Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Dostępność
dostępne
(49)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Autor
Pilecki Jan
(5)
Mikrut Adam
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Pilecka Władysława
(4)
Baluch Alicja
(3)
Kuźma Józef
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Rakowska Alicja
(3)
Baran Jolanta
(2)
Cieszyńska Jadwiga
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sobczyk Wiktoria
(2)
Wrona Leszek
(2)
Adamek Irena
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dyduch Barbara
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Majerek Bożena
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Skórka Stanisław
(1)
Szmyd Jan
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Wojtycza Janusz
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zielińska Jolanta
(1)
Zioło Irmina
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(49)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Dziecko upośledzone umysłowo
(11)
Pedagogika specjalna
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychoterapia
(4)
gry i zabawy umysłowe
(4)
mózgowe porażenie dziecięce
(4)
stymulacja psychoruchowa
(4)
Dziecko niewidome
(3)
Jąkanie
(3)
Komputery
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Logopedia
(3)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(3)
pedagodzy specjalni
(3)
Agresywność
(2)
Baudouin de Courtenay, Jan (1845-1929)
(2)
Dylewski, Benedykt (1894
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Mowa
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie
(2)
Ołtuszewski, ładysław (1855-1922)
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Siestrzyński, Jan (1784-1824)
(2)
Styczek, Irena (1924-1985)
(2)
Użytkownicy informacji
(2)
Wychowanie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
logorytmika
(2)
mowa
(2)
Bibliotekarstwo
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci głuche
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Kalectwo
(1)
Kepharta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Książka
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna a agresywność
(1)
Nauczanie integracyjne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedorozwój umysłowy a agresywność
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Poezja polska
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Programy nauczania
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Readaptacja
(1)
Samopoznanie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Stres
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Słuch
(1)
Wagary
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Downa
(1)
autyzm
(1)
czytanie
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dysleksja
(1)
dzieci niesłyszące
(1)
dzieci przedszkolne
(1)
dziecko autystyczne
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
filozofia
(1)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy konstruowania programów: 1. Podstawy teoretyczne planowania pracy lekcyjnej; 1.1. Planowanie tradycyjne i nowoczesne; 1.2. Nauczyciel jako twórca planów i programów edukacyjnych; 1.3. Projektowanie programu działania; 2. Konstruowanie szkolnego programu; 2.1. Zarys koncepcji konstruowania programu; 2.2. Wybór struktury; 2.3. Procedura konstruowania programu; 3. Obszary i cele edukacyjne; 3.1. Ustalenia w odniesieniu do koherentności elementów programu; 3.2. Cele szczegółowe - materiał kształcenia - standardy wynikowe; 4. Organizacja materiału kształcenia, ocena i ewaluacja; 4.1. Wiedza uprzednia ucznia i jej miejsce w doborze materiału; 4.2. Ocenianie i ewaluacja; 4.3.. Przykłady strategii dydaktycznych - procedury osiągania celów; Część II. Praktyczne podstawy konstruowania programów: 1. Program zintegrowany dla sześciolatków; 2. Programy tematyczne dla przedszkoli i klas 1-III szkoły podstawowej; 2.1. Chcę żyć zdrowo; 2.2. Żyjmy zdrowo w pięknym środowisku; 2.3.. Program profilaktyczny - zapobieganie zachowaniom agresywnym; 2.4. Program edukacji regionalnej "W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie"; 2.5.. Jak zostać przedsiębiorcą?; 2.6.. Jesteśmy w zjednoczonej Europie; 3. Projektowanie programu wychowawczego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Wykorzystane programy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42242, W.42243 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 485)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 369)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41410 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42831, W.42830 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41491, W.40970 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 292)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wpływ głuchoty na rozwój dziecka do tryzdziestego miesiąca życia; 1.1. Skutki wczesnej deprywacji słuchowej; 1.1.1. Bodźce akustyczne jako nośniki informacji o świecie; 1.1.2. Badania rozwoju niemowląt z uszkodzonym słuchem; 1.2. Umiejętności zdobywane przez dziecko w pierwszych dwunastu miesiącach życia; 1.2.1. Rozwój psychomotoryczny niemowlęcia; 1.2.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w pierwszym roku życia; 1.3. Umiejętności zdobywane przez dziecko od piętnastego do tzrydziestego miesiąca życia; 1.3.1. Rozwój psychomotoryczny; 1.3.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2. Współczesne metody kształcenia sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących; 2.1. Porozumiewanie się językowe w życiu człowieka; 2.1.1. Językowa wykładnia świata; 2.1.2. Charakterystyka procesu porozumiewania się; 2.2. Metody nauczania dzieci niesłyszących; 2.2.1. Metoda całościowa S. Schmid-Giovannini; 2.2.2. Metoda macierzyńska A. van Udena; 2.2.3. Interakcyjno-komunikacyjna metoda P. A. Janna; 2.2.4. Fonogesty - metoda wspomagania komunikacji językowej K. Krakowiak; Rozdział 3. Wczesna nauka czytania w świetle badań naukowych; 3.1. Poglądy językoznawców; 3.2. Poglądy psychologów, socjologów i pedagogów; 3.3. Poglądy logopedów; Rozdział 4. Alternatywna metoda nauczania systemu językowego dzieci prelingwalnie ogłuchłych; 4.1. W poszukiwaniu metody; 4.2. Kształtowanie sprawności sytuacyjnej i pragmatycznej; 4.3. Kształtowanie kompetencji kulturowej; 4.3.1. Ćwiczenia sprawności motorycznej; 4.3.2. Ćwiczenia percepcji wzrokowej; 4.3.3. Ćwiczenia myślenia; 4.3.4. Ćwiczenia pamięci; 4.3.5. Ćwiczenia umiejętności naśladowania; 4.4. Kształtowanie sprawności systemowej; 4.4.1. Cechy tekstu tworzonego podczas pracy z dzieckiem niesłyszącym; 4.5. Opis eksperymentu; 4.5.1. Ogólny opis grupy dzieci uczestniczacych w programie wczesnej nauki czytania; 4.5.2. Możliwości słuchowego odbioru mowy w świetle międzynarodowej klasyfikacji zabyrzeń słuchu; 4.6. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym; 4.6.1. Etap I - od sylaby otwartej do pierwszego słowa; 4.6.2. Etap II - od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych; 4.6.3. Etap III - od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego; Rozdział 5. Rozwój semantyczny języka dzieci niesłyszących; 5.1. Analiza słownika Szymka; 5.1.1. Wiek 3,7; 5.1.2. Wiek 4,7; 5.1.3. Wiek 5,7; 5.2. Analiza słownika Alka; 5.2.1. Wiek 2,11; 5.2.2. Wiek 3,11; 5.2.3. Wiek 4,11; Uwagi końcowe; Aneks: a) Wypowiedzi językowe dzieci z najmlodszej grupy wiekowej; b) Wypowiedzi językowe dzieci niesłyszących z grup eksperymentalnych; Bibliografia; Contents
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41412, W.40632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 440)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41856, W.41857 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 502)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42638, W.42639 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 458)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Diagnozowanie zaburzeń autystycznych: 1. T. Gałkowski. Fascynacje i nadzieje w badaniach nad autyzmem; 2. A. Gardziel. Wokół diagnozowania autyzmu; 3. J. Kruk-Lasocka. Autyzm czy zespół Aspergera? Wpływ rozbieżności diagnozstycznych na oddziaływanie terapeutyczne; 4. H. Olechnowicz. Refleksje nad diagnozą psychologiczną dziecka na przykładzie dwóch kontrastujących procedur badawczych; 5. J. Grochowska. Wczesne diagnozowanie autyzmu z pomocą kwestionariusza CHAT; 5. K. Markiewicz, E. Ciećkiewicz. Diagnostyczne różnicowanie autyzmu wczesnodziecięcego; 6. M. Zaorska. Blindyzmy a zachowania przypominające zachowanie autystyczne u dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Część 2. Wczesna interwencja i terapia w autyzmie: 1. A. Budzińska, I. Kubach. Zastosowanie terapii behawioralnej we wczesnej interwencji wobec dzieci autystycznych; 2. J. Grochowska, M. Ratajczak. " Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci " - metoda C. Sutton w pracy z rodzicami dzieci z autyzmem. Prezenatcja czteroletnich doświadczeń; 3. B. Grochmal-Bach, E. Lubińska. Wykorzystanie terapii kreatywnej dla nadania sensu światu zmysłowemu dziecka autystycznego; 4. M. Wlazło. Indywidualna terapia wychowawcza dzieci z autyzmem na przykładzie metod pracy w Dziennym Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Szczecinie; 5. M. Sekułowicz. Wykorzystanie metody Marii Montessori w rpacy z dziećmi autystycznymi; 6. G. Makiełło-Jerża, I. Kaiser-Grodecka. Stymulacja rozwoju dziecka autystycznego jeko metoda terapii; 7. A. Ciupa. Terapia chłopca autystycznego - czyli podróż w głąb czasu; 8. R. A. Różalska, K. Mironowska, E. Kondracka. Wspomagana komunikacja w zespole Retta ( RS ) ( na przykładzie pracy z jedenastoletnią dziewczynką z RS ); Część 3. Wychowanie i nauczanie osób z autyzmem: 1. E. M. Minczakiewicz. Socjalizacja dziecka autystycznego oprzez zabawę; 2. G. Stano. Zastosowanie metody Knilla w indywidualnym nauczaniu dziecka autystycznego; 3. E. Olewicz, J. Chtomik, M. Ilis, M. Syczyło. Edukacja dzieci z autyzmem w szkole masowej; 4. Albumy aktywności. Uniezależnienie dziecka autystycznego od pomocy dorosłych; Cześć 4. Osoba z autyzmem i jej rodzina: 1. J. Wyczesany, A. Ucinyk. Wybrane aspekty funkcjonowania rodzeństwa dzieci autystycznych; 2. J. Błeszyński. Rozwój emocjonalny dzieci autystycznych i ich rodzeństwa w świetle badań Testem Piramid Barwnych K. W. Schaie i P. Heissa; 3. M. Wroniszewska. Jak rozmawiać z dzieckiem o jego autyzmie?; 4. E. Pisula. Pomoc rodzicom autystycznych dzieci; 5. A. Garncarz-Podlasko. Sytuacja psychospołeczna rodziców dzieci autystycznych w kontekście zespołu wypalania sił; 6. A. Maurer. Ocena jakości życia jako kryterium wzajemnego przystosowania między osobami z autyzmem a ich otoczeniem; 7. K. Arczyński, M. Walczak. Założenia i działanie Klubu Aktywności oraz miejsce dorosłych osób autystycznych w tej placówce; Nota o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40778, W.43877 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 451)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Podstawy procesu diagnozowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych ( T. Oleńska-Pawlak ): 1. Struktura diagnozy psychopedagogicznej w rewalidacji indywidualnej; 2. Struktura postępowania diagnostyczno-terapeitycznego pedagoga specjalnego; 3. Struktura charakterystyki indywidualnego przypadku; Rozdział 2. Praca z uczniem z globalnym obniżeniem sprawności intelektualnej ( J. Wyczesany ): 1. Specyfika psychoruchowego rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Zalecenia metodyczne do pracy rewalidacyjnej; Rozdział 3. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu ( P. Majewicz ): 1. Istota problemu i diagnoza; 2. Działania terapeutyczne; 3. Struktura jednostki metodycznej; 4. Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym w starszym wieku szkolnym; Rozdział 4. Praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ( A. Wójcie ): 1. Zadania zespołu diagnozującego dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej; 2. Zalecenia metodyczne do pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową; Rozdział 5. Praca z dzieckiem z dysfunkcją słuchu ( M. Klaczak ): 1. Specyficzne aspekty diagnozy dziecka z wadą słuchu; 2. Struktura zajęć rewalidacyjnych; 3. Pokonywanie trudności w odbiorze wrażeń słuchowych; 4. Metoda werbo-tonalna w rewalidacji dziecka z wadą słuchu; Rozdział 6. Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku ( M. Sitarczyk ): 1. Zadania zespołu terapeutów wczesnej rewalidacji wobec rodziców, dziecka i rodziny; 2. Funkcjonalna diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka z dysfunkcją wzroku; 3. Diagnoza i terapia zaburzeń funkcjonalnego widzenia; 4. Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej; 5. Diagnoza i terapia w zakresie orientacji przestrzennej; 6. Projektowanie programu terapeutycznego do stymulacji psychopedagogicznej dziecka z dysfunkcją wzroku; 7. Optymalny model współpracy terapeutów z rodzicami dziecka z dysfunkcją wzroku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42240, W.42236, W.42170, W.42238, W.42237 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 271)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40836, W.40495 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczyciele przyszłej szkoły / Józef Kuźma. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. - 251, [3] s. [7] k. tabl. kol. : rys. ; 24 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 290)
Streszczenie: tablice
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41160 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41305, W.41307 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41308, W.41306 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42224, W.42225, W.42223 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41466, W.42322 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42248, W.42249, W.42247 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej