Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(79)
Forma i typ
Książki
(63)
Filmy i seriale
(8)
Audiobooki
(4)
Pliki i bazy danych
(4)
Dostępność
dostępne
(62)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Autor
Piszczek Maria
(19)
Knill Christopher
(8)
Bogucka Jadwiga
(4)
Góralczyk Ewa
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Ostrowska Krystyna
(3)
Pietruczanis Monika
(3)
Ryś Maria
(3)
Święcicka Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Konieczny Henryk
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kwiatkowska Małgorzata
(2)
Maciejewski Piotr
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Puszczewicz Barbara
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Sekuła Bogdan
(2)
Sobolewska Maria
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Szalbierz Andrzej
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Wojtkowiak Antoni
(2)
Zwierzyńska Elżbieta
(2)
Świerczek Małgorzata
(2)
Baran Joanna
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogucki Piotr
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Dembińska Irena
(1)
Dyga-Konarska Magdalena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kamińska-Buśko Bożena
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Klukowska Anna
(1)
Knill Marianne
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanaa
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Koźniwska Elżbieta
(1)
Kulus Marek
(1)
Kuza Alina
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Leśniak Franciszek L
(1)
Luza Alina
(1)
Machoś-Nikodem Marzena
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Opolska Teresa
(1)
Orkisz Maria
(1)
Partyka Mirosława
(1)
Pietrusińska Joanna
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Radomski Mariusz
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Szewczyk Alicja
(1)
Szumanówna Wanda
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Trybuś Małgorzata
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Witkowski Daniel
(1)
Wójcik Renata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(43)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Temat
dziecko
(8)
Dziecko
(6)
Dziecko upośledzone
(6)
Dziecko chore
(5)
Dziecko upośledzone umysłowo
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
dziecko upośledzone
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
młodzież
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
rodzina
(3)
Ćwiczenia terapeutyczne
(3)
Dotyk
(2)
Higiena
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przedszkola integracyjne
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia ruchem
(2)
Testy
(2)
dzieci z trudnościami w uczeniu się
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
konflikt
(2)
metoda dobrego startu
(2)
młodzież szkolna
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
percepcja funkcji ruchowych
(2)
placówki wychowawczo- resocjalizujące
(2)
poradnictwo psychologiczne
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
praca
(2)
programy socjoterapeutyczne
(2)
samopoznanie
(2)
socjoterapia
(2)
stosunki interpersonalne
(2)
stres
(2)
trudności w czytaniu i pisaniu
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Astma
(1)
Blissa, metoda
(1)
Cukrzyca
(1)
Czytanie
(1)
Diecko trudne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Emocje
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hemofilia u dzieci
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Makaton, słownik
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niemowlę
(1)
Niewidomi
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Padaczka
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pisanie
(1)
Porażenie mózgowe dzieciece
(1)
Postawy
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Serce
(1)
Socjalizacja
(1)
Stymulacja sensoryczna
(1)
Talmon Moshe
(1)
Terapia sztuką
(1)
Terapia zabawą
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Downa
(1)
agresja
(1)
choroba
(1)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9502, W.p9679 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42920, W.42919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39558, W.39861 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40897, W.41659 (2 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/170, AV/V/141, AV/V/142 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Dzieci z porażeniem mózgowym: 1. Wczesne objawy i postacie mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 2. W czym może pomóc leczenie?; 3. Na czym polega rehabilitacja?; 4. Specyfika rozwoju dzieci z MPD; 5. Niektóre problemy rodziców; 6. Wspomnienia Darka o szkole; 7. Lektura uzupełniająca; 8. Zespoły działające na rzecz dzieci z porażeniem mózgowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39033, W.39031, W.39032, W.39034 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39030, W.40601, W.40600 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42953, W.42952 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42929, W.42930 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Od Autorki; I. Jaki jest cel ćwiczeń proponowanych w poradniku?; II. Jak powinien przebiegać prawidłowy rozwój mowy u dzieci w wieku od trzeciego do szóstego roku życia?; 1. Stan rozwoju mowy dzieci 3-letnich; 2. Stan rozwoju mowy dzieci 4-letnich; 3. Stan rozwoju mowy dzieci 5-letnich; III. Jakie ćwiczenia służą wspomaganiu rozwoju mowy?; IV. O czym powinno się pamiętać podczas prowadzenia ćwiczeń wspomagających rozwój mowy?; V. Jakie są cele i sposoby prowadzenia poszczególnych rodzajów ćwiczeń?; 1. Ćwiczenia słuchowe; 1.1. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem bodźców niewerbalnych; 1.2. Ćwiczenia słuchu fonetycznego; 1.3. Ćwiczenia słuchu fonetycznego i melodii wypowiedzi; 1.3.1. Ćwiczenia iloczasu; 1.3.2. Ćwiczenia tempa wypowiedzi; 1.3.3. Ćwiczenia akcentu wypowiedzi; 1.3.4. Ćwiczenia intonacji wypowiedzi; 2. Ćwiczenia w rozumieniu konstrukcji przyimkowych; 2.1. Ćwiczenia w rozumieniu konstrukcji przyimkowych; 3. Ćwiczenia rozwijające słownictwo; 4. Ćwiczenia w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi; 5. Ćwiczenia oddechowe; 6. Ćwiczenia głosowe; 7. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego; 7.1. Ćwiczenia prawidłowego połykania; 7.2. Ćwiczenia usprawniające wargi; 7.3. Ćwiczenia żuchwy; 7.4. Ćwiczenia języka; 7.5. Ćwiczenia podniebienia miękkiego; 7.6. Ćwiczenia umiejętności świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych; 7.6.1. Uwrażliwianie miejsc artykulacji; 8. Ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę poszczególnych głosek; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38571, W.38572, W.38573, W.38570, W.38569 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Nota od redakcji naukowej; Przedmowa i podziękowania; Informacje o Autorach; Rozdział 1. Integracja problemem etycznym? Gavin Fairbairn i Susan Fairbairn; Rozdział 2. Integracja a równość społeczna. John Baker i Gerry Gaden; Rozdział 3. Czy psychologia potrafi uzasadni ideę integracji dzieci o specjalnych potrzebach? Gordon Stobart; Rozdział 4. Nie wystarczy tam tylko być. Maggie Bowen i Judy Thomas; Rozdział 5. Prawo do życia - prawem do edukacji. Alison Davis; Rozdział 6. Równa szanse a integracja - z perspektywy szkoły powszechnej. Katherine Samad i Susan Fairbairn; Rozdział 7. Integrowanie nierówności: uprzedzenia, władza i potrzeby specjalne. Mal Leicester; Rozdział 8. Jak budować szczęśliwą przyszłość osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną? Dennis Rowley; Rozdział 9. Czyje potrzeby? Czyje interesy? Peter Mittler; Rozdział 10. Rozbić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły. Mel Ainscow, Cambridge Institute of Eduacation; Rozdział 11. Integracja, wartości i społeczeństwo. Gavin J. Fairbairn
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40896, W.41064, W.40895, W.41089, W.41039, W.42172 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40062, W.40061, W.40060, W.40063 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Wstęp - gdy dziecko zachoruje; Część 1. Rekonstrukcja i odbudowa życia rodzinnego: 1. Reakcje na wiadomość o chorobie; 2. Fazy adaptacji do choroby; 3. Postrzeganie choroby a strategie przystosowania i sposoby pomagania; 4. Stany emocjonalne; Część 2. Dziecko przewlekle chore: 1. Dzieci przewlekle chore; 2. Psychologiczne następstwa choroby przewlekłej u dzieci; 3. Poczucie zagrożenia - lęk przed śmiercią; 4. Poczucie zagrożenia - lęk i strach przed cierpieniem i inne obszary; 5. Poczucie zagrożenia - główne następstwa psychologiczne; 6. Odbudowa poczucia bezpieczeństwa i pomoc w walce z bezsilnością; 7. Sztuka informowania - rozmowy z dzieckiem na temat choroby i nie tylko; 8. Nadzieja; 9. Ubezwłasnowolnienie; 10. Motywacja do walki z chorobą i o nowe satysfakcjonujące życie; Część 3. W walce o powrót do normalności: 1. Rekonstrukcja szans rozwoju dziecka i rodziny. Zmniejszanie uciążliwości chorowania; 2. Wplatanie choroby w codzienność; 3. Psychospołeczne problemy chorego dziecka; 4. Podsumowanie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39971, W.39969, W.39970, W.39967 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43596 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42928, W.42927 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43597 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42476 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43594 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej