Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(555)
Forma i typ
Książki
(549)
Pliki i bazy danych
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(524)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(549)
Czytelnia
(9)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Gajdzica Zenon
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Winczura Barbara
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Klinik Anna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Węglińska Maria
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Janowska Krystyna
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kanios Anna
(2)
Kazimierczak Agnieszka
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Koszyk Irena
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Królica Maria
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Leppert Roman
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(149)
2000 - 2009
(294)
1990 - 1999
(110)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(555)
Język
polski
(555)
Temat
Dziecko
(46)
Niepełnosprawni
(38)
Nauczanie początkowe
(31)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Pedagogika
(23)
Wychowanie
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Nauczanie
(19)
dziecko
(18)
wychowanie
(18)
Kształcenie integracyjne
(17)
Nauczyciele
(17)
Rodzina
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
nauczanie początkowe
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Wychowanie w rodzinie
(13)
pedagogika
(13)
Dziecko upośledzone umysłowo
(12)
Mowa
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja społeczna
(11)
Język polski
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Pisanie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
nauczyciele
(8)
Arteterapia
(7)
Biblioterapia
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko upośledzone
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Komputery
(6)
Psychoterapia
(6)
Socjalizacja
(6)
Sztuka
(6)
matematyka
(6)
Autyzm
(5)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko głuche
(5)
Metody nauczania
(5)
Multimedia
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Matematyka
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zdolności
(4)
antypedagogika
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
przemoc
(4)
uczniowie
(4)
Choroba Aspergera
(3)
Dyskalkulia
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Freinet, Celestyn
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja alternatywna
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
555 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Starość jako potencjał Maria Braun-Gałkowska Ludzie starzy bywają różni Stanisława Steuden Mądrość jako efekt integracji doświadczeń życiowych Część II. Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka Monika Dorota Adamczyk Edukacja w okresie późnej dorosłości jako forma uczestnictwa społecznego osób starszych Małgorzata Stanowska Rola uniwersytetów trzeciego wieku w edukacji osób starszych Małgorzata Stanowska Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Trzeciego Wieku (AIUTA) Monika Dorota Adamczyk Przygotowanie do emerytury w opinii uczestników badania BALL– Be Active through Lifelong Learning Część III. Uniwersytety trzeciego wieku na świecie Gunhild Hammarström Attracting New Categories of Students to Uppsala U3A Lin Yuanhe Understanding the Third Age Students in the New Generation Morag Tamisari A New Lease of Life in the U3A in the UK Nadezda Hrapkova Older Students in Universities. Learning Needs, Motivation, Barriers and Requirements Część IV. Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie Wiesława Borczyk Kierunki działalności Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce – nowe wyzwania Ilona Skibińska-Fabrowska Edukacja ekonomiczna seniorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43904 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wymagania syatemowe: odtwarzacz plików video typu .mpg (np. Windows Media Plater lub inny), odtwarzacz prezentacji multimedialnych typu .pps (PowerPoint z pakietu MicrosoftOffice lub inny), odtwarzacz plików muzycznych typu .mp3 (Windows Media Plater lub inny)
Dodatek do książki "Inny sposób myślenia o edukacji"
Streszczenie: Realizacje studentów: 1. Ekspresje plastyczne: a) 1-15; b) 16-30; c) 31-40; 2. Ekspresje muzyczne; 3. Ekspresje multimedialne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział 1. Od kaźni i tortur do poprawy w uwięzieniu i społecznej izolacji – przegląd koncepcji resocjalizacji Rozdział 2. Przejawy dysfunkcjonalności instytucjonalnego systemu oddziaływań resocjalizacyjnych Rozdział 3. Uspołecznienie instytucjonalnego systemu resocjalizacji szansą na przezwyciężenie dotykającego go kryzysu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43897 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41293, W.40889 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42995 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza: Opieka i wychowanie na przełomie wieków - egzemplifikacje obszarów; 1. Krystyna Budzianowska. Biografie historyczne we współczesnych podręcznikach historii a ideał wychowawczy; 2. Anna Reglińska-Jemioł. Taniec jako składnik wychowania i kultury w dawnej Polsce; 3. Andrzej Kusztelak. Wybrane aspekty pracy wychowawczej w szkole podstawowej na przełomie wieków; 4. Małgorzata Posłuszna. Opieka lekarsko-pielęgniarska nad ludnością wiejską w okresie międzywojennym; 5. Bogumiła Biechońska, Piotr Matuszewski, Agnieszka Matuszewska. Rys historyczny funkcjonowania Ochotniczych Hufców Pracy w Polsce oraz ich działalność współczesna; 6. Piotr Gołdyn. Główne obszary działalności profilaktycznej i wychowawczej Katolickiego Towarzystwa Ochrony Kobiet (1901-1939); 7. Elżbieta Gorloff. Trudności readaptacyjne dzieci i młodzieży szkolnej województwa gdańskiego w warunkach migracji powojennych (studium przypadku); 8. Lidia Burzyńska-Wentland. Projekty edukacyjne Związku Mniejszości Niemieckiej w Gdańsku w zakresie kształcenia kompetencji językowych dzieci i młodzieży; 9. Renata Olszowiec. Inspiracje i źródła aktywności pedagogicznej Marii Grzegorzewskiej; 10. Tomasz Fetzki. Źródła koncepcji pedagogicznych Edouarda Séguina; 11. Tomasz Skonieczny. Działalność opiekuńczo-edukacyjna Hamlet Centre w Norwich (Wielka Brytania) dla niepełnosprawnych (1972-2008); 12. Aldona Zakrzewska. Pedagogia szkoły katolickiej alternatywą wychowania w dobie ponowoczesności; Część druga: Obszar opieki - konteksty teorii i praktyki; 1. Klaudia Mikołajczyk. Wczesnodziecięce relacje z matką w koncepcji rozwoju Margaret Mahler - wnioski dla rodzicielskiej działalności opiekuńczej; 2. Jolanta Flanz. Wspieranie dziecka w rozwoju - wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne; 3. Anna Banasiak. Poczucie umocnienia u rodziców dzieci z autyzmem; 4. Dorota Kiełb-Grabarczyk. Rodzina adopcyjna drogą szansy życiowej dzieci bez przyszłości; 5. Joanna Krol-Mazurkiewicz. Tutoring w szkole. Opieka nad uczniem w kontekście potrzeb i korzyści; 6. Joanna Żeromska-Charlińska, ks. Mariusz Śniadkowski. Samotność emocjonalna młodzieży jako sytuacja graniczna; 7. Emilia Paczka. Opieka nad człowiekiem niepełnosprawnym - w myśl obowiązującej ustawy o świadczeniach rodzinnych; 8. Agnieszka Grochulska. Realizacja holistycznej opieki w rehabilitacji osób po przebytym udarze mózgu; 9. Jolanta Twardowska-Rajewska. Opieka nad niesprawnym seniorem w środowisku - rozwiązania modelowe i rzeczywistość; 10. Anetta Jaworska. Więźniowie w wolontariacie opieki paliatywnej. Część trzecia: Obszar wychowania - konteksty instytucjonalne i pozainstytucjonalne; 1. Ewa Murawska. Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela. Nauczyciel między tym co możliwe i niemożliwe...; 2. Justyna Miko-Giedyk. Współpraca szkoły z rodziną w procesie wychowania; 3. Małgorzata Gogolewska-Tośka. Wychowanie a mass media; 4. Violetta Kopińska. Współczesne problemy samorządności uczniowskiej; 5. Małgorzata Puchowska. Instynkt dramatyczny dzieci a teatr w kształceniu zintegrowanym. Diagnoza i postulaty zmian; 6. Kazimierz Ostrowski. Antypedagogika jako zmiana orientacji w myśli wychowawczej; 7. Danuta Apanel. Terapia pedagogiczna wspomagana komputerowo; 8. Anna Babicka. Moc edukacyjno-perswazyjna czasopism lifestyle'owych w aspekcie kreacji współczesnych ról płciowych; 9. Joanna Nowak. Bariery a udział osób niepełnosprawnych w życiu społecznym; 10. Agnieszka Barczykowska, Maciej Muskała. Studentki jako konsumentki napojów alkoholowych; 11. Wiesław Lesner. Współczesne dylematy polskich rodzin. Wychowawcze skutki migracji zarobkowej rodziców; 12. Urszula Sokal. Poczucie osamotnienia osób starszych a działalność klubu seniora; 13. Łucja Lassota. Aktywność seniora inspirowana humanistycznymi teoriami o charakterze personalistycznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wybrane jednostki chorobowe powodujące deformacje narządu ruchu; 2. Pojęcie osobowości i jej struktura; 3. Osobowość dziecka kalekiego i jej deformacja; 4. Potrzeby dziecka kalekiego; 5. Obraz własnej osoby u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 6. Samoocena i jej rodzaje u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 7. Psychologiczne determinanty samooceny; 8. Aspiracje dziecka kalekiego; 9. Adaptacja dziecka z dysfunkcją narządu ruchu do życiu w zakładzie leczniczo-wychowawczym; 10. Oddziaływanie pedagogiczne jako konsekwencje sytuacji i potrzeb dziecka kalekiego; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40793, W.40791, W.40792 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Koncepcja samego siebie; 2. Akceptacja samego siebie; 3. Akceptacja chorego dziecka przez otoczenie; 4. Aspiracje i plany dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu; 5. Psychologiczne i socjologiczne czynniki determinujące losy dziecka z dysfunkcją narządu ruchu; 6. Spranwość fizyczna dziecka a jego powodzenie życiwoe; 7. Adaptacja dziecka z dysfunkcją narządu ruchu do życia w społeczeństwie; 8. Uczestnictwo dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w turystyce, sporcie i życiu społeczno-kulturalnym; 9. Dysproporcje pomiędzy założeniami a osiągnięciami dziecka niepełnosprawnego w porównaniu z jego zdrowymi rówieśnikami; 10. Udział instytucji i organizacji w trosce o lepsze jutro dziecka z dysfunkcją narządu ruchu; 11. Niektóre choroby powodujące zniekształcenia i zaburzenia funckji w narządzie ruchu; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40800, W.40801, W.40964 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I Warunki socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej Alicja Giermakowska, Karol BidzińskiU202F Przestrzeń informacyjna jako miejsce generowania i realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieżyU202F Władysława Pilecka Osoba z niepełnosprawnością w reklamie i jej społeczny odbiór Agnieszka Lasota Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowejU202F Paweł Kurtek O złożoności schematów poznawczych młodzieży z lekką niepełnosprawnościąU202F intelektualną dotyczących osób znaczących Elżbieta M. Minczakiewicz Dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością w przestrzeni medialnejU202F Waldemar Lib Kompetencje komunikacyjne uczniów szkoły podstawowej Sprawozdanie z badańU202F U202FU2007 Ewa Boksa Ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej „pokolenia Google” z perspektywy nowoczesności i postępu Część II Zagrożenia w przestrzeni wirtualnej i działania profilaktyczne Irena Pufal-Struzik Agresywne zachowania młodzieży w sieci. Perspektywa potrzeb agresora i ofiaryU202F U202F Wojciech Walat Trudności wychowawcze wynikające z siecioholizmu młodzieży gimnazjalnej Sprawozdanie z badańU202F Anna Ozga Media elektroniczne wyzwaniem dla rodzica XXI wiekuU202F Sylwester Bębas Rodzice wobec zagrożeń a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeniU202F Wioleta Adamczyk-Bębas Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocyU202F Część III Przestrzeń informacyjna i komunikacyjna w edukacji. Nowe wyzwania dla nauczycieli i uczniówU202F Bartłomiej Gołek O potrzebie aktywności poznawczej nauczycieli w społeczeństwie opartym na wiedzyU202F Barbara Skałbania Porada pisemna jako przestrzeń komunikacji i współpracy. Analiza tekstuU202F Karol Bidziński Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat technologii informacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia pozyskiwania wsparcia zawodowegoU202F Sławomir Koziej, Izabela Jaros Technologie mobilne we wczesnej edukacjiU202F Małgorzata Paplińska Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych a integracja społecznaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43896 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39912, W.39911 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Monika Cabała Czy w żłobku można mieć mutyzm wybiórczy?U202F Aneta Kiepiela-Koperek Studium przypadku dziecka z mutyzmem wybiórczymU202F Alicja Pilch John – chłopiec, który nie mógł mówićU202F Jadwiga Miękina-Pindur, Joanna Bala Kto zrozumie Maciupka?U202F U202F Katarzyna Szyszka WojtekU202F U202F Iwona Młynarska Mutyzm i co dalej?U202F U202FU2007 Sylwia Szczęśniak Dawid. Opowieść rodzicaU202F U202F Klaudia Giese-Szczap Moje spotkania z „niemówieniem”U202F Klaudia Giese-Szczap Marysia i jej historia. Bajka terapeutycznaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: 1. Cz. Kossakowski. Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; 2. R. Pichalski. Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; 3. M. Czerwieńska. Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; 4. B. Szczepankowski. Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; 5. U. Eckert. Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; 6. U. Dębiska. " Wiedział, co zrobić ze swoim życiem ". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; 7. J. Kuczyńska-Kwapisz, M. Paplińska. O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; 8. M. Zaorska. Olga Skorochodowa - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniewidomej; 9. U. Bartnikowska, M. Wójcie. Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; 10. L. Ippoldt. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; 11. M. Jałocha. Niepełnosprawny tancerz; 12. D. Baranowicz, G. Gunia. Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; 13. A. Żyta. Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. T. Cierpiałowska. Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; 15. J. Baran. Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; 16. A. Grzebinoga. Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; 17. K. Plutecka. Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; 18. D. Sadownik. Rysunek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; 20. A. Borowski. Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; 21. G. Gunia. Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Część druga. Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: 1. J. Konarska. Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnychw tworzeniu dóbr kulturalnych; 2. M. Buchnat, M. Karpacka. Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; 3. A. Korzon. Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; 4. B. Szczupał. Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 5. E. M. Nieduziak. " Zabawa teatrem ", "praca teatrem " - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; 6. E. Lubiąska. Aktywność plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 7. M. Zaborniak-Sobczak. Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; 8. I. Dębicka. Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 9. A. Stawecka. Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; 10. D. Kornaś. Działalność Drużyn " Nieprzetartego Szlaku " źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; 11. E. Dyduch. Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; 12. M. Konarska, A. Zabiegaj. Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze (?); 13. V. Zbyszewska. Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; 14. I. Jagoszewska. Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; 15. S. Szczerba. Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; 16. A. Szczepaniak, Z. Szczepaniak. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomąi słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Część trzecia. Kulturowe konteksty niepełnosprawności: 1. W. Pilecka. Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; 2. A. Rakowska. Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; 3. A. Żywczok. Jedność ludzkości w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; 4. K. D. Rzedziecka. Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; 5. J. Wyczesany. Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; 6. P. Majewicz. Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; 7. M. Wójtowicz. Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietschego; 8. I. Fornalik. Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; 9. D. Kopeć. Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; 10. E. J. Zgolińska. Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; 11. I. Lindyberg, R. Wódkiewicz. Kultura duchowa czy kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; 12. B. Oszustowicz. Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; 13. M. Kościołek. Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. R. Ficek. Uśmiech niedokończony; 15. D. Krzemińska. Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Część czwarta. Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności; 1. J. Sowa. Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; 2. K. Parys. Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. M. Klaczak. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; 4. K. Wanat-Żołądek. Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu; 5. M. Trojańska. Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); 6. T. Oleńska-Pawlak. Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; 7. B. Cytowska. Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; 8. I. Chrzanowska. Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; 9. E. Kulczyka. Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; 10. I. Michalak-Widera, K. Węsierska, B. Zipper-Malina. Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; 11. D. Wolska, A. Pisarek. Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; 12. D. Wolska, A. Wolski. Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; 13. D. Orenburg. Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; 14. A. Mikrut. Postawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 15. J. Sikorki. Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); 16. A. Kukułka. Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy o zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43381, W.43493, W.42361 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej