niemieckiej praktyce pedagogicznej - przykład Lebenshilfe Remscheid; 9.1. Geneza i rozwój Lebenshilfe; 9.2. Koncepcja pracy Lebenshilfe Remscheid - ogólne założenia ( rok 1998 ); 9.3. Warsztat pracy chronionej Lebenshilfe Remscheid; 9.4. Struktury mieszkalne Lebenshilfe Remscheid; 9.4.1. Ocena zgodności z koncepcją normalizacji; 9.4.2. Ocena możliwości społecznego uczestnictwa; Podsumowanie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41524, W.40671 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36701, W.36715, W.36713, W.36714, W.36697, W.36700, W.36699, W.36698 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Metoda ośrodków pracy; 2. Etapy dziennego ośrodka pracy; 2.1. Zajęcia wstępne; 2.2. Praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie; 2.3. Ekspresja; 2.3.1. Przykłady ćwiczeń z języka polskiego i matematyki; 2.3.2. Zajęcia z plastyki i techniki 2.3.3. Zabawy, ćwiczenia ruchowe i oddechowe; 2.3.4. Zajęcia z muzyki w klasach 1-4; 2.4. Zajęcia końcowe; 3. Ćwiczenia rewalidacyjne; 4. Konspekty zajęć w klasach 1-3; 5. Rozkłady materiału dla klas 1-4; Bibliografia; Spis piosenek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40449, W.40447, W.40739, W.40740, W.40738 (5 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/63, AV/T/61 (2 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/64, AV/T/62 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Pedagogiczny ; red. Bogdan Suchodolski ; T.LI)
Streszczenie: Przedmowa; I. Referaty wprowadzające: 1. A. Hulek. Człowiek niepełnosprawny a system integracyjny ( współczesne tendencje ); 2. H. Larkowa. Integracja społeczna widziana oczyma psychologa; 3. L. Pytka. Integracja widziana oczyma socjologa; 4. T. Janowicz. Kryteria sprawnego działania a problem integracji kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; II. Szkoła: 1. U. Namysłowska. Rola poradni wychowawczo-zawodowej w integracji dzieci i młodzieży; 2. E. Bąk. Integracja dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu; 3. W. Potocka. Związek między wczesnym usprawnianiem a kształceniem dzieci głuchych w zwykłych szkołach podstawowych; 4. A. Korzon. Komunikacja językowa istotnym składnikiem przygotowania głuchych do życia wśród słyszących; 5. J. Jedynak. Integracja społeczna i stosunek do obowiązków szkolnych dzieci leczonych sanatoryjnie; 6. T. Oleńska-Pawlak. Profilaktyczna i terapeutyczna działalność szkoły macierzystej wobec uczniów przewlekle chorych; 7. E. Bielecki. Zjawisko integracji niedostosowanych społecznie w małych grupach społecznych; 8. T. Janowicz, T. Kott. Organizacja i procedury postępowania rewalidacyjnego w wybranych placówkach kształcenia i wychowania przewlekle chorych a koncepcje integracyjne; 9. H. Łaś, W. Rempel. Funkcjonowanie klas specjalnych dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkołach powszechnych; 10. M. Marek-Ruka. Sytuacja dzieci z utrudnieniami w nauce w szkołach podstawowych; 11. A. Maciarz. Wychowawcze aspekty integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych w grupach uczniów klas normalnych; S. Nowak. Integracja dzieci uczących się systemem indywidualnym; III. Praca: 1. Z. Wiatrowski. Pedagogika pracy wobec problemu integracji społecznej ludzi niepełnosprawnych; 2. J. Sowa. Integracyjna funkcja systemu orientacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych; 3. M. Zięcina-Banek. Integracja młodzieży niepełnosprawnej w kształceniu zawodowym; 4. M. Strzyżewska. Czynniki warunkujące proces adaptacji i integracji uczniów klas specjalnych w zespołach szkół zawodowych; 5. K. Zabłocki. Praca jako czynnik integrujący inwalidów; 6. W. Jasiński. Czynniki warunkujące integrację jednostek niepełnosprawnych w zakładzie produkcyjnym; IV. Badania: 1. A. Stacewicz. Rola rodziców we wczesnym wykrywaniu i rewalidacji dziecka z wadą słuchu; 2. K. Błeszyńska. Rodzina jako czynnik integracji społecznej osób niepełnosprawnych; 3. T. Bieniada-Krakiewicz. Postawy rodziców dzieci i młodzieży niepełnosprawnej wobec integracyjnego systemu kształcenia i wychowania; 4. J. Konarska. Proces integracji w środowisku rodzinnym i pozarodzinnym na przykładzie dziewięcioletniego dziecka z resztkami wzroku; 5. R. Ossowski. Psychologiczne aspekty integracji niepełnosprawnych do życia w rodzinie; V. Czas wolny i środki masowego przekazu: 1. H. Borzyszkowska. Z badań nad czasem wolnym jednostek upośledzonych umysłowo w integracji z normalnymi; 2. J. Nowak. Psychopedagogiczne walory turystyki i wypoczynku w rewalidacji osób upośledzonych na zdrowiu. Próba integracji z osobami pełnosprawnymi; 3. H. Żuraw. Rola środków masowego przekazu w procesie integracji osób niepełnosprawnych; VI. Środowisko: 1. T. Białowicz. Miejsce ludzi niepełnosprawnych w środwisku i działalności instytucjonalnej; 2. G. Dryżałowska. Uwarunkowania integracji postawami społecznymi ludzi niepełnosprawnych; 3. R. Pichalski. Integracja w opiniach ludzi niepełnosprawnych; 4. S. Siła-Nowicki. Integracja widziana przez ludzi niepełnosprawnych ( głuchych ); VII. Doniesienia: 1. G. Hajduczenia. Integracyjna rola sportu żeglarskiego w rewalidacji osób niepełnosprawnych; 2. E. Ziarek. Integracja inwalidów środowiska wrocławskiego; 3. Z. Pelc. Przez modyfikacje systemu szkolnictwa do integracji społecznej niepełnosprawnych z pełnoprawnymi; 4. Z. Palak. Organizacja kształcenia specjalnego; 5. A. Hulek. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36755 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Teoretyczne podstawy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Cel i istota społecznej integracji. Aleksandra Maciarz; 1.2. Koncepcja społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.3. Formy społecznej integracji w systemie edukacji. Aleksandra Maciarz; 1.4. Uwarunkowania społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.5. Rewalidacja i wychowawcza funkcja w integracyjnych formach edukacjiAleksandra Maciarz; 2. Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w świetle badań; 2.1. Stosunki emocjonalno-społeczne między dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w przedszkolnej grupie integracyjnej. Ewa Janion; 2.2. Układ stosunków emocjonalno-społecznych między dziećmi w integracyjnych klasach szkolnych. Jolanta Lipieńska; 2.3. Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. Ewa Małgorzata Skorek; 2.4. Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w klasach normalnych. Agnieszka Nowicka; 2.5. Społeczna integracja dzieci lekko niesprawnych intelektualnie w rodzinie i środowisku lokalnym. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 2.6. Konstatacje wynikające z przedstawionych badań. Aleksandra Maciarz; Aneks: Porady wychowawcze dla nauczycieli integracyjnych form edukacji. Aleksandra Maciarz, Jolanta Lipieńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41460, W.40456, W.40457, W.40455, W.40517 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41124 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41629 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wartości istotne w kształtowaniu osoby ludzkiej; 1.1. Pojęcie wartości; 1.2. Przyjmowane klasyfikacje wartości; Rozdział 2. Tolerancja w świetle praw człowieka; 2.1. Zagadnienia ogólne; 2.2. Koncepcje praw człowieka i wolności; 2.3. Ewolucja praw dziecka; 2.4. Prawa człowieka a prawa dziecka w krótkim rysie historycznym; 2.5. Międzynarodowa ochrona praw dziecka; Rozdział 3. Tolerancja jako wartość w wychowaniu; 3.1. Idea tolerancji; 3.2. Istota i współczesne obszary tolerancji; 3.3. Postawy tolerancji i nietolerancji wobec osób niepełnosprawnych; 3.4. Współczesne pojmowanie człowieka tolerancyjnego; 3.5. Miejsce tolerancji w koncepcjach wychowawczych; 3.6. Kształtowanie tolerancji w działalności wychowawczej i dydaktycznej nauczycieli; Rozdział 4. Dziecko niepełnosprawne jako uczeń w zespole klasowym; 4.1. Czynniki konstytuujące grupę społeczną; 4.2. Możliwości i ograniczenia indywidualizacji procesu edukacyjnego; 4.3. Tworzenie sytuacji sprzyjających kształtowaniu tolerancji; Rozdział 5. Obraz zachowań tolerancyjnych dzieci wobec rówieśników; 5.1. Tolerancja i nietolerancja w zachowaniach rówieśników w klasach szkoły publicznej; 5.2. Dziecko niepełnosprawne w klasie integracyjnej; Rozdział 6. Praca wychowawcza nad kształtowaniem tolerancji w samoocenie nauczycieli; 6.1. Nauczyciel w klasie integracyjnej; 6.2. Specyfika działań wychowawczych w grupach integracyjnych; 6.3. Pozytywne aspekty kształcenia integracyjnego; 6.4. Bariery integracji społecznej; Wnioski; Bibliografia; Spis diagramów; Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43113 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41125 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej