Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Dostępność
dostępne
(34)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Autor
Głodkowska Joanna
(3)
Kulesza Ewa Maria
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Barczak Andrzej
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Blackman Noëlle
(1)
Bonino Silvia
(1)
Byers Richard
(1)
Celnik Piotr
(1)
Cieśla Hanna
(1)
Cooper Paul
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dpobrowolski Jacek
(1)
Falkowski Wojciech
(1)
Florek Jacek
(1)
Fryczkowska Anna
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Ideus Katherine
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jastrzębska-Gzella Hanna
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Lawandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewandowska Tarasiuk Ewa
(1)
Lichański Jakub Z
(1)
Madziara Aneta
(1)
Mazur Kazimierz M
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pańczyk Jan
(1)
Pichalski Ryszard
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rose Richard
(1)
Schaff Teresa
(1)
Schiftan Yair
(1)
Sienkiewicz Jan Wiktor
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Todd Stuart
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Pedagogika specjalna
(6)
Niepełnosprawni
(4)
Zespół Downa
(3)
Choroby przewlekłe
(2)
Chorzy w stanach terminalnych
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osobowość
(2)
Akademia pedagogiki Specjalnej
(1)
Badania ilościowe
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Gościec
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kostrzewski, Janusz (1930- )
(1)
Kształcenie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja
(1)
Retoryka
(1)
Seksuologia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stwardnienie rozsiane
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zespół AD/HD
(1)
baśnie
(1)
baśń
(1)
bilioterapia
(1)
dziecko
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
marketing edukacyjny
(1)
nauczyciel
(1)
niewidomi
(1)
oświata
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
plany pracy
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zdrowotna
(1)
usługi edukacyjne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zabawa
(1)
zabawy ruchowe
(1)
Śmierć
(1)
Gatunek
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43389 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.12-13)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej - uczelnia z osiemdziesięcioletnią tradycją: 1. E. Tomasik. Maria Grzegorzewska - pedagog, społecznik, organizator; 2. M. Marek-Ruka. Dynamika pedagogiki specjalnej Profesor Marii Grzegorzewskiej; 3. Osiągnięcia naukowo-badawcze jednostek wydziałowych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: 3.1. Katedra Pedagogiki Specjalnej; 3.2. Katedra Psychopedagogiki Resocjalizacyjnej; 3.3. Zakład Logopedii; 3.4. Katedra Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania; 3.5. Katedra Pedagogiki Ogólnej; 3.6. Katedra Dydaktyki Ogólnej; 3.7. Katedra Psychologii; 3.8. Katedra Nauk Społecznych; 3.9. Zakład Metodologii; 3.10. Katedra Wychowania Estetycznego i Technicznego; 3.12. Zakład Plastyki; Część 2. Prace przeglądowe: 1. Z. Gajdzica. Dydaktyczna funkcja podręcznika w edukacji uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 2. J. Głodkowska. Wizerunek osoby z upośledzeniem umysłowym na początku XXI wieku w refleksji pedagoga specjalnego; 3. L. Malinowski. W Polsce - od dobroczynności do pracy socjalnej; 4. A. Mikrut. Kształcenie zintegrowane a metoda ośrodków pracy; 5. M. Nowakowska. Na początku była Ewa; 6. R. Parol, J. Pietrzak. Klątwa nad Adamem; 7. J. Pietrzak. Determinizm bilogiczny w świetle poglądów niektórych współczesnych autorów; 8. G. Szumski. Między uniwersalnością a przygodnością - wprowadzenie do porównawczej pedagogiki specjalnej; Część 3. Prace empiryczne: 1. I. Chrzanowska. Różnice w poziomie funkcjonowania społecznego dzieci 6-7 letnich i jego temperamentalno-osobowościowe uwarunkowania; 2. J. Głodkowska. Metdoa " baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. J. Kostrzewski. Cechy osobowości 8-15 letnich dzieci z zespołem Downa; 4. E. Kulesza. Osiągnięcia poznawcze dzieci upośledzonych umysłowo w porównaniu z grupą w normie intelektualnej o tym samym wieku umysłowym; 5. E. Minczakiewicz. Wsparcie społeczne rodziny jako czynnik modelujący i kształtujący więzi w rodzinie wychowującej dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 6. M. Pecyna. Zachowanie się rytmów fal beta i theta w wolnozmiennych polach magnetycznych generowanych przez magnetostymulator Viofor JPS; 7. J. Ostrowski, T. Szewczuk. Modyfikujący wpływ trwałego lęku na agresywność - asertywność wychowanek MOW w Sobótce; 8. J, Ostrowski. Cechy temperymentalno-osobowościowe grup nieformalnych; 9. J. Ostrowski. Modyfikujący wpływ środowiska instytucji resocjalizacyjnej na cechy temperamnetu; 10. E. Zasępa. Struktura osobowości a postawy religijne dzieci; Część 4. Prezentacje, refleksje, dyskusje: Wstęp; 1. R. Janeczko. Niektóre aspekty reformy dydaktycznej i przygotowania zawodowego absolwentów specjalności pedagogika terapeutyczna; 2. R. Janeczko. Współczesne konieczności rozwoju kształcenia specjalnego w Polsce i powinności przygotowania zawodowego absolwentów pedagogiki specjalnej; 3. T. rodriguez. Program nauczania jako źródło refleksji na temat potrzeb wychowawczych i społecznych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Recenzje: 1. Grażyna Olszewska-Baka (red.). " Dzieci ulicy " - problemy - profilaktyka, resocjalizacja ( L. Malinowski ); Danuta Lalak, Tadeusz Pilch (red.). Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej ( L. Malinowski ); Małgorzata Sekułowicz. Matki dzieci niepełnosprawnych wobec problemów życiowych ( E. Jutrzyna ); Maria Bogumiła Pecyna. Wolnozmienne pola magnetyczne w badaniach psychofizjologicznych ( Sz. Kubiak ); B) Przegląd czasopism: Przegląd artykułow w " American Journal on Mental Retardation " 1999-2000 ( E. Kulesza ); C) Sprawozdania: Diagnoza, wychowanie i nauczanie dzieci niepełnosprawnych. Konferencja na Ukrainie (1999) i w Rosji (2000) ( E. Kulesza ); Konferencja " Od tradycjonalizmu do ponowoczesności " zorganizowana przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie od 16 do 18 maja 2001 roku ( S. Przybylski ); Międzynarodowa konferencja naukowa " Dziecko z utrudnieniami rozwoju. Problemy interdyscyplinarnej diagnozy i terapii w świetle najnowszych teorii ". Wrocław, od 4 do 6 maja 2000 roku ( B. Szczupał ); D) Wspomnienia: Urszula Zofia Parol ( 1942-1998 ) ( E. Minczakiewicz ); E) Prace opublikowane w latach 2000-2001 przez Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44014 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40783, W.41136 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41076 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.11)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: 1. J. Garbarczyk, M. Loska. Dziecko z zespołem łamliwego chromosomu X; 2. A. Hryniewicka. Rola sztuki w przelamywaniu tabu związanego z niepełnosprawnością; 3. A. Mikrut. Próba wyjaśnienia związku między agresją i upośledzeniem umysłowym; 4. E Łatacz. Pedagogika Marii Montessori - próba wykorzystania w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi; 5. E. Minczakiewicz. Zabawa symboliczna w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju; 6. M. Nowakowska, J. Pietrzak. Osobowość psychopatyczna; 7. G. Szumski. Funkcje szkół specjalnych w prointegracyjnym systemie kształcenia - analiza doświadczeń zachodnioeuropejskich; Część 2. Prace empiryczne: 1. 1. I. Chrzanowska. Szanse rozwoju społecznego dzieci umiarkowanie i znacznie upośledzonych umysłowo w procesie oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych przedszkola; 2. J. Pyżalski. Styl wyjaśniania zdarzeń wychowawców placówek resocjalizacyjnych; 3. E. Zasępa. Akceptacja społeczna dzieci niepełnosprawnych przez ich pełnosprawnych rówieśników w świetle wyników własnych badań; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Recenzje: Z. Bartkowicz, E. Hoffman. Niezwykła sztuka uczenia się ( J. Głodkowska ); Aleksandra Maciarz (red.). Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych ( B. Marcinkowska ); Elżbieta Mazur. Dobroczynność w Warszawie XIX wieku ( L. Malinowski ); Anna Nowak. Wybrane edukacyjne i prawne aspekty niepełnosprawności ( B. Tarlowska ); Roman Ossowski (red.). Kształcenie specjalne i integracyjne ( L. Malinowski ); Ewa Pisula. Autyzm u dzieci. Diagnoza. Klasyfikacja. Etiologia ( B. Marcinkowska ); C) Sprawozdania: Sprawozdanie z IV Międzynarodowego Kongresu Audtywno-Werbalnego w Berchtesgaden ( E. Kulczycka ); Sprawozdanie z udziału w seminarium szkoleniowym na temat: " Przywództwo " w Kihei ( E. Mazanek ); Sprawozdanie z Konferencji Naukowej na temat: " Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość " ( E. Minczakiewicz ); D) Prace opublikowane w 1999 roku przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; E) Informacje dla autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40875 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41761, W.42001 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43203, W.43204 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43194 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy polskiego; Podziękowania; Wstęp; Rozdział 1. Tworzenie planów pracy; 1.1. Proces powstawania planów pracy; 1.2. Sytuacja prawna; 1.3. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.4. Ocena osiągnięć uczniowskich; 1.5. Uwagi końcowe; Rozdział 2. Ustalanie zasad; 2.1. Całość programu; 2.2. Negocjowanie zawartości programu; 2.3. Zarządzanie całym programem; Rozdział 3. Tworzenie i stosowanie polityki szkolnej; 3.1. Zależność między planowaniem rozwoju szkoły a kształtowaniem jej polityki edukacyjnej; 3.2. Model opracowywania polityki w szkole; 3.3. Stosowanie modelu; Rozdział 4. Planowanie długoterminowe; 4.1. Zakres, równowaga i przydatność w ramach programu; 4.2. Zakres, równowaga i przydatność w ramach poszczególnych przedmiotów; 4.3. Praca ciągła; 4.3.1. Umiejętności międzyprogramowe; 4.3.2. Umiejętności i procesy ciągłe w realizacji poszczególnych przedmiotów; 4.4. Odrębne jednostki pracy; 4.4.1. Powiązanie międzyprzedmiotowe i połączone jednostki pracy; 4.4.2. Cykliczny program połączonych jednostek pracy; 4.4.3. Sporządzanie mapy jednostek odrębnych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Planowanie średnioterminowe; 5.1. Postęp; 5.1.1. Postęp jako zróżnicowanie; 5.1.2. Cztery rodzaje postępów; 5.1.3. Rozwijanie umiejętności; 5.1.4. Poszerzanie uprawnienia do nowych treści programowych; 5.1.5. Dostosowanie kontekstów uczenia się do wieku życia; 5.1.6. Postęp w kierunku zastosowań funkcjonalnych; 5.2. Planowanie dla postępu a jednostki pracy; 5.3. Możliwości oceny; 5.4. Moduły; 5.4.1. Co to jest moduł programu?; 5.4.2. Opracowywanie modułów w praktyce; 5.5. Zakres i równowaga; 5.5.1. Cały program; 5.5.2. Poszczególne przedmioty; Rozdział 6. Planowanie krótkoterminowe; 6.1. Planowanie działań; 6.2. Różnicowanie; 6.3. Praca grupowa; 6.3.1. " Układanka "; 6.3.2. " Posłowanie "; 6.4. Planowanie dla indywidualnych uczniów; 6.4.1. Zakres i równowaga; 6.4.2. Postęp i ciągłość; Rozdział 7. Zagadnienia oceny, ewidencji i sprawozdawczości; 7.1. Rozpoznawanie możliwości na etapie i planowanie; 7.2. Ocena; Rozdział 8. Koordynacja programu; 8.1. Jaki jest cel monitorowania przedmiotu?; 8.2. Monitorowanie - nie mam na to czasu!; 8.3. Posługiwanie się dziennikiem monitorowania programu; Rozdział 9. Podjęcie wyzwania; 9.1. Autonomia szkół; 9.2. Zmieniające się praktyki; 9.3. Prawo do treści; 9.3.1. Elastyczność dostępu; 9.3.2. Integracja; 9.4. Uwagi końcowe; Wykaz literatury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41486, W.41074 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42182 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42196, W.42110 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej